Vyučující
|
-
Banyar Milan, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- teoretická východiska sémiotiky; - komunikační proces z pohledu umění, médií a reklamy; - logo, jeho výrazové a vyjadřovací prostředky; - syntaxe printové a audiovizuální reklamy: Syntaxe printové reklamy; - hlavní znaky printové reklamy a jejich charakteristika; - sémantika reklamy; - intertextualita v reklamě; - mýty, báje, pověsti, pověry a pohádky v reklamě; - náboženské symboly a biblické příběhy v reklamě; - znaky komiksu v reklamě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 44 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 44 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
vyjmenovat hlavní představitele dějin sémiotiky a popsat jejich teoretická východiska |
vyjmenovat hlavní představitele dějin sémiotiky a popsat jejich teoretická východiska |
definovat základní pojmy sémiotiky |
definovat základní pojmy sémiotiky |
popsat výzkumné metody sémiotiky |
popsat výzkumné metody sémiotiky |
vysvětlit proces analýzy reklamních komunikátů za pomoci sémiotiky |
vysvětlit proces analýzy reklamních komunikátů za pomoci sémiotiky |
vysvětlit aplikaci výzkumných metod sémiotiky do reklamní praxe |
vysvětlit aplikaci výzkumných metod sémiotiky do reklamní praxe |
Odborné dovednosti |
---|
reflektovat přehled dějin sémiotiky |
reflektovat přehled dějin sémiotiky |
využívat základní nástroje sémiotiky v procesu tvorby komunikační strategie |
využívat základní nástroje sémiotiky v procesu tvorby komunikační strategie |
analyzovat reklamní komunikáty za pomoci sémiotiky |
analyzovat reklamní komunikáty za pomoci sémiotiky |
aplikovat výzkumné metody sémiotiky do reklamní praxe |
aplikovat výzkumné metody sémiotiky do reklamní praxe |
implementovat teorii sémiotiky do procesu návrhu a tvorby reklamní kampaně |
implementovat teorii sémiotiky do procesu návrhu a tvorby reklamní kampaně |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Banyár, Milan. Semiotika reklamy. Bratislava : Univerzita Komenského, 2015.
-
Banyár, Milan. Značka a logo - vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2017. ISBN 978-80-7454-681-5.
-
ECO, Umberto. Otevřené dílo: forma a neurčenost v současných poetikách. Praha: Argo, 2015. ISBN 9788025711583.
-
Hanke, Miroslav; Kastnerová, Martina; Švantner, Martin; Benediktová, Marie. Stopování sémiotiky. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2015. ISBN 9788074651427.
-
Horňák, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín : VeRBuM, 2018.
-
Seger, Linda. Writing subtext: what lies beneath. 2nd edition. Studio City, CA: Michael Wiese Productions, 2017. ISBN 978-1615932580.
-
Vysekalová, J., Mikeš, J. Reklama, jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2007.
|