Vyučující
|
-
Šramová Blandína, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- segmentace - targeting - positioning - segmentace spotřebitelů - segmentace spotřebitelů v čase krize - kultura, hodnoty, tradice, región - sociální faktory (skupiny, rodina, status, rola) - osobnostní faktory - psychické faktory - postoje - životní styl - nákupní rozhodování spotřebitele - aktuální témata.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Poznat základy marketingu a marketingové komunikace |
Poznat základy marketingu a marketingové komunikace |
Odborné dovednosti |
---|
Kritické myšlení a schopnost komparace, analýzy a syntézy |
Kritické myšlení a schopnost komparace, analýzy a syntézy |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kriteria segmentace Základní charakteristiky segmentace spotřebitelů podle různých kritérií Spotřebitelské chování podle kultury, hodnot, životního stylu |
Kriteria segmentace Základní charakteristiky segmentace spotřebitelů podle různých kritérií Spotřebitelské chování podle kultury, hodnot, životního stylu |
Odborné dovednosti |
---|
Orientace v segmentačních kritériích Kritická analýza vybrané společnosti vzhledem k segmentaci spotřebitelu Charakteristika vlastní osobnosti jako spotřebitele podle různých segmentačních kriterií |
Orientace v segmentačních kritériích Kritická analýza vybrané společnosti vzhledem k segmentaci spotřebitelu Charakteristika vlastní osobnosti jako spotřebitele podle různých segmentačních kriterií |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Collin, Catherine. Kniha psychologie. Praha: Knižní klub, 2014. ISBN 978-80-242-4316-0.
-
Hes, Aleš. Chování spotřebitele při nákupu potravin - Aleš Hes a kolektív Chování spotřebitele při nákupu potravin. 2010. ISBN 8594031505303.
-
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
Koudelka, Jan. Spotřebitelé a marketing. Praha: C.H. Beck, 2018. ISBN 9788074006937.
-
Pelsmacker, Patrick de; Joeri van den Bergh a Maggie Geuens. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 80-247-0254-1.
-
Schiffman, L.K., Kanuk, L.L. Nákupní chování. 2004. ISBN 8025100944.
-
Vysekalová, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha : Grada, 2014. ISBN 9788024748436.
|