Předmět: Psychologie v marketingové komunikaci

« Zpět
Název předmětu Psychologie v marketingové komunikaci
Kód předmětu KUMK/MK7PS
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šramová Blandína, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- možnosti uplatnění psychologických poznatků (kognitivní procesy) v marketingové komunikaci - možnosti uplatnění psychologických poznatků (motivace, emoce) v marketingové komunikaci - možnosti uplatnění psychologických poznatků (emoce) v marketingové komunikaci - možnosti uplatnění psychologických poznatků (učení) v marketingové komunikaci - definice základních psychologických pojmů ve vazbě na marketingovou komunikaci; - psychologické aspekty persuazivní komunikace; - využití primingu v marketingové komunikaci; - kognitivní zkreslení; - využití poznatků behaviorální vědy: nudging - pošťuchování; - možnosti analýzy reklam pomocí vybraných teoretických modelů - využití psychologie při tvorbě metod využívaných k analýze osobnosti; - využití psychologických metod a technik při výzkumu v oblasti marketingové komunikace; - aktuální témata.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 40 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 50 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti.
Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti.
Odborné dovednosti
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací.
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací.
Výsledky učení
Odborné znalosti
Definovat a popsat modely analýzy reklam
Definovat a popsat modely analýzy reklam
Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, učení, paměť
Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, učení, paměť
Definovat a popsat fungování motivace
Definovat a popsat fungování motivace
harakterizovat strukturu osobnosti jako příjemce MK
harakterizovat strukturu osobnosti jako příjemce MK
Charakterizovat formy persuasivního konání
Charakterizovat formy persuasivního konání
Orientovat se v odborných literárních pramenech při přípravě zvoleného tématu
Orientovat se v odborných literárních pramenech při přípravě zvoleného tématu
Charakterizovat nudge/pošťuchování
Charakterizovat nudge/pošťuchování
Charakterizovat výzkumné metody využívané v psychologii reklamy
Charakterizovat výzkumné metody využívané v psychologii reklamy
Odborné dovednosti
Realizovat analýzu reklam podle vybraného teoretického modelu
Realizovat analýzu reklam podle vybraného teoretického modelu
Posilnit komunikační poselství a vyvarovat se chyb při komponování marketingových kampaní díky poznání, jak fungují kognitivní procesy: vnímání, pozornost, učení, paměť.
Posilnit komunikační poselství a vyvarovat se chyb při komponování marketingových kampaní díky poznání, jak fungují kognitivní procesy: vnímání, pozornost, učení, paměť.
Posilnit komunikační poselství a vyvarovat se chyb při komponování marketingových kampaní díky poznání, jak funguje motivace
Posilnit komunikační poselství a vyvarovat se chyb při komponování marketingových kampaní díky poznání, jak funguje motivace
Navrhnout komunikační kampaň využitím persuazivních apelů
Navrhnout komunikační kampaň využitím persuazivních apelů
Navrhnout komunikační kampaň využitím nudge/pošťuchování
Navrhnout komunikační kampaň využitím nudge/pošťuchování
Vytvořit prezentaci na zvolené téma opřené o odborné zdroje
Vytvořit prezentaci na zvolené téma opřené o odborné zdroje
Vytvořit a aplikovat výzkumnou metodu: rozhovor, dotazník, sémantický profil, projektivní metody
Vytvořit a aplikovat výzkumnou metodu: rozhovor, dotazník, sémantický profil, projektivní metody
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Collin, Catherine. Kniha psychologie. Praha: Knižní klub, 2014. ISBN 978-80-242-4316-0.
  • Frey, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3. rozš. vyd.. Praha: Management Press, 2015. ISBN 80-247-0254-1.
  • Pelsmacker, Patrick de; Joeri van den Bergh a Maggie Geuens. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 80-247-0254-1.
  • Vysekalová, J., Mikeš, J. Reklama, jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2007.
  • Vysekalová, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha : Grada, 2014. ISBN 9788024748436.
  • Zelinka, Stanislav. Psychologie a marketingové komunikace. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015. ISBN 9788074545290.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr