Vyučující
|
-
Šramová Blandína, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- možnosti uplatnění psychologických poznatků (kognitivní procesy) v marketingové komunikaci - možnosti uplatnění psychologických poznatků (motivace, emoce) v marketingové komunikaci - možnosti uplatnění psychologických poznatků (emoce) v marketingové komunikaci - možnosti uplatnění psychologických poznatků (učení) v marketingové komunikaci - definice základních psychologických pojmů ve vazbě na marketingovou komunikaci; - psychologické aspekty persuazivní komunikace; - využití primingu v marketingové komunikaci; - kognitivní zkreslení; - využití poznatků behaviorální vědy: nudging - pošťuchování; - možnosti analýzy reklam pomocí vybraných teoretických modelů - využití psychologie při tvorbě metod využívaných k analýze osobnosti; - využití psychologických metod a technik při výzkumu v oblasti marketingové komunikace; - aktuální témata.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 40 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti. |
Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti. |
Odborné dovednosti |
---|
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Definovat a popsat modely analýzy reklam |
Definovat a popsat modely analýzy reklam |
Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, učení, paměť |
Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, učení, paměť |
Definovat a popsat fungování motivace |
Definovat a popsat fungování motivace |
harakterizovat strukturu osobnosti jako příjemce MK |
harakterizovat strukturu osobnosti jako příjemce MK |
Charakterizovat formy persuasivního konání |
Charakterizovat formy persuasivního konání |
Orientovat se v odborných literárních pramenech při přípravě zvoleného tématu |
Orientovat se v odborných literárních pramenech při přípravě zvoleného tématu |
Charakterizovat nudge/pošťuchování |
Charakterizovat nudge/pošťuchování |
Charakterizovat výzkumné metody využívané v psychologii reklamy |
Charakterizovat výzkumné metody využívané v psychologii reklamy |
Odborné dovednosti |
---|
Realizovat analýzu reklam podle vybraného teoretického modelu |
Realizovat analýzu reklam podle vybraného teoretického modelu |
Posilnit komunikační poselství a vyvarovat se chyb při komponování marketingových kampaní díky poznání, jak fungují kognitivní procesy: vnímání, pozornost, učení, paměť. |
Posilnit komunikační poselství a vyvarovat se chyb při komponování marketingových kampaní díky poznání, jak fungují kognitivní procesy: vnímání, pozornost, učení, paměť. |
Posilnit komunikační poselství a vyvarovat se chyb při komponování marketingových kampaní díky poznání, jak funguje motivace |
Posilnit komunikační poselství a vyvarovat se chyb při komponování marketingových kampaní díky poznání, jak funguje motivace |
Navrhnout komunikační kampaň využitím persuazivních apelů |
Navrhnout komunikační kampaň využitím persuazivních apelů |
Navrhnout komunikační kampaň využitím nudge/pošťuchování |
Navrhnout komunikační kampaň využitím nudge/pošťuchování |
Vytvořit prezentaci na zvolené téma opřené o odborné zdroje |
Vytvořit prezentaci na zvolené téma opřené o odborné zdroje |
Vytvořit a aplikovat výzkumnou metodu: rozhovor, dotazník, sémantický profil, projektivní metody |
Vytvořit a aplikovat výzkumnou metodu: rozhovor, dotazník, sémantický profil, projektivní metody |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Collin, Catherine. Kniha psychologie. Praha: Knižní klub, 2014. ISBN 978-80-242-4316-0.
-
Frey, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3. rozš. vyd.. Praha: Management Press, 2015. ISBN 80-247-0254-1.
-
Pelsmacker, Patrick de; Joeri van den Bergh a Maggie Geuens. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 80-247-0254-1.
-
Vysekalová, J., Mikeš, J. Reklama, jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2007.
-
Vysekalová, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha : Grada, 2014. ISBN 9788024748436.
-
Zelinka, Stanislav. Psychologie a marketingové komunikace. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015. ISBN 9788074545290.
|