Vyučující
|
-
Soukalová Radomila, Ing. Ph.D.
-
Staňková Pavla, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- komunikačně pragmatický základ kultury, předpoklady komunikace, základní kategorie a složky lidské komunikace - kritéria pro klasifikaci komunikačních systémů, komunikace jako systém, komunikační technologie - periodizace a vývoj lidské komunikace - masová komunikace a masová média - vznik prostředků masové komunikace - nová digitální média - nová dogitální média a společenská změna: technologický determinismus, informační společnost, šíření a adopce nových médií, nová média a sociální nerovnosti - sociální život o nline a offline
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 8 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
student umí definovat etapy historického vývoje lidské komunikace : student umí charakterizovat vývoj masové komunikace, masových médií a publika : student umí vysvětlit vývoj technologií a jejich význam pro lidskou komunikaci : student umí popsat problematiku chápání nových médií v kontextu změn ve společnosti : student umí definovat pojmy klasická, moderní a informační společnost |
student umí definovat etapy historického vývoje lidské komunikace : student umí charakterizovat vývoj masové komunikace, masových médií a publika : student umí vysvětlit vývoj technologií a jejich význam pro lidskou komunikaci : student umí popsat problematiku chápání nových médií v kontextu změn ve společnosti : student umí definovat pojmy klasická, moderní a informační společnost |
Odborné dovednosti |
---|
student dovede analyzovat etapy lidské komunikace v kontextu lidské komunikace : student dovede adekvátně posoudit vliv významných objevů na vývoj masové komunikace, masových médií a publika : v rámci seminární práce student dovede vyvolat diskusi na společensko - politicko - hospodářsko - atd. téma v kontextu klasické, moderní a informační společnosti : student dovede analyzovat problematiku chápání nových médií na konkrétních příkladech : student dokáže identifikovat rizika virtuální komunikace v kontextu vývoje IT a AI |
student dovede analyzovat etapy lidské komunikace v kontextu lidské komunikace : student dovede adekvátně posoudit vliv významných objevů na vývoj masové komunikace, masových médií a publika : v rámci seminární práce student dovede vyvolat diskusi na společensko - politicko - hospodářsko - atd. téma v kontextu klasické, moderní a informační společnosti : student dovede analyzovat problematiku chápání nových médií na konkrétních příkladech : student dokáže identifikovat rizika virtuální komunikace v kontextu vývoje IT a AI |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Didaktický test |
Didaktický test |
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Baran, Stanley J.; Davis K. Dennis. Mass communication theory: foundations, ferment, and future. Stamford: Cengage Learning, 2015. ISBN 978-1-285-05207-6.
-
Černý, Michal. Informace jako antropologický fenomén: člověk ve světě informací. Brno: Flow, 2015. ISBN 9788088123088.
-
FELLOW, Anthony R. American media history. 2013. ISBN 9781111348120.
-
Horňák, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín : VeRBuM, 2018.
-
Chandler, Daniel, Munday, Rod. A dictionary of media and communication. Oxford, 2020. ISBN 978-0-19-884183-8.
-
McQuail, Denis. Žurnalistika a společnost. Praha: UK, Karolinum, 2016. ISBN 9788024630939.
-
Večeřa, Pavel. Úvod do dějin tištěných médií. Praha : Grada Publishing, 2015. ISBN 9788024741789.
|