Vyučující
|
-
Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- systematika metodologie vědy; - možnosti a limity lidského poznání; - základní myšlenkové postupy při tvorbě vědecké znalosti; - dějiny metodologie vědy; - významné osobnosti metodologie vědy; - verifikace a falzifikace hypotéz; - metody společenských věd; - vývoj metod v oblasti kvalitativního a kvantitativního výzkumu; - smíšený a kombinovaný výzkum; - vědecké metody v oblasti výzkumu trhu a komunikace; - uplatnění metod vědy v akademickém a komerčním výzkumu; - tvorba vědeckého textu; - možnosti uplatnění vědeckých metod v kvalifikačních pracích.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Domácí příprava na výuku
- 16 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
znalost možností a limitů vědeckého poznání |
znalost možností a limitů vědeckého poznání |
znalost vývoje uvažování o metodách vědeckého zkoumání |
znalost vývoje uvažování o metodách vědeckého zkoumání |
znalost hlavních osobností dějin metodologie vědy |
znalost hlavních osobností dějin metodologie vědy |
znalost principů pozitivismu, interpretativismu, realismu a dalších přístupů k interpretaci závěrů výzkumu |
znalost principů pozitivismu, interpretativismu, realismu a dalších přístupů k interpretaci závěrů výzkumu |
znalost možností uplatnění metod vědeckého výzkumu v oblasti marketingu a marketingové komunikace |
znalost možností uplatnění metod vědeckého výzkumu v oblasti marketingu a marketingové komunikace |
Odborné dovednosti |
---|
vysvětlit různé pohledy na možnosti a omezení vědeckého zkoumání |
vysvětlit různé pohledy na možnosti a omezení vědeckého zkoumání |
aplikovat jednotlivé metody vědeckého zkoumání v oblasti marketingu a marketingové komunikace |
aplikovat jednotlivé metody vědeckého zkoumání v oblasti marketingu a marketingové komunikace |
sestavit design smíšeného výzkumu |
sestavit design smíšeného výzkumu |
zvolit strategii kvalitativního a/nebo kvantitativního výzkumu pro konkrétní situaci |
zvolit strategii kvalitativního a/nebo kvantitativního výzkumu pro konkrétní situaci |
interpretovat závěry výzkumu v duchu jednotlivých přístupů (pozitivismus, interpretativismus) |
interpretovat závěry výzkumu v duchu jednotlivých přístupů (pozitivismus, interpretativismus) |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Bryman, Alan. Social research methods. Fifth edition. Oxford: Oxford University Press, 2016. ISBN 9780199689453.
-
CARR, Deborah S., BOYLE, Elizabeth H., CORNWELL, Benjamin, CORREL, Shelley J., CROSNOE, Robert, FREESE, Jeremy, & Mary C. WATERS. The art and science of social research. 2018. ISBN 978-0393911589.
-
Loseke, D. R. Methodological Thinking Basic Principles of Social Research Design. Thousand Oaks, CA: Sage, 2016.
-
Ochrana, F. Metodologie vědy. Praha: Karolinum, 2009.
-
Ochrana, František. Methodology of science : an introduction. Praha, 2012. ISBN 9788024619828.
-
Ochrana, František. Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Praha: Karolinum, 2019. ISBN 78-80-246-4200-0.
-
Ochrana, František. Metodologie sociálních věd. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2380-1.
|