Předmět: Kvalitativní metody výzkumu

« Zpět
Název předmětu Kvalitativní metody výzkumu
Kód předmětu KUMK/MK7KL
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- kvantitativní a kvalitativní výzkum v marketingu a marketingové komunikaci; - design kvalitativního marketingového výzkumu; - zadání výzkumu, komunikace mezi zadavatelem a výzkumníkem; - základní a výběrový soubor; - reprezentativnost výběrového souboru v kvalitativním a kvantitativním výzkumu; - role výzkumníka v kvalitativním a kvantitativním výzkumu; - proces kvalitativního výzkumu; - metody a techniky kvalitativního výzkumu ve společenských vědách; - výzkumný problém, výzkumné otázky, výzkumné předpoklady; - tvorba scénáře pro individuální rozhovory a focus group; - sběr dat; - kódování a vyhodnocení kvalitativních dat; - interpretace dat, pravidla ústní a písemné prezentace.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Cvičení na počítači
  • Domácí příprava na výuku - 60 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Hlavní metody kvalitativního výzkumu
Hlavní metody kvalitativního výzkumu
Design a zadání výzkumu
Design a zadání výzkumu
Scénář pro individuální rozhovory nebo focus group
Scénář pro individuální rozhovory nebo focus group
Kódování dat
Kódování dat
Interpretace dat
Interpretace dat
Odborné dovednosti
Vytvořit design kvalitativního výzkumu
Vytvořit design kvalitativního výzkumu
Formulovat výzkumný problém a výzkumnou otázku
Formulovat výzkumný problém a výzkumnou otázku
Sestavit scénář pro individuální rozhovory
Sestavit scénář pro individuální rozhovory
Kódovat kvalitativní data
Kódovat kvalitativní data
Interpretovat závěry kvalitativního výzkumu
Interpretovat závěry kvalitativního výzkumu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Přednášení
Přednášení
Odborné dovednosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Didaktický test
Didaktický test
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • BURNS, A. C., BUSH, R. F. Marketing Research. London, 2016. ISBN 978-12921-5326-1.
  • HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál,, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
  • Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha : Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
  • Ravitch, Sharon M, Carl, Nicole Mittenfelner. Qualitative research: bridging the conceptual, theoretical, and methodological. Los Angeles, 2021. ISBN 978-1-5443-3381-6.
  • Tahal, Radek a kol. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. Praha : Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
  • Tracy, Sarah J. Qualitative research methods: collecting evidence, crafting analysis, communicating impact. Hoboken, 2020. ISBN 978-1-119-39078-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr