Předmět: Reklama 2

« Zpět
Název předmětu Reklama 2
Kód předmětu KUMK/MK4RE
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Káčerková Eliška, Mgr. Ph.D.
  • Kazík Martin, Mgr.
Obsah předmětu
1. Legislativa upravující oblast reklamy v ČR. 2. Kodex reklamy. 3. Rada pro reklamu. 4. Role reklamy v procesu budování značky. 5. Plánování reklamních aktivit - plánovací strategie a modely. 6. Sociální reklama. 7. Druhy sociální reklamy a její specifika. 8. Integrovaná marketingová komunikace. 9. Stereotypy v reklamě. 10. Reklamní klišé a boření mýtů v reklamě.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 45 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 32 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 45 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpokladem pro absolvování předmětu je znalost problematiky z předmětu UMK/REKL 1 Reklama 1.
Předpokladem pro absolvování předmětu je znalost problematiky z předmětu UMK/REKL 1 Reklama 1.
Výsledky učení
Student se orientuje v samoregulačních opatřeních upravujících reklamu v ČR.
Student se orientuje v samoregulačních opatřeních upravujících reklamu v ČR.
Student se orientuje v právních opatřeních regulujících oblast reklamy v ČR.
Student se orientuje v právních opatřeních regulujících oblast reklamy v ČR.
Student získá přehled o etické problematice a řešených kauzách na poli české i zahraniční reklamy.
Student získá přehled o etické problematice a řešených kauzách na poli české i zahraniční reklamy.
Student zná teoretický rámec používání reklamních stereotypů.
Student zná teoretický rámec používání reklamních stereotypů.
Student dokáže definovat podstatu a základní části sociální reklamy.
Student dokáže definovat podstatu a základní části sociální reklamy.
Odborné dovednosti
Student dokáže identifikovat eticky problematickou reklamní kampaň.
Student dokáže identifikovat eticky problematickou reklamní kampaň.
Student dokáže aplikovat znalost Zákona o reklamě.
Student dokáže aplikovat znalost Zákona o reklamě.
Student dokáže využít poradní instituce v ČR pro posouzení problematické reklamní kampaně.
Student dokáže využít poradní instituce v ČR pro posouzení problematické reklamní kampaně.
Student rozezná použitý stereotyp v reklamě a dokáže ho klasifikovat.
Student rozezná použitý stereotyp v reklamě a dokáže ho klasifikovat.
Student dokáže identifikovat formu sociální reklamy.
Student dokáže identifikovat formu sociální reklamy.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Hodnotící metody
Analýza seminární práce
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Horňák, P. Kreativita reklamy. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 978-80-87500-49-.
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • Salem, Lionel. Reklamní slogany: nejlepší světové slogany a příběhy stojící za jejich vznikem. 2013.
  • Shimp, Terence A. Advertising, promotion, and other aspects of integrated marketing communications. 8th ed. Mason, Ohio : South-Western Cengage Learning, 2010. ISBN 978-0-324-59360-0.
  • Vysekalová, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha : Grada, 2014. ISBN 9788024748436.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr