Vyučující
|
-
Káčerková Eliška, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- základní souvislosti reklamy, propagace a marketingové komunikace, vznik reklamy; - charakteristika reklamy ve vztahu ke středověkému vývoji lidské společnosti; - historie reklamy v USA; - vývoj dalších forem marketingové komunikace; - počátky novinové inzerce; - vliv technologických vynálezů na podobu reklamy; - počátky reklamního oboru na českém území; - fenomén Baťa a jeho odraz v reklamě; - vývoj reklamy u nás od druhé světové války do současnosti; - osobnosti oboru reklamy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 35 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 45 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Pro absolvování předmětu nejsou specifikovány žádné předpoklady. |
Pro absolvování předmětu nejsou specifikovány žádné předpoklady. |
Výsledky učení |
---|
Studenti získají poznatky o historických souvislostech, které jim dají nadhled, potřebný nejen při analýze kampaní konkurence, ale i při tvorbě vlastních aktivit. Inspirativně při tvorbě propagačních prostředků by mělo působit i poznání prací osobností reklamního světa. |
Studenti získají poznatky o historických souvislostech, které jim dají nadhled, potřebný nejen při analýze kampaní konkurence, ale i při tvorbě vlastních aktivit. Inspirativně při tvorbě propagačních prostředků by mělo působit i poznání prací osobností reklamního světa. |
Student je schopen popsat počátky vývoje marketingových komunikací v antice. |
Student je schopen popsat počátky vývoje marketingových komunikací v antice. |
Student dokáže definovat jednotlivé části modelu 4V. |
Student dokáže definovat jednotlivé části modelu 4V. |
Student zná historické souvislosti základních nástrojů MK. |
Student zná historické souvislosti základních nástrojů MK. |
Student dokáže vyjmenovat vybrané osobnosti historie reklamy. |
Student dokáže vyjmenovat vybrané osobnosti historie reklamy. |
Student je schopen popsat historický vývoj vybraných světových značek. |
Student je schopen popsat historický vývoj vybraných světových značek. |
Odborné dovednosti |
---|
Student se umí orientovat v základních technologických vynálezech, které znamenaly stěžejní milníky v historii MK. |
Student se umí orientovat v základních technologických vynálezech, které znamenaly stěžejní milníky v historii MK. |
Student je schopen kriticky uvažovat o moderních formách marketingových komunikací. |
Student je schopen kriticky uvažovat o moderních formách marketingových komunikací. |
Student dokáže využít znalostí historického vývoje značek pro kritické porovnání se současnými trendy. |
Student dokáže využít znalostí historického vývoje značek pro kritické porovnání se současnými trendy. |
Student dokáže zařadit jednotlivé formáty MK do relevantního historického období. |
Student dokáže zařadit jednotlivé formáty MK do relevantního historického období. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Hlouchová, Kateřina. Proměny československé reklamy 1918-1989. Brno: Václav Klemm, 2015. ISBN 978-80-87713-12-9.
-
Horňák, P. Kreativita reklamy. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 978-80-87500-49-.
-
Horňák, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín : VeRBuM, 2018.
-
KOTYZOVÁ, Pavla a Lenka HARANTOVÁ. Propagace firmy Baťa do roku 1939. Zlín : VeRBuM, 2015. ISBN 978-80-87500-70-5.
-
PAVLŮ, Dušan. Reklub 1927-1949: kapitoly z dějin československé reklamy. Praha: Professional Publishing, 2017. ISBN 978-80-88260-00-4.
-
VEKSNER, Simon. 100 ideas that changed advertising. London: Laurence King Publishing, 2015. ISBN 978-1-78067-556-5.
|