Vyučující
|
-
Šula Tomáš, PhDr. PhD.
-
Soukalová Radomila, Ing. Ph.D.
-
Vázalová Gartnerová Eva, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tento předmět byl inovován v rámci realizace projektu "Inovace studijních programů na Fakultě multimediálních komunikací", reg. č. CZ.1.07/2.2.00/28.0282 spolufinancovaného Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky inovací studijních materiálů, e-learningu http://vyuka.fmk.utb.cz/course/view.php?id=44 - Historické předpoklady a vývojové etapy marketingu - Obecná charakteristika a význam marketingu, marketingové prostředí. - Marketingový informační systém - Formy marketingového výzkumu - Chování kupujících na spotřebitelském vztahu - Chování kupujících na obchodním, průmyslovém a státním trhu - Formy trhu a cílený marketing - Charakteristika cílových skupin a kriteria segmentace - Komunikace jako součást marketingového mixu - Komunikační mix - formy komunikace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Praktické procvičování
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 5 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokládají se základní znalosti v základech historického vývoje společnosti. Pro pochopení základů marketingu je předpoklad základní orienatce v ekonomických a v sociálních vědách. Důraz je kladen na kultivovanost jazykového vyjadřování studenty. |
Předpokládají se základní znalosti v základech historického vývoje společnosti. Pro pochopení základů marketingu je předpoklad základní orienatce v ekonomických a v sociálních vědách. Důraz je kladen na kultivovanost jazykového vyjadřování studenty. |
Výsledky učení |
---|
Student se bude orientovat v základních pojmech marketingu, kterou bude chápat jako součást strategického řízení organizace. Pochopí vzájemné souvislosti základních témat, jejichž znalosti jsou nezbytné pro následné studium marketingových komunikací a získání základních znaostí a dovedností. |
Student se bude orientovat v základních pojmech marketingu, kterou bude chápat jako součást strategického řízení organizace. Pochopí vzájemné souvislosti základních témat, jejichž znalosti jsou nezbytné pro následné studium marketingových komunikací a získání základních znaostí a dovedností. |
Vyučovací metody |
---|
Praktické procvičování |
Přednášení |
Praktické procvičování |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Zpracování prezentace |
Písemná zkouška |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Boston: Pearson,, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
-
Soukalová, Radomila. Strategický marketing : učební text. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2004. ISBN 8073181770.
-
Světlík, Jaroslav. Marketing a reklama : učební text. 1. vyd. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003. ISBN 8073181401.
|