Předmět: Marketingové komunikace 1

« Zpět
Název předmětu Marketingové komunikace 1
Kód předmětu KUMK/MARV1
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr -
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šula Tomáš, PhDr. PhD.
  • Soukalová Radomila, Ing. Ph.D.
  • Gartnerová Eva, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Tento předmět byl inovován v rámci realizace projektu "Inovace studijních programů na Fakultě multimediálních komunikací", reg. č. CZ.1.07/2.2.00/28.0282 spolufinancovaného Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky inovací studijních materiálů, e-learningu http://vyuka.fmk.utb.cz/course/view.php?id=44 - Historické předpoklady a vývojové etapy marketingu - Obecná charakteristika a význam marketingu, marketingové prostředí. - Marketingový informační systém - Formy marketingového výzkumu - Chování kupujících na spotřebitelském vztahu - Chování kupujících na obchodním, průmyslovém a státním trhu - Formy trhu a cílený marketing - Charakteristika cílových skupin a kriteria segmentace - Komunikace jako součást marketingového mixu - Komunikační mix - formy komunikace

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Praktické procvičování
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 24 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 10 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 5 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpokládají se základní znalosti v základech historického vývoje společnosti. Pro pochopení základů marketingu je předpoklad základní orienatce v ekonomických a v sociálních vědách. Důraz je kladen na kultivovanost jazykového vyjadřování studenty.
Předpokládají se základní znalosti v základech historického vývoje společnosti. Pro pochopení základů marketingu je předpoklad základní orienatce v ekonomických a v sociálních vědách. Důraz je kladen na kultivovanost jazykového vyjadřování studenty.
Výsledky učení
Student se bude orientovat v základních pojmech marketingu, kterou bude chápat jako součást strategického řízení organizace. Pochopí vzájemné souvislosti základních témat, jejichž znalosti jsou nezbytné pro následné studium marketingových komunikací a získání základních znaostí a dovedností.
Student se bude orientovat v základních pojmech marketingu, kterou bude chápat jako součást strategického řízení organizace. Pochopí vzájemné souvislosti základních témat, jejichž znalosti jsou nezbytné pro následné studium marketingových komunikací a získání základních znaostí a dovedností.
Vyučovací metody
Praktické procvičování
Přednášení
Praktické procvičování
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Přednášení
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Zpracování prezentace
Písemná zkouška
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Boston: Pearson,, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
  • Soukalová, Radomila. Strategický marketing : učební text. Vyd. 1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2004. ISBN 8073181770.
  • Světlík, Jaroslav. Marketing a reklama : učební text. 1. vyd. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003. ISBN 8073181401.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr