Předmět: Marketing kultury

« Zpět
Název předmětu Marketing kultury
Kód předmětu KUMK/MARKU
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
  • Michalíková Šárka, MgA.
Obsah předmětu
- Marketing v oblasti kultury - Ekonomický systém kultury - Komerční a nekomerční kultura - Publikum - Stakeholders v oblasti kultury - STP marketing - Kulturní produkt - Místo konání kulturních akcí - Cenotvorba v oblasti kultury - Marketingová komunikace - Fundraising - Ekonomická efektivita kulturních organizací - Státní kulturní politika

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 34 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
znalost základních pojmů z oblasti marketingu
znalost základních pojmů z oblasti marketingu
znalost základních pojmů z oblasti marketingové komunikace
znalost základních pojmů z oblasti marketingové komunikace
přehled o specifických marketingových situacích v oblasti kultury
přehled o specifických marketingových situacích v oblasti kultury
přehled o specifikách komerční a nekomerční kultury
přehled o specifikách komerční a nekomerční kultury
znalost uplatnění postupu STP marketingu v kultuře
znalost uplatnění postupu STP marketingu v kultuře
Odborné dovednosti
analyzovat a kriticky hodnotit marketingové aktivity kulturních organizací
analyzovat a kriticky hodnotit marketingové aktivity kulturních organizací
analyzovat a kriticky hodnotit komunikační aktivity kulturních organizací
analyzovat a kriticky hodnotit komunikační aktivity kulturních organizací
definovat cílové skupiny pro kulturní projekt
definovat cílové skupiny pro kulturní projekt
navrhnout marketingové aktivity pro kulturní organizaci s ohledem na cílové skupiny
navrhnout marketingové aktivity pro kulturní organizaci s ohledem na cílové skupiny
navrhnout komunikační aktivity pro kulturní organizaci s ohledem na cílové skupiny
navrhnout komunikační aktivity pro kulturní organizaci s ohledem na cílové skupiny
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Esej
Esej
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Didaktický test
Didaktický test
Doporučená literatura
  • Andrews, Richard S. Arts entrepreneurship : creating a new venture in the arts. New York, 2020. ISBN 978-1-138-88976-7.
  • Bačuvčík, R. Marketing kultury. Zlín, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0.
  • Hadley, Steven. Audience development and cultural policy. Cham. 2021.
  • Hill, Elizabeth. Creative arts marketing. 2nd ed. Boston, MA : Butterworth-Heinemann, 2003. ISBN 0-7506-5737-5.
  • Johnová, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění : [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2724-0.
  • Tajtáková, M. a kol. Marketing kultúry. Bratislava, 2010. ISBN 978-80-89447-29-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr