Vyučující
|
-
Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
-
Michalíková Šárka, MgA.
|
Obsah předmětu
|
- Marketing v oblasti kultury - Ekonomický systém kultury - Komerční a nekomerční kultura - Publikum - Stakeholders v oblasti kultury - STP marketing - Kulturní produkt - Místo konání kulturních akcí - Cenotvorba v oblasti kultury - Marketingová komunikace - Fundraising - Ekonomická efektivita kulturních organizací - Státní kulturní politika
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 34 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
znalost základních pojmů z oblasti marketingu |
znalost základních pojmů z oblasti marketingu |
znalost základních pojmů z oblasti marketingové komunikace |
znalost základních pojmů z oblasti marketingové komunikace |
přehled o specifických marketingových situacích v oblasti kultury |
přehled o specifických marketingových situacích v oblasti kultury |
přehled o specifikách komerční a nekomerční kultury |
přehled o specifikách komerční a nekomerční kultury |
znalost uplatnění postupu STP marketingu v kultuře |
znalost uplatnění postupu STP marketingu v kultuře |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat a kriticky hodnotit marketingové aktivity kulturních organizací |
analyzovat a kriticky hodnotit marketingové aktivity kulturních organizací |
analyzovat a kriticky hodnotit komunikační aktivity kulturních organizací |
analyzovat a kriticky hodnotit komunikační aktivity kulturních organizací |
definovat cílové skupiny pro kulturní projekt |
definovat cílové skupiny pro kulturní projekt |
navrhnout marketingové aktivity pro kulturní organizaci s ohledem na cílové skupiny |
navrhnout marketingové aktivity pro kulturní organizaci s ohledem na cílové skupiny |
navrhnout komunikační aktivity pro kulturní organizaci s ohledem na cílové skupiny |
navrhnout komunikační aktivity pro kulturní organizaci s ohledem na cílové skupiny |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Esej |
Esej |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Didaktický test |
Didaktický test |
Doporučená literatura
|
-
Andrews, Richard S. Arts entrepreneurship : creating a new venture in the arts. New York, 2020. ISBN 978-1-138-88976-7.
-
Bačuvčík, R. Marketing kultury. Zlín, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0.
-
Hadley, Steven. Audience development and cultural policy. Cham. 2021.
-
Hill, Elizabeth. Creative arts marketing. 2nd ed. Boston, MA : Butterworth-Heinemann, 2003. ISBN 0-7506-5737-5.
-
Johnová, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění : [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2724-0.
-
Tajtáková, M. a kol. Marketing kultúry. Bratislava, 2010. ISBN 978-80-89447-29-9.
|