|
Vyučující
|
-
Staněk Ondřej, Mgr. et Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. metodika a systematika designování kulturních a kreativních činností, 2. kulturní a marketingová strategie, 3. evaluace strategií v KKO, 4. význam marketingu ve službách a neziskových organizací v KKO, 5. sociologie kultury a nových médií, 6. teorie a praxe vizuální komunikace v KKO, 7. filosofická reflexe vybraných témat, 8. psychologická reflexe vybraných témat, 9. interdisciplinární kontexty kulturních a kreativních činností, 10. interpretace aktuálních témat v kontextu KKO v evropském prostoru, 11. interpretace aktuálních témat v kontextu KKO v mimo-evropském prostoru, 12. scénáře budoucnosti: predikce a možný vývoj.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 27 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpokládají se základní znalosti historického vývoje společnosti a kultury, stejně tak i aktuální přehled v současných společenských tématech. |
| Předpokládají se základní znalosti historického vývoje společnosti a kultury, stejně tak i aktuální přehled v současných společenských tématech. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Komunikační a argumentační dovednosti, včetně ochoty spolupracovat v týmu na společné práci. |
| Komunikační a argumentační dovednosti, včetně ochoty spolupracovat v týmu na společné práci. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizovat oblast kulturních a kreativních odvětví |
| charakterizovat oblast kulturních a kreativních odvětví |
| popsat význam marketingu a marketingového řízení v oblasti KKO |
| popsat význam marketingu a marketingového řízení v oblasti KKO |
| vysvětlit roli digitálních a nových médií v oblasti KKO |
| vysvětlit roli digitálních a nových médií v oblasti KKO |
| orientovat se v základním vývoji kreativního využívání digitálních a nových médií v oblasti KKO |
| orientovat se v základním vývoji kreativního využívání digitálních a nových médií v oblasti KKO |
| vysvětlit aktuální společenské, kulturní i mezioborové témata s důrazem na roli marketingových komunikací, digitálních a nových médií a kreativity |
| vysvětlit aktuální společenské, kulturní i mezioborové témata s důrazem na roli marketingových komunikací, digitálních a nových médií a kreativity |
| Odborné dovednosti |
|---|
| identifikovat společenské a kulturní výzvy a problémy v kontextu intervence digitálních a nových médií |
| identifikovat společenské a kulturní výzvy a problémy v kontextu intervence digitálních a nových médií |
| stanovit roli marketingových komunikací, digitálních a nových médií a kreativity v aktuálních situacích a tématech v oblasti KKO |
| stanovit roli marketingových komunikací, digitálních a nových médií a kreativity v aktuálních situacích a tématech v oblasti KKO |
| stanovit koncepci strategického kulturního řízení organizace či projektu |
| stanovit koncepci strategického kulturního řízení organizace či projektu |
| identifikovat různé způsoby interakce a vnímání ve fyzickém a digitálním kulturním prostoru |
| identifikovat různé způsoby interakce a vnímání ve fyzickém a digitálním kulturním prostoru |
| předpovídat možný budoucí vývoj intervence marketingové komunikace, digitálních a nových médií a kreativity v oblasti KKO |
| předpovídat možný budoucí vývoj intervence marketingové komunikace, digitálních a nových médií a kreativity v oblasti KKO |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
BAČUVČÍK, R. Marketing neziskových organizací.. Zlín: VeRBuM, 2011.
-
BOLTER, Jay David. Remediation. Understanding new media. MIT Press, 2000. ISBN 0-262-02452-7.
-
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
-
Jaroslav Světlík. Marketing: cesta k trhu. 4. upravené vydání.. Praha: VŠPP, 2018. ISBN 978-80-86847-81-8.
-
Johansson, Johny K. Global marketing : foreign entry, local marketing & global management. 5th ed. Boston : McGraw Hill, 2009. ISBN 978-007-126362-7.
-
KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3.
-
Karlíček, Miroslav. Základy marketingu. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5.
-
KOTLER, P., KARTAJAYA, H., SETIAWAN, I. Marketing 4.0 : moving from traditional to digital. Hoboken: Wiley, 2017. ISBN 978-1-119-34120-8.
-
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Boston: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
-
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing.. 15th global ed. Harlow: Pearson, 2014. ISBN 978-0-273-78699-3.
-
Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0513-3.
-
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
Kotler, Philip. Marketing 3.0 : from products to customers to the human spirit. Hoboken, N.J. : Wiley, 2010. ISBN 978-0-470-59882-5.
-
MACEK, Jakub. Poznámky ke studiím nových médií. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6476-8.
-
MANOVICH, Lev. The Language of New Media. . Cambridge : MIT Press, 2001. ISBN 0-262-63255-1.
-
P. Kotler. Marketing management;;.
-
PAPANEK, Victor. Design pro skutečný svět. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2023. ISBN 978-80-88308-85-0.
-
Solomon, Michael R. etc. Marketing: real people, real decisions. Harlow: Pearson,, 2019. ISBN 9781292227191.
-
Solomon, Michael R. Marketing očima světových marketing manažerů. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1273-X.
-
Tomek, Gustav. Marketing od myšlenky k realizaci. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha : Professional Publishing, 2011. ISBN 978-80-7431-042-3.
-
TRUČKA, Jaroslav. Marketing jako šachová hra: vítězné strategie pro získání a udržení zákazníků. Brno: BizBooks, 2013. ISBN 978-80-265-0054-4.
|