Předmět: Marketing v KKO 2

« Zpět
Název předmětu Marketing v KKO 2
Kód předmětu KUMK/MAKK2
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Staněk Ondřej, Mgr. et Mgr.
Obsah předmětu
1. metodika a systematika designování kulturních a kreativních činností, 2. kulturní a marketingová strategie, 3. evaluace strategií v KKO, 4. význam marketingu ve službách a neziskových organizací v KKO, 5. sociologie kultury a nových médií, 6. teorie a praxe vizuální komunikace v KKO, 7. filosofická reflexe vybraných témat, 8. psychologická reflexe vybraných témat, 9. interdisciplinární kontexty kulturních a kreativních činností, 10. interpretace aktuálních témat v kontextu KKO v evropském prostoru, 11. interpretace aktuálních témat v kontextu KKO v mimo-evropském prostoru, 12. scénáře budoucnosti: predikce a možný vývoj.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 27 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpokládají se základní znalosti historického vývoje společnosti a kultury, stejně tak i aktuální přehled v současných společenských tématech.
Předpokládají se základní znalosti historického vývoje společnosti a kultury, stejně tak i aktuální přehled v současných společenských tématech.
Odborné dovednosti
Komunikační a argumentační dovednosti, včetně ochoty spolupracovat v týmu na společné práci.
Komunikační a argumentační dovednosti, včetně ochoty spolupracovat v týmu na společné práci.
Výsledky učení
Odborné znalosti
charakterizovat oblast kulturních a kreativních odvětví
charakterizovat oblast kulturních a kreativních odvětví
popsat význam marketingu a marketingového řízení v oblasti KKO
popsat význam marketingu a marketingového řízení v oblasti KKO
vysvětlit roli digitálních a nových médií v oblasti KKO
vysvětlit roli digitálních a nových médií v oblasti KKO
orientovat se v základním vývoji kreativního využívání digitálních a nových médií v oblasti KKO
orientovat se v základním vývoji kreativního využívání digitálních a nových médií v oblasti KKO
vysvětlit aktuální společenské, kulturní i mezioborové témata s důrazem na roli marketingových komunikací, digitálních a nových médií a kreativity
vysvětlit aktuální společenské, kulturní i mezioborové témata s důrazem na roli marketingových komunikací, digitálních a nových médií a kreativity
Odborné dovednosti
identifikovat společenské a kulturní výzvy a problémy v kontextu intervence digitálních a nových médií
identifikovat společenské a kulturní výzvy a problémy v kontextu intervence digitálních a nových médií
stanovit roli marketingových komunikací, digitálních a nových médií a kreativity v aktuálních situacích a tématech v oblasti KKO
stanovit roli marketingových komunikací, digitálních a nových médií a kreativity v aktuálních situacích a tématech v oblasti KKO
stanovit koncepci strategického kulturního řízení organizace či projektu
stanovit koncepci strategického kulturního řízení organizace či projektu
identifikovat různé způsoby interakce a vnímání ve fyzickém a digitálním kulturním prostoru
identifikovat různé způsoby interakce a vnímání ve fyzickém a digitálním kulturním prostoru
předpovídat možný budoucí vývoj intervence marketingové komunikace, digitálních a nových médií a kreativity v oblasti KKO
předpovídat možný budoucí vývoj intervence marketingové komunikace, digitálních a nových médií a kreativity v oblasti KKO
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Analýza textu
Analýza textu
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Týmová práce
Týmová práce
Přednášení
Přednášení
Odborné dovednosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Analýza textu
Analýza textu
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Přednášení
Přednášení
Týmová práce
Týmová práce
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza edukačního materiálu
Analýza edukačního materiálu
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • BAČUVČÍK, R. Marketing neziskových organizací.. Zlín: VeRBuM, 2011.
  • BOLTER, Jay David. Remediation. Understanding new media. MIT Press, 2000. ISBN 0-262-02452-7.
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
  • Jaroslav Světlík. Marketing: cesta k trhu. 4. upravené vydání.. Praha: VŠPP, 2018. ISBN 978-80-86847-81-8.
  • Johansson, Johny K. Global marketing : foreign entry, local marketing & global management. 5th ed. Boston : McGraw Hill, 2009. ISBN 978-007-126362-7.
  • KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3.
  • Karlíček, Miroslav. Základy marketingu. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5.
  • KOTLER, P., KARTAJAYA, H., SETIAWAN, I. Marketing 4.0 : moving from traditional to digital. Hoboken: Wiley, 2017. ISBN 978-1-119-34120-8.
  • KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Boston: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
  • KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing.. 15th global ed. Harlow: Pearson, 2014. ISBN 978-0-273-78699-3.
  • Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0513-3.
  • KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • Kotler, Philip. Marketing 3.0 : from products to customers to the human spirit. Hoboken, N.J. : Wiley, 2010. ISBN 978-0-470-59882-5.
  • MACEK, Jakub. Poznámky ke studiím nových médií. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6476-8.
  • MANOVICH, Lev. The Language of New Media. . Cambridge : MIT Press, 2001. ISBN 0-262-63255-1.
  • P. Kotler. Marketing management;;.
  • PAPANEK, Victor. Design pro skutečný svět. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2023. ISBN 978-80-88308-85-0.
  • Solomon, Michael R. etc. Marketing: real people, real decisions. Harlow: Pearson,, 2019. ISBN 9781292227191.
  • Solomon, Michael R. Marketing očima světových marketing manažerů. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1273-X.
  • Tomek, Gustav. Marketing od myšlenky k realizaci. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha : Professional Publishing, 2011. ISBN 978-80-7431-042-3.
  • TRUČKA, Jaroslav. Marketing jako šachová hra: vítězné strategie pro získání a udržení zákazníků. Brno: BizBooks, 2013. ISBN 978-80-265-0054-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr