Předmět: Kreativita reklamy

« Zpět
Název předmětu Kreativita reklamy
Kód předmětu KUMK/KRERE
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Gamalová Kamila, Mgr. MBA
Obsah předmětu
1. Pojem a definice kreativity. 2. Kreativita a originalita - teoretické základy. 3. Kreativita u vybraných osobností reklamy - poznání historických souvislostí. 4. Základní oblasti a druhy kreativity. 5. Bariéry a mýty kreativity. 6. Kreativita - součást aktivit přípravy reklamní kampaně. 7. Rozvíjení kreativity - pozitivní kreativita. 8. Kreativní metody a techniky. 9. Fáze hledání nápadu a řešení problému. 10. Kreativita v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů MK (humor). 11. Kreativita v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů MK (sex). 12. Kreativita v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů MK (strach atď.). 13. Kreativita při tvorbě reklamních titulků, sloganů a názvů.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 65 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
popsat teoretické základy kreativity a originality
popsat teoretické základy kreativity a originality
definovat základní oblasti a druhy kreativity
definovat základní oblasti a druhy kreativity
definovat bariéry a mýty kreativity
definovat bariéry a mýty kreativity
popsat fáze hledání nápadu a řešení problému
popsat fáze hledání nápadu a řešení problému
vysvětlit způsoby rozvíjení kreativity
vysvětlit způsoby rozvíjení kreativity
Odborné dovednosti
identifikovat základní oblasti a druhy kreativity
identifikovat základní oblasti a druhy kreativity
využívat kreativní metody a techniky v praxi
využívat kreativní metody a techniky v praxi
analyzovat a vyhodnotit zadaný problém
analyzovat a vyhodnotit zadaný problém
navrhnout kreativní řešení problému
navrhnout kreativní řešení problému
aplikovat kreativitu v procesu vlastního návrhu komunikační kampaně
aplikovat kreativitu v procesu vlastního návrhu komunikační kampaně
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Demonstrace
Demonstrace
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • ALTSTIEL, Tom; GROW, Jean M.; AUGUSTINE, Dan; JENKINGS, Joanna L. Advertising Creative: Strategy, Copy, and Design. 6th edition. SAGE Publications, 2022. ISBN 978-1071846650.
  • BROUWERS, Steve. Creatives on Creativity. Louster, 2021. ISBN 9789460582837.
  • HEAGARTY, J. Heagarty o kreativitě. Praha: Slovart, 2015. ISBN 978-80-7529-035-9.
  • HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBum, 2014. ISBN 978-80-87500-49-1.
  • HORŇÁK, Pavel. Príbeh ako nástroj reklamy II. Pôsobenie príbehu v tlačených a tlačových propagačných prostriedkoch. Reklama 19 Zborník štúdií pre otázky teórie a histórie reklamy a public relations, 2020. ISBN 978-80-223-4801-0.
  • HORŇÁK, Pavel. Príbeh ako nástroj reklamy III. Postavenie príbehu v televíznej reklame. Bratislava. Univerzita Komenského v Bratislave, 2021. ISBN 978-80-223-5154-6.
  • HORŇÁK, Pavel. Príbeh ako nástroj reklamy. Príbeh a jeho miesto v krátkych textových útvaroch. 2019. ISBN 978-80-223-4800-3.
  • HORŇÁK, Pavel. Quo vadis advertisement?: Positives and negatives o current ad. Strategic innovative marketing. Switzerland: Springer Nature. Springer International Publishing AG, 2019.
  • HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBum, 2018. ISBN 978-80-87500-94-1.
  • LANDA, Robin. Advertising by design: generating and designing creative ideas across media. Third edition. Hoboken: Wiley, 2016. ISBN 9781118971079.
  • PRATT, Garry. The creativity factor: using the power of the outdoors to spark successful innovation. London: Bloomsbury business, 2022. ISBN 978-1-399-40037-4.
  • Young, Miles. Ogilvy v reklamě v digitálním věku. Praha: Svojtka & Vašut, 2018. ISBN 9788025621592.
  • Žák, Petr. Kreativita a její rozvoj. Brno. Motiv Press, 2017. ISBN 9788087981238.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr