Vyučující
|
-
Göttlichová Veronika, M. A.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní hodina: seznámení s obsahem a strukturou kurzu 2. Interkulturní estetika a umění 3. Populární kultura a mezikulturní komunikace 4. Muzea jako místa interkulturního dialogu: kulturní exkurze 5. Kulturní mapování 6. Globalizace 7. Interkulturní komunikace na celosvětovém pracovišti: mezikulturní a mezinárodní komunikace 8. Interkulturní vyjednávání 9. Interkulturní komunikace a masmédia; mezikulturní reklama 10. Interkulturalismus versus multikulturalismus 11. Kulturní pluralismus: Síla kulturního porozumění 12. Profilování interkulturních kompetencí 13. Interkulturní týmová práce: prezentace závěrečných týmových projektů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Týmová práce, Zážitková (sebezkušenostní), Sebereflexe, Individuální práce studentů
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 64 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Odborné dovednosti |
---|
Dovednosti nejsou stanoveny. |
Dovednosti nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Znalosti, dovednosti a postoje, které zvyšují interkulturní kompetenci |
Znalosti, dovednosti a postoje, které zvyšují interkulturní kompetenci |
Význam role kontextu a moci při studiu interkulturní komunikace |
Význam role kontextu a moci při studiu interkulturní komunikace |
Klíčové aspekty teorie kultury ve vztahu k nám samotným a našim zkušenostem |
Klíčové aspekty teorie kultury ve vztahu k nám samotným a našim zkušenostem |
Základy umění a estetiky v interkulturálním kontextu |
Základy umění a estetiky v interkulturálním kontextu |
Kulturní zvyky, tradice a obyčeje a jejich význam pro svět i vlastní identitu |
Kulturní zvyky, tradice a obyčeje a jejich význam pro svět i vlastní identitu |
Mezikulturní reklama a masová média v globálním měřítku |
Mezikulturní reklama a masová média v globálním měřítku |
Interkulturalismus a multikulturalismus: společné a rozdílné znaky |
Interkulturalismus a multikulturalismus: společné a rozdílné znaky |
Vysoká a nízká (populární/masová) kultura a její význam v interkulturní komunikaci |
Vysoká a nízká (populární/masová) kultura a její význam v interkulturní komunikaci |
Odborné dovednosti |
---|
Schopnost různými způsoby reflektovat vlastní kulturní předpoklady |
Schopnost různými způsoby reflektovat vlastní kulturní předpoklady |
Rozvoj porozumění společným rysům a kulturním rozdílům |
Rozvoj porozumění společným rysům a kulturním rozdílům |
Zvládání kulturního šoku v zahraničí: usnadnění adaptace na cizí zemi |
Zvládání kulturního šoku v zahraničí: usnadnění adaptace na cizí zemi |
Získání dovedností pro lepší a efektivnější mezikulturní komunikaci |
Získání dovedností pro lepší a efektivnější mezikulturní komunikaci |
Umět rozpoznat a řešit kulturní nedorozumění a konflikty |
Umět rozpoznat a řešit kulturní nedorozumění a konflikty |
Podpora sociální integrace, porozumění a respektu |
Podpora sociální integrace, porozumění a respektu |
Zaujmutí pružnějšího postoje ke kontextu kulturní rozmanitosti ve společnosti |
Zaujmutí pružnějšího postoje ke kontextu kulturní rozmanitosti ve společnosti |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Týmová práce |
Týmová práce |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Exkurze |
Exkurze |
Odborné dovednosti |
---|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Týmová práce |
Týmová práce |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Analýza prezentace studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza prezentace studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
DAI, Xiaodong; CHEN, Guo-Ming. Conflict Management and Intercultural Communication: The Art of Intercultural Harmony. New York: Routledge, 2017. ISBN 9781138962842.
-
HOLLIDAY, Adrian; HYDE, Martin; KULLMAN, John. Intercultural Communication: An Advanced Resource Book. London: Routledge, 2004. ISBN 0415270618.
-
CHEN, Ling. Intercultural Communication. Boston, 2017. ISBN 9781501510397.
-
JANDT, Fred E. An Introduction to Intercultural Communication: Identities in a Global Community. 9th ed.. California: SAGE Publications, 2018. ISBN 9781506361659.
-
LIU, Shuang; VOLČIČ, Zala; GALLOIS, Zala. Introducing Intercultural Communication: Global Cultures and Contexts. London, 2015. ISBN 9781446285909.
-
MARTIN, Judith N.; NAKAYAMA, Thomas K. Intercultural Communication in Contexts. New York, 2010. ISBN 9780073385129.
-
NEULIEP, James W. Intercultural Communication: A Contextual Approach. 7th ed.. Los Angeles: SAGE Publications, 2018. ISBN 9781506315133.
-
SORRELLS, Kathryn; SEKIMOTO, Sachi. Globalizing Intercultural Communication: A Reader. California: SAGE Publications, 2016. ISBN 9781452299334.
|