Předmět: Marketing Communication in Public Services

« Zpět
Název předmětu Marketing Communication in Public Services
Kód předmětu KUMK/EMCPS
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Staňková Pavla, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Struktura veřejných služeb 2. Stakeholder management veřejných služeb 3. Aspekty a trendy marketingové komunikace veřejných služeb 4. Strategická komunikace veřejných služeb 5. Marketingová komunikace poskytovatelů zdravotních služeb 6. Marketingová komunikace poskytovatelů sociálních služeb 7. Komunikační plán 8. Specifika reklamy a PR poskytovatelů veřejných služeb 9. Komunikace při sponzoringu a fundraisingu veřejných služeb 10. Komunikace veřejných služeb na sociálních sítích 11. Krizová komunikace a tiskový mluvčí 12. Etika marketingové komunikace veřejných služeb

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení na počítači, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
  • Semestrální práce - 18 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 16 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
vysvětlit postavení veřejných služeb v tržní společnosti a definovat jejich strukturu
vysvětlit postavení veřejných služeb v tržní společnosti a definovat jejich strukturu
vysvětlit roli stakeholderů, jejich význam a způsoby zapojení do komunikace veřejných služeb
vysvětlit roli stakeholderů, jejich význam a způsoby zapojení do komunikace veřejných služeb
vysvětlit specifika reklamy, public relations, sponzoringu, fundraisingu, komunikace na sociálních sítích a krizové komunikace ve veřejných službách
vysvětlit specifika reklamy, public relations, sponzoringu, fundraisingu, komunikace na sociálních sítích a krizové komunikace ve veřejných službách
analyzovat a vysvětlit rozdíly v marketingové komunikaci poskytovatelů zdravotních a sociálních služeb
analyzovat a vysvětlit rozdíly v marketingové komunikaci poskytovatelů zdravotních a sociálních služeb
zhodnotit význam etiky, transparentnosti a společenské odpovědnosti při komunikaci veřejných služeb a posoudit jejich vliv na image organizace
zhodnotit význam etiky, transparentnosti a společenské odpovědnosti při komunikaci veřejných služeb a posoudit jejich vliv na image organizace
Odborné dovednosti
sestavit komunikační plán pro organizaci poskytující veřejné služby
sestavit komunikační plán pro organizaci poskytující veřejné služby
kriticky hodnotit mediálně známé kauzy a jejich řešení prostřednictvím marketingové komunikace veřejných služeb
kriticky hodnotit mediálně známé kauzy a jejich řešení prostřednictvím marketingové komunikace veřejných služeb
aplikovat obecné principy marketingové komunikace ve specifickém prostředí veřejných služeb
aplikovat obecné principy marketingové komunikace ve specifickém prostředí veřejných služeb
porovnat a vyhodnotit specifika komunikace v různých typech veřejných služeb (zdravotní vs. sociální)
porovnat a vyhodnotit specifika komunikace v různých typech veřejných služeb (zdravotní vs. sociální)
integrovat principy strategické, krizové a etické komunikace do uceleného komunikačního rámce
integrovat principy strategické, krizové a etické komunikace do uceleného komunikačního rámce
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Týmová práce
Týmová práce
Přednášení
Přednášení
Demonstrace
Demonstrace
Odborné dovednosti
Týmová práce
Týmová práce
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Známkou
Známkou
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Známkou
Známkou
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • AKMAN, Çi??dem; AKMAN, Elvetti?n a OKCU, Murat. Handbook of Research on Global Challenges for Improving Public Services and Government Operations. 2021.
  • FINE, Seymour H. Marketing the public sector: promoting the causes of public and nonprofit. London, 2017.
  • LLORENS, Jared; KLINGNER, Donald E. a NALBANDIAN, John. Public personnel management: contexts and strategies. Seventh edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 9781138281202.
  • RAINEY, Hal G.; FERNANDEZ, Sergio a MALATESTA, Deanna. Understanding and managing public organizations: essential texts for nonprofit and public leadership and management. Sixth edition. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2021. ISBN 9781119705963.
  • RHODA, Richard. Urban and regional analysis for development planning. New York, NY: Routledge, 2018. ISBN 9781000001990.
  • SRITHONGRUNG, Arwiphawee; ERMASOVA, Natalia a YUSUF, Juita-Elena Wie. Capital management and budgeting in the public sector. Hershey, Pennsylvania (701 E. Chocolate Avenue, Hershey, Pennsylvania, 17033, USA): IGI Global, 2019.
  • SZENDE, Peter; DALTON, Alec N. a YOO, Michelle. Operations management in the hospitality industry. Bingley, U.K.: Emerald Publishing Limited, 2021. ISBN 9781838675417.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr