Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Mediální prostředí - Média v marketingových komunikacích - Žánry a formáty - příklady typologií - Publicistické žánry v tištěných médiích - Publicistické žánry rozhlase - Televizní žánry - Mediatypy - Mediální strategie - Mediální analýzy - Prezentace hesel - Ukončení kurzu (klasifikovaný zápočet).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 26 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 23 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokladem pro absolvování předmětu je znalost základní problematiky v oblasti médií v marketingové komunikaci. |
Předpokladem pro absolvování předmětu je znalost základní problematiky v oblasti médií v marketingové komunikaci. |
Výsledky učení |
---|
vyjmenovat základní mediatypy |
vyjmenovat základní mediatypy |
vysvětlit role jednotlivých mediatypů v kontextu mediální komunikace |
vysvětlit role jednotlivých mediatypů v kontextu mediální komunikace |
popsat tvorbu komunikátů dle požadavků a vlastností jednotlivých mediálních typů |
popsat tvorbu komunikátů dle požadavků a vlastností jednotlivých mediálních typů |
popsat výhody a nevýhody mediatypů |
popsat výhody a nevýhody mediatypů |
popsat rozdíly ve výběru titulů/kanálů dle cílové skupiny |
popsat rozdíly ve výběru titulů/kanálů dle cílové skupiny |
Odborné dovednosti |
---|
určit vhodnost vybraného mediatypu pro konkrétní komunikační cíle |
určit vhodnost vybraného mediatypu pro konkrétní komunikační cíle |
identifikovat základní prvky pro tvorbu sdělení dle mediatypu |
identifikovat základní prvky pro tvorbu sdělení dle mediatypu |
navrhnout užití jednotlivých mediálních typů dle charakteru komunikace |
navrhnout užití jednotlivých mediálních typů dle charakteru komunikace |
stanovit kvalitativní požadavky na mediální sdělení komerčního charakteru |
stanovit kvalitativní požadavky na mediální sdělení komerčního charakteru |
stanovit předpoklady pro realizaci marketingové komunikace prostřednictvím mediální komunikace |
stanovit předpoklady pro realizaci marketingové komunikace prostřednictvím mediální komunikace |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Přednášení |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
noviny, časopisy, rozhlas, digitální média.
-
Jakubowicz, Karol. Nová ekologie médií: konvergence a mediomorfóza. Zlín: VeRBuM, 2013. ISBN 978-80-87500-38-5.
-
MACKOVÁ, Alena. Nová média v politické komunikaci: politici, občané a online sociální sítě. Brno, 2017. ISBN 978-802-1087-453.
-
MAGIDOVÁ, Markéta, Tomáš JIRSA, Lukáš LIKAVČAN, Tomáš DVOŘÁK, Marek VANŽURA a Tomáš CHUDÝ. Epistemologie (nových) médií. Praha, 2018. ISBN 978-807-3314-941.
-
McQuail, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.
-
MORAVEC, Václav. Média v tekutých časech: konvergence audiovizuálních médií v ČR. Praha, 2016. ISBN 978-802-0025-722.
-
Pelsmacker, Patrick de; Joeri van den Bergh a Maggie Geuens. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 80-247-0254-1.
-
POSPÍŠIL, Jan. Jak na média. Kralice na Hané, 2011. ISBN 978-807-4020-711.
-
REIFOVÁ, I. a kol. Slovník mediální komunikace. Portál: Praha, 2004.
-
Rus-Mohl, Stephan. Žurnalistika: komplexní průvodce praktickou žurnalistikou. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0158-8.
-
ŠIMÍČEK, Vojtěch. Regulace médií. Brno, 2018. ISBN 978-802-1090-804.
-
Trampota, Tomáš ? Vojtěchovská, Martina. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010.
|