Předmět: Základy psychologie

« Zpět
Název předmětu Základy psychologie
Kód předmětu KUMK/CP1ZP
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šramová Blandína, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- předmět psychologie; - historie psychologie, přístupy; - psychické procesy a stavy; - vnímání; - pozornost; - představivost; - paměť; - učení; - myšlení a řeč; - inteligence; - emoce; - motivace; - aktuální témata.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 50 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti.
Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti.
Odborné dovednosti
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací.
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací.
Výsledky učení
Odborné znalosti
Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, představivost Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: učení, myšlení, paměť Definovat a popsat fungování emocí Definovat a popsat fungování motivace Definovat a popsat teoretické přístupy k jednotlivým psychickým procesům
Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, představivost Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: učení, myšlení, paměť Definovat a popsat fungování emocí Definovat a popsat fungování motivace Definovat a popsat teoretické přístupy k jednotlivým psychickým procesům
Define and describe cognitive processes with emphasis on application in marketing communication: perception, attention, imagination Define and describe cognitive processes with emphasis on application in marketing communication: learning, thinking, memory Define and describe the functioning of emotions Define and describe the functioning of motivation Define and describe theoretical approaches to individual psychological processes
Define and describe cognitive processes with emphasis on application in marketing communication: perception, attention, imagination Define and describe cognitive processes with emphasis on application in marketing communication: learning, thinking, memory Define and describe the functioning of emotions Define and describe the functioning of motivation Define and describe theoretical approaches to individual psychological processes
Odborné dovednosti
Aplikovat znalosti o fungování pozornosti, percepci a představivosti při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování učení a myšlení při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování paměti při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování emocí při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování motivace (hodnoty, potřeby, zájmy) při tvorbě a analýze komunikačních poselství
Aplikovat znalosti o fungování pozornosti, percepci a představivosti při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování učení a myšlení při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování paměti při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování emocí při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování motivace (hodnoty, potřeby, zájmy) při tvorbě a analýze komunikačních poselství
Apply knowledge of the functioning of attention, perception and imagination in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of learning and thinking in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of memory in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of emotions in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of motivation (values, needs, interests) in the creation and analysis of communication messages.
Apply knowledge of the functioning of attention, perception and imagination in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of learning and thinking in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of memory in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of emotions in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of motivation (values, needs, interests) in the creation and analysis of communication messages.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Collin, Catherine. Kniha psychologie. Praha: Knižní klub, 2014. ISBN 978-80-242-4316-0.
  • Hradiská E., Letovancová E. Psychológia v marketingovej komunikácii. Bratislava : Univerzita Komenského, 2005. ISBN 80-223-1952-X.
  • Hradiská, E. Psychológia a reklama. Bratislava: Elita, 1998.
  • Hull, Grahame. Moderní psychologie: hlavní oblasti současného studia lidské psychiky. Praha. Portál, 2004. ISBN 8071786411.
  • Pelsmacker, Patrick de; Joeri van den Bergh a Maggie Geuens. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 80-247-0254-1.
  • Říčan, Pavel. Psychologie : Příručka pro studenty. Vyd. 2. dopl. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-406-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr