Vyučující
|
-
Šramová Blandína, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- předmět psychologie; - historie psychologie, přístupy; - psychické procesy a stavy; - vnímání; - pozornost; - představivost; - paměť; - učení; - myšlení a řeč; - inteligence; - emoce; - motivace; - aktuální témata.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti. |
Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti. |
Odborné dovednosti |
---|
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, představivost Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: učení, myšlení, paměť Definovat a popsat fungování emocí Definovat a popsat fungování motivace Definovat a popsat teoretické přístupy k jednotlivým psychickým procesům |
Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, představivost Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: učení, myšlení, paměť Definovat a popsat fungování emocí Definovat a popsat fungování motivace Definovat a popsat teoretické přístupy k jednotlivým psychickým procesům |
Define and describe cognitive processes with emphasis on application in marketing communication: perception, attention, imagination Define and describe cognitive processes with emphasis on application in marketing communication: learning, thinking, memory Define and describe the functioning of emotions Define and describe the functioning of motivation Define and describe theoretical approaches to individual psychological processes |
Define and describe cognitive processes with emphasis on application in marketing communication: perception, attention, imagination Define and describe cognitive processes with emphasis on application in marketing communication: learning, thinking, memory Define and describe the functioning of emotions Define and describe the functioning of motivation Define and describe theoretical approaches to individual psychological processes |
Odborné dovednosti |
---|
Aplikovat znalosti o fungování pozornosti, percepci a představivosti při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování učení a myšlení při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování paměti při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování emocí při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování motivace (hodnoty, potřeby, zájmy) při tvorbě a analýze komunikačních poselství |
Aplikovat znalosti o fungování pozornosti, percepci a představivosti při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování učení a myšlení při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování paměti při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování emocí při tvorbě a analýze komunikačních poselství Aplikovat znalosti o fungování motivace (hodnoty, potřeby, zájmy) při tvorbě a analýze komunikačních poselství |
Apply knowledge of the functioning of attention, perception and imagination in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of learning and thinking in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of memory in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of emotions in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of motivation (values, needs, interests) in the creation and analysis of communication messages. |
Apply knowledge of the functioning of attention, perception and imagination in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of learning and thinking in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of memory in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of emotions in the creation and analysis of communication messages Apply knowledge of the functioning of motivation (values, needs, interests) in the creation and analysis of communication messages. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Collin, Catherine. Kniha psychologie. Praha: Knižní klub, 2014. ISBN 978-80-242-4316-0.
-
Hradiská E., Letovancová E. Psychológia v marketingovej komunikácii. Bratislava : Univerzita Komenského, 2005. ISBN 80-223-1952-X.
-
Hradiská, E. Psychológia a reklama. Bratislava: Elita, 1998.
-
Hull, Grahame. Moderní psychologie: hlavní oblasti současného studia lidské psychiky. Praha. Portál, 2004. ISBN 8071786411.
-
Pelsmacker, Patrick de; Joeri van den Bergh a Maggie Geuens. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 80-247-0254-1.
-
Říčan, Pavel. Psychologie : Příručka pro studenty. Vyd. 2. dopl. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-406-9.
|