Předmět: Základy marketingu

« Zpět
Název předmětu Základy marketingu
Kód předmětu KUMK/CP1ZM
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kocourek Josef, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Historické předpoklady a vývojové etapy marketingu - Obecná charakteristika a význam marketingu, marketingové prostředí - Marketingový informační systém - Formy marketingového výzkumu - Chování kupujících na spotřebitelském trhu - Chování kupujících na obchodním, průmyslovém a státním trhu - Charakteristika "4P" marketingu (produkt, cena, distribuce, propagace)

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Praktické procvičování, Týmová práce, Individuální práce studentů
  • Domácí příprava na výuku - 100 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 200 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 200 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 24 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpokládají se základní znalosti historického vývoje společnosti. Pro pochopení základů marketingu je předpoklad orientace v ekonomických a v sociálních vědách. Důraz je kladen na kultivovanost jazykového vyjadřování.
Předpokládají se základní znalosti historického vývoje společnosti. Pro pochopení základů marketingu je předpoklad orientace v ekonomických a v sociálních vědách. Důraz je kladen na kultivovanost jazykového vyjadřování.
Výsledky učení
Marketingové prostředí firmy
Marketingové prostředí firmy
Marketingový informační systém
Marketingový informační systém
Spotřebitelské chování
Spotřebitelské chování
Marketingový mix
Marketingový mix
Produkt
Produkt
Odborné dovednosti
definovat marketingové prostředí firmy
definovat marketingové prostředí firmy
definovat marketingový informační systém
definovat marketingový informační systém
identifikovat spotřebitelské chování zákazníka
identifikovat spotřebitelské chování zákazníka
definovat marketingový mix
definovat marketingový mix
definovat produkt
definovat produkt
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Praktické procvičování
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Týmová práce
Týmová práce
Přednášení
Přednášení
Praktické procvičování
Odborné dovednosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Přednášení
Přednášení
Týmová práce
Týmová práce
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Analýza seminární práce
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Jaroslav Světlík. Marketing: cesta k trhu. 4. upravené vydání.. Praha: VŠPP, 2018. ISBN 978-80-86847-81-8.
  • Johansson, Johny K. Global marketing : foreign entry, local marketing & global management. 5th ed. Boston : McGraw Hill, 2009. ISBN 978-007-126362-7.
  • Karlíček, Miroslav. Základy marketingu. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5.
  • KOTLER, P., KARTAJAYA, H., SETIAWAN, I. Marketing 4.0 : moving from traditional to digital. Hoboken: Wiley, 2017. ISBN 978-1-119-34120-8.
  • KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Boston: Pearson,, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
  • Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing management.. Boston: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
  • Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0513-3.
  • Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0513-3.
  • KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • Kotler, Philip. Marketing 3.0 : from products to customers to the human spirit. Hoboken, N.J. : Wiley, 2010. ISBN 978-0-470-59882-5.
  • Salomon, Michael R. Marketing očima světových marketing manažerů. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1273-X.
  • Salomon, Michael R. Marketing: real people, real decisions. Harlow: Pearson,, 2019. ISBN 9781292227191.
  • Solomon, Michael R. etc. Marketing: real people, real decisions. Harlow: Pearson,, 2019. ISBN 9781292227191.
  • Solomon, Michael R. Marketing očima světových marketing manažerů. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1273-X.
  • TRUČKA, Jaroslav. Marketing jako šachová hra: vítězné strategie pro získání a udržení zákazníků. Brno: BizBooks, 2013. ISBN 978-80-265-0054-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr