Předmět: Média v marketingové komunikaci

« Zpět
Název předmětu Média v marketingové komunikaci
Kód předmětu KUMK/CK2MK
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šula Tomáš, PhDr. PhD.
Obsah předmětu
- Mediální prostředí - Média v marketingových komunikacích - Žánry a formáty - příklady typologií - Publicistické žánry v tištěných médiích - Publicistické žánry rozhlase - Televizní žánry - Mediatypy - Mediální strategie - Mediální analýzy - Prezentace hesel - Ukončení kurzu (klasifikovaný zápočet).

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpokladem pro absolvování předmětu je znalost základní problematiky v oblasti médií v marketingové komunikaci.
Předpokladem pro absolvování předmětu je znalost základní problematiky v oblasti médií v marketingové komunikaci.
Výsledky učení
Student bude schopen určit vhodnost media typu pro komunikaci k dane cílové skupině, stejně tak bude ovládat základy plánovaní medii a mediálních strategii. Po absolvování předmětu bude frekventant schopen vyhodnotit základní veřejně dostupné mediální analýzy a další mediální ukazatele.
Student bude schopen určit vhodnost media typu pro komunikaci k dane cílové skupině, stejně tak bude ovládat základy plánovaní medii a mediálních strategii. Po absolvování předmětu bude frekventant schopen vyhodnotit základní veřejně dostupné mediální analýzy a další mediální ukazatele.
Student bude schopen urcit vhodnost mediatypu pro komunikaci k dane cilove skupine, stejne tak bude ovladat zaklady planovani medii a medialnich strategii. Po obsolvovani predmetu bude frekventant schopen vyhodnoti zakladni verejne dostupne medialni analyzy a dalsi medialni ukazatele.
Student bude schopen urcit vhodnost mediatypu pro komunikaci k dane cilove skupine, stejne tak bude ovladat zaklady planovani medii a medialnich strategii. Po obsolvovani predmetu bude frekventant schopen vyhodnoti zakladni verejne dostupne medialni analyzy a dalsi medialni ukazatele.
vyjmenovat základní mediatypy
vyjmenovat základní mediatypy
vysvětlit role jednotlivých mediatypů v kontextu mediální komunikace
vysvětlit role jednotlivých mediatypů v kontextu mediální komunikace
popsat tvorbu komunikátů dle požadavků a vlastností jednotlivých mediálních typů
popsat tvorbu komunikátů dle požadavků a vlastností jednotlivých mediálních typů
popsat výhody a nevýhody mediatypů
popsat výhody a nevýhody mediatypů
popsat rozdíly ve výběru titulů/kanálů dle cílové skupiny
popsat rozdíly ve výběru titulů/kanálů dle cílové skupiny
Odborné dovednosti
určit vhodnost vybraného mediatypu pro konkrétní komunikační cíle
určit vhodnost vybraného mediatypu pro konkrétní komunikační cíle
identifikovat základní prvky pro tvorbu sdělení dle mediatypu
identifikovat základní prvky pro tvorbu sdělení dle mediatypu
navrhnout užití jednotlivých mediálních typů dle charakteru komunikace
navrhnout užití jednotlivých mediálních typů dle charakteru komunikace
stanovit kvalitativní požadavky na mediální sdělení komerčního charakteru
stanovit kvalitativní požadavky na mediální sdělení komerčního charakteru
stanovit předpoklady pro realizaci marketingové komunikace prostřednictvím mediální komunikace
stanovit předpoklady pro realizaci marketingové komunikace prostřednictvím mediální komunikace
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Doporučená literatura
  • noviny, časopisy, rozhlas, digitální média.
  • Jakubowicz, Karol. Nová ekologie médií: konvergence a mediomorfóza. Zlín: VeRBuM, 2013. ISBN 978-80-87500-38-5.
  • MACKOVÁ, Alena. Nová média v politické komunikaci: politici, občané a online sociální sítě. Brno, 2017. ISBN 978-802-1087-453.
  • MAGIDOVÁ, Markéta, Tomáš JIRSA, Lukáš LIKAVČAN, Tomáš DVOŘÁK, Marek VANŽURA a Tomáš CHUDÝ. Epistemologie (nových) médií. Praha, 2018. ISBN 978-807-3314-941.
  • McQuail, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.
  • MORAVEC, Václav. Média v tekutých časech: konvergence audiovizuálních médií v ČR. Praha, 2016. ISBN 978-802-0025-722.
  • Pelsmacker, Patrick de; Joeri van den Bergh a Maggie Geuens. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 80-247-0254-1.
  • POSPÍŠIL, Jan. Jak na média. Kralice na Hané, 2011. ISBN 978-807-4020-711.
  • REIFOVÁ, I. a kol. Slovník mediální komunikace. Portál: Praha, 2004.
  • Rus-Mohl, Stephan. Žurnalistika: komplexní průvodce praktickou žurnalistikou. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0158-8.
  • ŠIMÍČEK, Vojtěch. Regulace médií. Brno, 2018. ISBN 978-802-1090-804.
  • Trampota, Tomáš ? Vojtěchovská, Martina. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr