Předmět: Marketing

« Zpět
Název předmětu Marketing
Kód předmětu KUMK/CK2MA
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kocourek Josef, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- služby; - cena; - distribuce; - maloobchod / velkoobchod; - analýza portfolia; - segmentace trhu; - nové trendy v marketingu.

Studijní aktivity a metody výuky
Týmová práce
  • Domácí příprava na výuku - 50 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 150 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 200 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
- znalost strategií tvorby ceny
- znalost strategií tvorby ceny
- znalost distribučních cest, distribučních strategií
- znalost distribučních cest, distribučních strategií
- znalost velkoobchodu a maloobchodu
- znalost velkoobchodu a maloobchodu
- znalost strategického plánování, strategického řídícího procesu
- znalost strategického plánování, strategického řídícího procesu
- znalost situační analýzy, portfolio analýzy
- znalost situační analýzy, portfolio analýzy
- znalost marketingového auditu
- znalost marketingového auditu
- znalost významu marketingu ve službách
- znalost významu marketingu ve službách
- znalost a význam marketingu v neziskovém sektoru
- znalost a význam marketingu v neziskovém sektoru
Odborné dovednosti
- dovede stanovit cenu produktu
- dovede stanovit cenu produktu
- dovede definovat distribuční cesty a vymezit její efektivitu
- dovede definovat distribuční cesty a vymezit její efektivitu
- dovede definovat velkobochod a maloobchod
- dovede definovat velkobochod a maloobchod
- dovede vytvořit strategický plán marketingu ve firmě
- dovede vytvořit strategický plán marketingu ve firmě
- dovede použít situační analýzu
- dovede použít situační analýzu
- dovede realizovat marketingový audit
- dovede realizovat marketingový audit
- zná specifika marketingu ve službách
- zná specifika marketingu ve službách
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Analýza textu
Analýza textu
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Týmová práce
Týmová práce
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Odborné dovednosti
Analýza textu
Analýza textu
Přednášení
Přednášení
Týmová práce
Týmová práce
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Ústní zkouška
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Ústní zkouška
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • BAČUVČÍK, R. Marketing neziskových organizací.. Zlín: VeRBuM, 2011.
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
  • Jaroslav Světlík. Marketing: cesta k trhu. 4. upravené vydání.. Praha: VŠPP, 2018. ISBN 978-80-86847-81-8.
  • Johansson, Johny K. Global marketing : foreign entry, local marketing & global management. 5th ed. Boston : McGraw Hill, 2009. ISBN 978-007-126362-7.
  • Karlíček, Miroslav. Základy marketingu. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5.
  • KOTLER, P., KARTAJAYA, H., SETIAWAN, I. Marketing 4.0 : moving from traditional to digital. Hoboken: Wiley, 2017. ISBN 978-1-119-34120-8.
  • KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Boston: Pearson,, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
  • Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0513-3.
  • KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • Kotler, Philip. Marketing 3.0 : from products to customers to the human spirit. Hoboken, N.J. : Wiley, 2010. ISBN 978-0-470-59882-5.
  • Solomon, Michael R. etc. Marketing: real people, real decisions. Harlow: Pearson,, 2019. ISBN 9781292227191.
  • Solomon, Michael R. Marketing očima světových marketing manažerů. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1273-X.
  • Tomek, Gustav. Marketing od myšlenky k realizaci. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha : Professional Publishing, 2011. ISBN 978-80-7431-042-3.
  • TRUČKA, Jaroslav. Marketing jako šachová hra: vítězné strategie pro získání a udržení zákazníků. Brno: BizBooks, 2013. ISBN 978-80-265-0054-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr