Vyučující
|
-
Kocourek Josef, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Historické předpoklady a vývojové etapy marketingu - Obecná charakteristika a význam marketingu, marketingové prostředí - Marketingový informační systém - Formy marketingového výzkumu - Chování kupujících na spotřebitelském trhu - Chování kupujících na obchodním, průmyslovém a státním trhu - Charakteristika "4P" marketingu (produkt, cena, distribuce, propagace)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Praktické procvičování, Týmová práce, Individuální práce studentů
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 88 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokládají se základní znalosti historického vývoje společnosti. Pro pochopení základů marketingu je předpoklad orientace v ekonomických a v sociálních vědách. Důraz je kladen na kultivovanost jazykového vyjadřování. |
Předpokládají se základní znalosti historického vývoje společnosti. Pro pochopení základů marketingu je předpoklad orientace v ekonomických a v sociálních vědách. Důraz je kladen na kultivovanost jazykového vyjadřování. |
Výsledky učení |
---|
Student se bude orientovat v základních pojmech marketingu, kterou bude chápat jako součást strategického řízení organizace. Pochopí vzájemné souvislosti základních témat, jejichž znalosti jsou nezbytné pro následné studium marketingových komunikací a získání základních znaostí a dovedností. |
Student se bude orientovat v základních pojmech marketingu, kterou bude chápat jako součást strategického řízení organizace. Pochopí vzájemné souvislosti základních témat, jejichž znalosti jsou nezbytné pro následné studium marketingových komunikací a získání základních znaostí a dovedností. |
Marketingové prostředí firmy |
Marketingové prostředí firmy |
Marketingový informační systém |
Marketingový informační systém |
Spotřebitelské chování |
Spotřebitelské chování |
Marketingový mix |
Marketingový mix |
Produkt |
Produkt |
Odborné dovednosti |
---|
definovat marketingové prostředí firmy |
definovat marketingové prostředí firmy |
definovat marketingový informační systém |
definovat marketingový informační systém |
identifikovat spotřebitelské chování zákazníka |
identifikovat spotřebitelské chování zákazníka |
definovat marketingový mix |
definovat marketingový mix |
definovat produkt |
definovat produkt |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální práce studentů |
Týmová práce |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Individuální práce studentů |
Projekce (statická, dynamická) |
Týmová práce |
Přednášení |
Přednášení |
Projekce (statická, dynamická) |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Přednášení |
Přednášení |
Týmová práce |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Zpracování prezentace |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Zpracování prezentace |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Analýza seminární práce |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
Jaroslav Světlík. Marketing: cesta k trhu. 4. upravené vydání.. Praha: VŠPP, 2018. ISBN 978-80-86847-81-8.
-
Johansson, Johny K. Global marketing : foreign entry, local marketing & global management. 5th ed. Boston : McGraw Hill, 2009. ISBN 978-007-126362-7.
-
Karlíček, Miroslav. Základy marketingu. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5.
-
KOTLER, P., KARTAJAYA, H., SETIAWAN, I. Marketing 4.0 : moving from traditional to digital. Hoboken: Wiley, 2017. ISBN 978-1-119-34120-8.
-
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Boston: Pearson,, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
-
Kotler, Philip; Armstrong, Gary. Marketing. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0513-3.
-
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
Kotler, Philip. Marketing 3.0 : from products to customers to the human spirit. Hoboken, N.J. : Wiley, 2010. ISBN 978-0-470-59882-5.
-
Solomon, Michael R. etc. Marketing: real people, real decisions. Harlow: Pearson,, 2019. ISBN 9781292227191.
-
Solomon, Michael R. Marketing očima světových marketing manažerů. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1273-X.
-
TRUČKA, Jaroslav. Marketing jako šachová hra: vítězné strategie pro získání a udržení zákazníků. Brno: BizBooks, 2013. ISBN 978-80-265-0054-4.
|