Předmět: Počátky a vývoj marketingové komunikace

« Zpět
Název předmětu Počátky a vývoj marketingové komunikace
Kód předmětu KUMK/CK1PV
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Káčerková Eliška, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- základní souvislosti reklamy, propagace a marketingové komunikace, vznik reklamy; - charakteristika reklamy ve vztahu ke středověkému vývoji lidské společnosti; - historie reklamy v USA; - vývoj dalších forem marketingové komunikace; - počátky novinové inzerce; - vliv technologických vynálezů na podobu reklamy; - počátky reklamního oboru na českém území; - fenomén Baťa a jeho odraz v reklamě; - vývoj reklamy u nás od druhé světové války do současnosti; - osobnosti oboru reklamy.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Analýza prezentace
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 40 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 40 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 35 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 45 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Pro absolvování předmětu nejsou specifikovány žádné předpoklady.
Pro absolvování předmětu nejsou specifikovány žádné předpoklady.
Výsledky učení
Studenti získají poznatky o historických souvislostech, které jim dají nadhled, potřebný nejen při analýze kampaní konkurence, ale i při tvorbě vlastních aktivit. Inspirativně při tvorbě propagačních prostředků by mělo působit i poznání prací osobností reklamního světa.
Studenti získají poznatky o historických souvislostech, které jim dají nadhled, potřebný nejen při analýze kampaní konkurence, ale i při tvorbě vlastních aktivit. Inspirativně při tvorbě propagačních prostředků by mělo působit i poznání prací osobností reklamního světa.
Student je schopen popsat počátky vývoje marketingových komunikací v antice.
Student je schopen popsat počátky vývoje marketingových komunikací v antice.
Student dokáže definovat jednotlivé části modelu 4V.
Student dokáže definovat jednotlivé části modelu 4V.
Student zná historické souvislosti základních nástrojů MK.
Student zná historické souvislosti základních nástrojů MK.
Student dokáže vyjmenovat vybrané osobnosti historie reklamy.
Student dokáže vyjmenovat vybrané osobnosti historie reklamy.
Student je schopen popsat historický vývoj vybraných světových značek.
Student je schopen popsat historický vývoj vybraných světových značek.
Odborné dovednosti
Student se umí orientovat v základních technologických vynálezech, které znamenaly stěžejní milníky v historii MK.
Student se umí orientovat v základních technologických vynálezech, které znamenaly stěžejní milníky v historii MK.
Student je schopen kriticky uvažovat o moderních formách marketingových komunikací.
Student je schopen kriticky uvažovat o moderních formách marketingových komunikací.
Student dokáže využít znalostí historického vývoje značek pro kritické porovnání se současnými trendy.
Student dokáže využít znalostí historického vývoje značek pro kritické porovnání se současnými trendy.
Student dokáže zařadit jednotlivé formáty MK do relevantního historického období.
Student dokáže zařadit jednotlivé formáty MK do relevantního historického období.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Přednášení
Hodnotící metody
Analýza edukačního materiálu
Analýza edukačního materiálu
Doporučená literatura
  • Hlouchová, Kateřina. Proměny československé reklamy 1918-1989. Brno: Václav Klemm, 2015. ISBN 978-80-87713-12-9.
  • Horňák, P. Kreativita reklamy. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 978-80-87500-49-.
  • Horňák, Pavel. Reklama / teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín, 2010. ISBN 978-80-904273-3-4.
  • KOTYZOVÁ, Pavla a Lenka HARANTOVÁ. Propagace firmy Baťa do roku 1939. Zlín : VeRBuM, 2015. ISBN 978-80-87500-70-5.
  • PAVLŮ, Dušan. Reklub 1927-1949: kapitoly z dějin československé reklamy. Praha: Professional Publishing, 2017. ISBN 978-80-88260-00-4.
  • VEKSNER, Simon. 100 ideas that changed advertising. London: Laurence King Publishing, 2015. ISBN 978-1-78067-556-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr