Vyučující
|
-
Stránský Michal, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do aplikované etiky 2. Bioetika - historie 3. Bioetika - etika moderní vědy 4. Etika vědecké práce v ČR 5. Etika v institucionálním prostředí - Univerzita Tomáše Bati 6. Etika v institucionálním prostředí - interní a externí morální management 7. Persuasivní etika 8. Morální management: Charakteristiky morální kompetence 9. Principy morální racionality 10. Lhaní a manipulace v marketingové komunikaci 11. - 12. vybraná témata aplikované etiky 13. Závěrečné shrnutí
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Týmová práce
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokladem je absolvování kurzu KUMK/AV7ET |
Předpokladem je absolvování kurzu KUMK/AV7ET |
Odborné dovednosti |
---|
Předpokladem je absolvování kurzu KUMK/AV7ET |
Předpokladem je absolvování kurzu KUMK/AV7ET |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit význam bioetiky. |
vysvětlit význam bioetiky. |
vysvětlit význam institucionální etiky pro firemní prostředí. |
vysvětlit význam institucionální etiky pro firemní prostředí. |
popsat základní nástroje externího i interního morálního managementu. |
popsat základní nástroje externího i interního morálního managementu. |
vyjmenovat základní složky morální kompetence. |
vyjmenovat základní složky morální kompetence. |
popsat vybrané principy ovlivňování využívané v marketingové komunikaci. |
popsat vybrané principy ovlivňování využívané v marketingové komunikaci. |
Odborné dovednosti |
---|
formulovat eticky relevantní myšlenkový experiment. |
formulovat eticky relevantní myšlenkový experiment. |
formulovat relevantní argumenty pro či proti dané pozici ve vybrané eticky akcentované problematice. |
formulovat relevantní argumenty pro či proti dané pozici ve vybrané eticky akcentované problematice. |
ohodnotit persuasivní komunikaci z hlediska Cialdiniho principů ovlivňování. |
ohodnotit persuasivní komunikaci z hlediska Cialdiniho principů ovlivňování. |
více rozeznávat iracionální vlivy ovlivňující morální úsudek. |
více rozeznávat iracionální vlivy ovlivňující morální úsudek. |
zaujmout poučený kritický postoj k praktickému významu etických kodexů. |
zaujmout poučený kritický postoj k praktickému významu etických kodexů. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Analýza textu |
Analýza textu |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Brázda, Radim. Ethicum. 1. vyd. Zlín : VeRBuM, 2010. ISBN 978-80-904273-9-6.
-
Cialdini, R. B. Influence: The Psychology of Persuasion. Harper Business. 2006.
-
Goodpaster, K. E. Teaching and learning ethics by the case method. In The Blackwell guide to business ethics. Malden: Blackwell., 2002.
-
Precht, Richard David. Kdo jsem?. Vyd. 1. Praha : Ikar, 2010. ISBN 978-80-249-1306-3.
-
SEKERKA Leslie. Ethics is a Daily Deal Choosing to Build Moral Strength as a Practice. 2015. ISBN 978-3319180892.
-
Stránský, M. Praktický význam morální filosofie. Zlín, 2018.
-
TANNER, C. Christe. Moral Intelligence ?A Framework for Understanding Moral Competences. 2014.
-
Williams, Bernard. Ethics and the Limits of Philosophy. Harvard University Press, 1985. ISBN 067426858X.
|