Předmět: Etika 2

« Zpět
Název předmětu Etika 2
Kód předmětu KUMK/AV8ET
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Stránský Michal, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
1. Úvod do aplikované etiky 2. Bioetika - historie 3. Bioetika - etika moderní vědy 4. Etika vědecké práce v ČR 5. Etika v institucionálním prostředí - Univerzita Tomáše Bati 6. Etika v institucionálním prostředí - interní a externí morální management 7. Persuasivní etika 8. Morální management: Charakteristiky morální kompetence 9. Principy morální racionality 10. Lhaní a manipulace v marketingové komunikaci 11. - 12. vybraná témata aplikované etiky 13. Závěrečné shrnutí

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Týmová práce
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 30 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpokladem je absolvování kurzu KUMK/AV7ET
Předpokladem je absolvování kurzu KUMK/AV7ET
Odborné dovednosti
Předpokladem je absolvování kurzu KUMK/AV7ET
Předpokladem je absolvování kurzu KUMK/AV7ET
Výsledky učení
Odborné znalosti
vysvětlit význam bioetiky.
vysvětlit význam bioetiky.
vysvětlit význam institucionální etiky pro firemní prostředí.
vysvětlit význam institucionální etiky pro firemní prostředí.
popsat základní nástroje externího i interního morálního managementu.
popsat základní nástroje externího i interního morálního managementu.
vyjmenovat základní složky morální kompetence.
vyjmenovat základní složky morální kompetence.
popsat vybrané principy ovlivňování využívané v marketingové komunikaci.
popsat vybrané principy ovlivňování využívané v marketingové komunikaci.
Odborné dovednosti
formulovat eticky relevantní myšlenkový experiment.
formulovat eticky relevantní myšlenkový experiment.
formulovat relevantní argumenty pro či proti dané pozici ve vybrané eticky akcentované problematice.
formulovat relevantní argumenty pro či proti dané pozici ve vybrané eticky akcentované problematice.
ohodnotit persuasivní komunikaci z hlediska Cialdiniho principů ovlivňování.
ohodnotit persuasivní komunikaci z hlediska Cialdiniho principů ovlivňování.
více rozeznávat iracionální vlivy ovlivňující morální úsudek.
více rozeznávat iracionální vlivy ovlivňující morální úsudek.
zaujmout poučený kritický postoj k praktickému významu etických kodexů.
zaujmout poučený kritický postoj k praktickému významu etických kodexů.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Analýza textu
Analýza textu
Odborné dovednosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Brázda, Radim. Ethicum. 1. vyd. Zlín : VeRBuM, 2010. ISBN 978-80-904273-9-6.
  • Cialdini, R. B. Influence: The Psychology of Persuasion. Harper Business. 2006.
  • Goodpaster, K. E. Teaching and learning ethics by the case method. In The Blackwell guide to business ethics. Malden: Blackwell., 2002.
  • Precht, Richard David. Kdo jsem?. Vyd. 1. Praha : Ikar, 2010. ISBN 978-80-249-1306-3.
  • SEKERKA Leslie. Ethics is a Daily Deal Choosing to Build Moral Strength as a Practice. 2015. ISBN 978-3319180892.
  • Stránský, M. Praktický význam morální filosofie. Zlín, 2018.
  • TANNER, C. Christe. Moral Intelligence ?A Framework for Understanding Moral Competences. 2014.
  • Williams, Bernard. Ethics and the Limits of Philosophy. Harvard University Press, 1985. ISBN 067426858X.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr