|
Vyučující
|
-
Uher Jaroslav, Ing.
-
Adam Matyáš, Mgr. Ph.D.
-
Zelinka Stanislav, PhDr. Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1.Úvod do psychologických věd. 2.Klasifikace psychických jevů, procesů a stavů (vnímání, city, myšlení, postoje). 3.Psychologie osobnosti I (osobnost, tělesné a výrazové vlastnosti). 4.Psychologie osobnosti II (schopnosti, temperament, charakter, normalita osobnosti, motivace osobnosti). 5.Vývojová psychologie -vývoj osobnosti (vývojová období), metody poznávání osobnosti. 6.Sociální psychologie, patopsychologie, psychopatalogie, psychiatrie. 7.Psychologie spotřebitele a trhu, psychologie reklamy, psychologie krizového řízení. 8.Vymezení a podstata marketingu. 9.Marketingové komunikace -významný marketingový nástroj. 10.Marketingové řízení a strategie, analýza marketingového prostředí. 11.Reklama, propagace, osobní prodej, podpora prodeje, přímý marketing, sponzoring. 12.Faktory ovlivňující marketingové komunikace -percepce, postoje, osobnost, sociální interakce, verbální a nonverbální komunikace, asertivita; zadání závěrečné seminární práce. 13.Prezentace zadaných témat -klasifikace. 14.Zápočtový týden, opravné písemné práce
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 34 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Základní orientace v obecné a vývojové psychologii, základy komunikace, logiky a marketingu. |
| Základní orientace v obecné a vývojové psychologii, základy komunikace, logiky a marketingu. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
| Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Definovat a popsat modely analýzy reklam |
| Definovat a popsat modely analýzy reklam |
| Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, učení, paměť |
| Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, učení, paměť |
| Definovat a popsat fungování motivace |
| Definovat a popsat fungování motivace |
| harakterizovat strukturu osobnosti jako příjemce MK |
| harakterizovat strukturu osobnosti jako příjemce MK |
| Charakterizovat formy persuasivního konání |
| Charakterizovat formy persuasivního konání |
| Orientovat se v odborných literárních pramenech při přípravě zvoleného tématu |
| Orientovat se v odborných literárních pramenech při přípravě zvoleného tématu |
| Charakterizovat nudge/pošťuchování |
| Charakterizovat nudge/pošťuchování |
| Charakterizovat výzkumné metody využívané v psychologii reklamy |
| Charakterizovat výzkumné metody využívané v psychologii reklamy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Realizovat analýzu reklam podle vybraného teoretického modelu |
| Realizovat analýzu reklam podle vybraného teoretického modelu |
| Posilnit komunikační poselství a vyvarovat se chyb při komponování marketingových kampaní díky poznání, jak fungují kognitivní procesy: vnímání, pozornost, učení, paměť. |
| Posilnit komunikační poselství a vyvarovat se chyb při komponování marketingových kampaní díky poznání, jak fungují kognitivní procesy: vnímání, pozornost, učení, paměť. |
| Posilnit komunikační poselství a vyvarovat se chyb při komponování marketingových kampaní díky poznání, jak funguje motivace |
| Posilnit komunikační poselství a vyvarovat se chyb při komponování marketingových kampaní díky poznání, jak funguje motivace |
| Navrhnout komunikační kampaň využitím persuazivních apelů |
| Navrhnout komunikační kampaň využitím persuazivních apelů |
| Navrhnout komunikační kampaň využitím nudge/pošťuchování |
| Navrhnout komunikační kampaň využitím nudge/pošťuchování |
| Vytvořit prezentaci na zvolené téma opřené o odborné zdroje |
| Vytvořit prezentaci na zvolené téma opřené o odborné zdroje |
| Vytvořit a aplikovat výzkumnou metodu: rozhovor, dotazník, sémantický profil, projektivní metody |
| Vytvořit a aplikovat výzkumnou metodu: rozhovor, dotazník, sémantický profil, projektivní metody |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Zpracování prezentace |
| Známkou |
| Zpracování prezentace |
| Známkou |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Foret, M. Marketingová komunikace. Brno : MU, 1997. ISBN 80-210-1681-7.
-
KŘIVOHLAVÝ,J.,MAREŠ,J. Sociální komunikace. Praha: SPN, 1989.
-
NAKONEČNÝ, M. Základy psychologie osobnosti. Praha : Management Press, 1993. ISBN 80-85603-34-9.
-
NAKONEČNÝ, M. Základy psychologie. Praha : Academia, 1998. ISBN 80-200-0689-3.
-
Ogilvy, David. O reklamě. Praha, managment Press, 2007. ISBN 978-80-7261-154-6.
-
Schultz, D.E. Moderní reklama - umění zaujmout. Grada Publishing, 1995.
-
Vysekalová, J. Psychologie v marketingových komunikacích. MOSPRA Brno 1997( in: "Manažer marketingových.
|