Vyučující
|
-
Zelinka Stanislav, PhDr. Mgr.
-
Šramová Blandína, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.Úvod do psychologických věd. 2.Klasifikace psychických jevů, procesů a stavů (vnímání, city, myšlení, postoje). 3.Psychologie osobnosti I (osobnost, tělesné a výrazové vlastnosti). 4.Psychologie osobnosti II (schopnosti, temperament, charakter, normalita osobnosti, motivace osobnosti). 5.Vývojová psychologie -vývoj osobnosti (vývojová období), metody poznávání osobnosti. 6.Sociální psychologie, patopsychologie, psychopatalogie, psychiatrie. 7.Psychologie spotřebitele a trhu, psychologie reklamy, psychologie krizového řízení. 8.Vymezení a podstata marketingu. 9.Marketingové komunikace -významný marketingový nástroj. 10.Marketingové řízení a strategie, analýza marketingového prostředí. 11.Reklama, propagace, osobní prodej, podpora prodeje, přímý marketing, sponzoring. 12.Faktory ovlivňující marketingové komunikace -percepce, postoje, osobnost, sociální interakce, verbální a nonverbální komunikace, asertivita; zadání závěrečné seminární práce. 13.Prezentace zadaných témat -klasifikace. 14.Zápočtový týden, opravné písemné práce
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní orientace v obecné a vývojové psychologii, základy komunikace, logiky a marketingu. |
Základní orientace v obecné a vývojové psychologii, základy komunikace, logiky a marketingu. |
Odborné dovednosti |
---|
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Všeobecné humanitní středoškolské vzdělání. |
Všeobecné humanitní středoškolské vzdělání. |
Definovat a popsat modely analýzy reklam |
Definovat a popsat modely analýzy reklam |
Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, učení, paměť |
Definovat a popsat kognitivní procesy s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, učení, paměť |
Definovat a popsat fungování motivace |
Definovat a popsat fungování motivace |
harakterizovat strukturu osobnosti jako příjemce MK |
harakterizovat strukturu osobnosti jako příjemce MK |
Charakterizovat formy persuasivního konání |
Charakterizovat formy persuasivního konání |
Orientovat se v odborných literárních pramenech při přípravě zvoleného tématu |
Orientovat se v odborných literárních pramenech při přípravě zvoleného tématu |
Charakterizovat nudge/pošťuchování |
Charakterizovat nudge/pošťuchování |
Charakterizovat výzkumné metody využívané v psychologii reklamy |
Charakterizovat výzkumné metody využívané v psychologii reklamy |
Odborné dovednosti |
---|
Realizovat analýzu reklam podle vybraného teoretického modelu |
Realizovat analýzu reklam podle vybraného teoretického modelu |
Posilnit komunikační poselství a vyvarovat se chyb při komponování marketingových kampaní díky poznání, jak fungují kognitivní procesy: vnímání, pozornost, učení, paměť. |
Posilnit komunikační poselství a vyvarovat se chyb při komponování marketingových kampaní díky poznání, jak fungují kognitivní procesy: vnímání, pozornost, učení, paměť. |
Posilnit komunikační poselství a vyvarovat se chyb při komponování marketingových kampaní díky poznání, jak funguje motivace |
Posilnit komunikační poselství a vyvarovat se chyb při komponování marketingových kampaní díky poznání, jak funguje motivace |
Navrhnout komunikační kampaň využitím persuazivních apelů |
Navrhnout komunikační kampaň využitím persuazivních apelů |
Navrhnout komunikační kampaň využitím nudge/pošťuchování |
Navrhnout komunikační kampaň využitím nudge/pošťuchování |
Vytvořit prezentaci na zvolené téma opřené o odborné zdroje |
Vytvořit prezentaci na zvolené téma opřené o odborné zdroje |
Vytvořit a aplikovat výzkumnou metodu: rozhovor, dotazník, sémantický profil, projektivní metody |
Vytvořit a aplikovat výzkumnou metodu: rozhovor, dotazník, sémantický profil, projektivní metody |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Foret, M. Marketingová komunikace. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-811-2.
-
KŘIVOHLAVÝ,J.,MAREŠ,J. Sociální komunikace. Praha: SPN, 1989.
-
NAKONEČNÝ, M. Základy psychologie osobnosti. Praha : Management Press, 1993. ISBN 80-85603-34-9.
-
NAKONEČNÝ, M. Základy psychologie. Praha : Academia, 1998.
-
Ogilvy, David. O reklamě.
-
Schultz, D.E. Moderní reklama - umění zaujmout. Grada Publishing, 1995.
-
Vysekalová, J., Komárková, R. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-9067-x.
|