Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Nácvik psaní verzálek kurzivní italiky Cancellaresca italica 2. Prezentace různých typů kaligrafie podle dějinných období a psacích nástrojů 3. Prezentace letteringu - kreslené písmo 4. Ukázka netradičních psacích nástrojů 5. Zákonitosti tvorby kompozice 6. Vytvoření kompozice na formát A4 s gradací textu a dekorativními prvky
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Grafické a výtvarné činnosti
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 50 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 49 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Odborné dovednosti |
---|
Předpokladsy nejsou stanoveny. |
Předpokladsy nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- student umí definovat základní pravidla typografie související s kaligrafií |
- student umí definovat základní pravidla typografie související s kaligrafií |
- student umí popsat proces tvorby kompozice |
- student umí popsat proces tvorby kompozice |
- student umí rozpoznat druhy historických kaligrafických stylů |
- student umí rozpoznat druhy historických kaligrafických stylů |
- student umí rozpoznat druhy kaligrafických psacích nástrojů |
- student umí rozpoznat druhy kaligrafických psacích nástrojů |
- student umí popsat význam kontrastu psané a volné plochy |
- student umí popsat význam kontrastu psané a volné plochy |
Odborné dovednosti |
---|
- student dovede vytvořit psanou kompozici podle typografických pravidel |
- student dovede vytvořit psanou kompozici podle typografických pravidel |
- student dovede kombinovat více druhů písem na jednom formátu |
- student dovede kombinovat více druhů písem na jednom formátu |
- student dovede vytvořit gradaci a frázování textu |
- student dovede vytvořit gradaci a frázování textu |
- student dovede prakticky vytvořit zarovnanou a nezarovnanou kompozici |
- student dovede prakticky vytvořit zarovnanou a nezarovnanou kompozici |
- student dovede psát různými psacími nástroj |
- student dovede psát různými psacími nástroj |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Grafické a výtvarné činnosti |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Grafické a výtvarné činnosti |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Zážitková (sebezkušenostní) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Coles, Stephen. The Geometry of Type.
-
David Harris. The Calligrapher's Bible. Bloomsbury Publishing PLC, 2018.
-
ENGELBRECHT, Lisa. Modern Calligraphy and Hand Lettering. Beverly Massachusetts: Quarry Books, 2008. ISBN 9781592536443.
-
Meggs, B. P. A History of Graphic Design. USA, 1998. ISBN 0-471-29198-6.
-
Muller-Brockmann, J. Grid systems.
|