Vyučující
|
-
Kudláč Jakub, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- dějiny hudby 19. a 20. století - vývojové zákonitosti a trendy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza uměleckého díla
- Domácí příprava na výuku
- 49 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 50 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Žádné specielní předpoklady |
Žádné specielní předpoklady |
Výsledky učení |
---|
- má přehled o vývoji filmové hudby Do roku 1950 |
- má přehled o vývoji filmové hudby Do roku 1950 |
- rozumí různým dramaturgickým principům a ví kdy a kde vznikají |
- rozumí různým dramaturgickým principům a ví kdy a kde vznikají |
- rozumí sovětské škole montáže s ohledem na zvuk |
- rozumí sovětské škole montáže s ohledem na zvuk |
- rozumí klasickému hollywoodu a jeho přístupu k filmové hudbě |
- rozumí klasickému hollywoodu a jeho přístupu k filmové hudbě |
- umí jmenovat milníky ve vývoji filmové hudby |
- umí jmenovat milníky ve vývoji filmové hudby |
Odborné dovednosti |
---|
- zlepšujesi cit pro dramaturgické užití hudby ve filmu |
- zlepšujesi cit pro dramaturgické užití hudby ve filmu |
- dokáže rozlišit a dle situace volit vhodný dramturgický princip filmové hudby |
- dokáže rozlišit a dle situace volit vhodný dramturgický princip filmové hudby |
- má rozsáhlý katalog esteticky různorodých principů filmové hudby |
- má rozsáhlý katalog esteticky různorodých principů filmové hudby |
- dokáže jmenovat nejvýznamnější režiséry důležité pro vývoj použiyí hudby ve filmu |
- dokáže jmenovat nejvýznamnější režiséry důležité pro vývoj použiyí hudby ve filmu |
- dokáže myslet o hudbě ve filmu jako o narativním prostředku |
- dokáže myslet o hudbě ve filmu jako o narativním prostředku |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Analýza uměleckého díla |
Přednášení |
Analýza uměleckého díla |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
ARISTOTELÉS. Fyzika. . Praha : Rezek, 1996. ISBN 80-86027-03-1.
-
ARISTOTELÉS. O duši. Praha : Rezek, 1995. ISBN 80-901796-4-9.
-
AUGUSTIN. Vyznání. . Praha : Kalich, 1997. ISBN 80-7017-037-9.
-
Bláha, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění, 1995. ISBN 808588304X.
-
BROWN, ROYAL S. Overtones and undertones : reading film music. . Berkelery : University of California Press, 1994.
-
BURT, GEORGE . The art of film music: special amphasis on Hugo Friedhofer, Alex North, David Raksin, Leonard Roseman. Boston: Notrheastern University Press, 1994.
-
CAVALCANTI, ALBERTO. Sound in Films.
-
CLAIR, RENÉ. The Art of Sound. .
-
DODDS,E.R. Řekové a iracionálno. Praha : OIKOYMENH, 2000. ISBN 80-7298-011-4.
-
EISENSTEIN,S.M.,PUDOVKIN,V.I.,ALEXANDROV,G.V. A Statement. .
-
FOUCAULT, MICHEL. Dějiny šílenství. Praha : Lidové noviny, 1994. ISBN 80-7106-085-2.
-
HUSSERL, EDMUND. Přednášky k fenomenologii vnitřního časového vědomí. . Rychnov nad Kněžnou : Ježek, 1996. ISBN 80-901625-9-2.
-
KAHL, CHARLES. Pythagoras and the Pythagoreans: A Brief History. Cambridge: Hackett Publishing Company, Indianapolis, 2001.
-
KRACAUER, SIEGFRIED. Dialogue and Sound. .
-
LEXMANN, JURAJ . Teória filmovej hudby. . Bratislava: Veda, 1981.
-
MANVELL ROGER. The Technique of Film Music. . London: Focal Press, 1967.
-
MATZNER,A., PILKA,J. Česká filmová hudba. . Praha: Dauphin, 2002. ISBN 80-7272-013-9.
-
PLATÓN . Timaios. Praha : OIKOYMENH, 1996. ISBN 80-86005-07-0.
-
PLATÓN. Ústava. Praha : Oikoymenh, 1996. ISBN 80-86005-28-3.
-
PLAZEWSKI, JERZY. Filmová řeč . Praha : Orbis, 1967.
-
PUDOVKIN, V.I. Asynchronism as a Principle of Sound Film. .
|