Vyučující
|
-
Maňasová Hradská Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Na pozadí klíčových témat světového umění jsou během semestru představeny díla a osobnosti české umělecké scény.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 50 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 49 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student získá znalost příkladů uměleckých děl vážících se k tématům jako globalizace, identita a tělo, umění a trh, politizace a participace, média a propaganda, objekt a prostor, přechod k udržitelné společnosti, paměť atd. |
Student získá znalost příkladů uměleckých děl vážících se k tématům jako globalizace, identita a tělo, umění a trh, politizace a participace, média a propaganda, objekt a prostor, přechod k udržitelné společnosti, paměť atd. |
Student získá znalosti o dlouhodobě výrazných osobnostech světového současného umění |
Student získá znalosti o dlouhodobě výrazných osobnostech světového současného umění |
Student bude seznámen s fenoménem finalistů Ceny Jindřicha Chalupeckého ve světovém kontextu. |
Student bude seznámen s fenoménem finalistů Ceny Jindřicha Chalupeckého ve světovém kontextu. |
mít přehled o významných aktuálních výstavách a přehlídkách v České republice a nejbližším okolí (Praha, Vídeň, Brno) |
mít přehled o významných aktuálních výstavách a přehlídkách v České republice a nejbližším okolí (Praha, Vídeň, Brno) |
mít vhled do dílčí problematiky umění v zemích svých spolužáků |
mít vhled do dílčí problematiky umění v zemích svých spolužáků |
Odborné dovednosti |
---|
Student bude rozeznávat nejdůležitější typy světových přehlídek současného umění |
Student bude rozeznávat nejdůležitější typy světových přehlídek současného umění |
diskutovat o klíčových tématech současného umění |
diskutovat o klíčových tématech současného umění |
představit vybraný příklad z vlastního (domácího) uměleckého prostředí v kontextu hlavních tendencí v současné mezinárodní umělecké scéně |
představit vybraný příklad z vlastního (domácího) uměleckého prostředí v kontextu hlavních tendencí v současné mezinárodní umělecké scéně |
srovnat kulturní shody a odlišnosti při hodnocení a interpretaci umění |
srovnat kulturní shody a odlišnosti při hodnocení a interpretaci umění |
srozumitelně sdělit svou vlastní interpretaci uměleckého díla či tendence publiku z jiného kulturního prostředí |
srozumitelně sdělit svou vlastní interpretaci uměleckého díla či tendence publiku z jiného kulturního prostředí |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Exkurze |
Exkurze |
Odborné dovednosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Doporučená literatura
|
-
DRDOVÁ, Lucie, ŠEVČÍKOVÁ, Lucie a Eva ŽÁKOVÁ, ed. Czech contemporary art guide. 2012. ISBN 978-80-7008-294-2.
-
HICKS, Alistair. Průvodce světem současného umění.
-
Hoffman, Jens. Show Time: The 50 most influental exhibitions of contemporary art. D.A.P. / Distributed Art Publishers, Inc., 2014. ISBN 9780500239117.
-
Chilvers, Ian. The Oxford dictionary of art and artists. 4th ed. New York : Oxford University Press, 2009. ISBN 978-0-19-953294-0.
|