Vyučující
|
-
Fišerová Lucia, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Fotografie a postkolonialismus (problematika rasy) 2. Fotografie a nemoc (medicínská problematika a prostředí ve fotografii, fotografování jako arteterapie) 3. Fotografie a analýza média (sebezpytování, subverze, hranice žánrů, výstava vs kniha) 4. Fotografie a obraz (minulý i současný vztah kumění, malbě problematika rámu) 5. Fotografie, vědění a moc (fotografie a mapa, dohled, metafora Big Brother) 6. Návštěva a analýza fotografické výstavy / festivalu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Týmová práce
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 19 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
získá základní orientaci v současném vývoji a tendenciích fotografie |
získá základní orientaci v současném vývoji a tendenciích fotografie |
naučí se porozumět odbornému teoretickému textu |
naučí se porozumět odbornému teoretickému textu |
bude schopen zasadit své vlastní dílo do dějinného kontextu vývoje fotografie |
bude schopen zasadit své vlastní dílo do dějinného kontextu vývoje fotografie |
bude umět vyjmenovat a vysvětlit nejčastější fenomény reflektované v současném umění |
bude umět vyjmenovat a vysvětlit nejčastější fenomény reflektované v současném umění |
naučí se porozumět podstatě média a definovat, co pro něj znamená dobrý obraz |
naučí se porozumět podstatě média a definovat, co pro něj znamená dobrý obraz |
Odborné dovednosti |
---|
schopnost hlubší autoreflexe své vlastní tvorby |
schopnost hlubší autoreflexe své vlastní tvorby |
vytvořit z kvalitních fotografií fungujíci soubor, zvolit vhodnou adjustaci a instalaci v prostoru |
vytvořit z kvalitních fotografií fungujíci soubor, zvolit vhodnou adjustaci a instalaci v prostoru |
navrhnout portfolio odpovídající kvalitě fotografií |
navrhnout portfolio odpovídající kvalitě fotografií |
získá elementární znalosti v komunikaci s výstavnými a vydavatelskými institucemi |
získá elementární znalosti v komunikaci s výstavnými a vydavatelskými institucemi |
nabyde kritické myšlení a schopnost zhodnotit výstavu nebo publikaci prostřednictvím recenze |
nabyde kritické myšlení a schopnost zhodnotit výstavu nebo publikaci prostřednictvím recenze |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Týmová práce |
Přednášení |
Týmová práce |
Hodnotící metody |
---|
Zpracování prezentace |
Esej |
Zpracování prezentace |
Esej |
Doporučená literatura
|
-
Barthes, Roland. Světlá komora. Agite/Fra, Praha, 2005.
-
BATCHEN, Geoffrey. Obraz a diseminace: Za novou historii pro fotografii. Praha, NAMU, 2016. ISBN 978-80-7331-409-5.
-
CÍSAŘ, Karel. Co je to fotografie?. Praha: Herrmann & synové, 2004. ISBN 80-239-5169-6.
-
Elkins, James. Proč lidé pláčou před obrazy : příběhy lidí, které obrazy dojaly k slzám. Vyd. 1. Praha : Academia, 2007. ISBN 978-80-200-1509-9.
-
FIŠEROVÁ, Lucia L.; POSPĚCH, Tomáš (ed.). Role fotografie. Rozhovory o různé fotografii. Praha: PositiF, 2019. ISBN 978-80-87407-27-1.
-
FREELANDOVÁ, Cynthia. Teorie umění. Praha: Dokořán, 2011. ISBN 978-90-7363-164-2.
-
Hájek, Václav. Jak rozpoznat odpadkový koš. Labyrint, 2012. ISBN 978-80-87260-31-9.
-
HEIFERMAN, Marvin, (ed.). Photography Changes Everything. New York: Aperture, 2012. ISBN 9781597111997.
-
SILVERIO, Robert. Nefotografie neslova. Praha: NAMU, 2016. ISBN 978-80-7331-420-0.
|