Předmět: Současné tendence ve fotografii 3

« Zpět
Název předmětu Současné tendence ve fotografii 3
Kód předmětu KKTS/STFO3
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Fišerová Lucia, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
KDO JE UMĚLEC? MUZEUM A GALERIE UMĚNÍ A EMOCE UMĚNÍ A PAMĚŤ UMĚNÍ A PROBLÉM IDENTITY

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Týmová práce
  • Účast na výuce - 24 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
získá základní orientaci v současném vývoji a tendenciích fotografie
získá základní orientaci v současném vývoji a tendenciích fotografie
naučí se porozumět odbornému teoretickému textu
naučí se porozumět odbornému teoretickému textu
bude schopen zasadit své vlastní dílo do dějinného kontextu vývoje fotografie
bude schopen zasadit své vlastní dílo do dějinného kontextu vývoje fotografie
bude umět vyjmenovat a vysvětlit nejčastější fenomény reflektované v současném umění
bude umět vyjmenovat a vysvětlit nejčastější fenomény reflektované v současném umění
naučí se porozumět podstatě média a definovat, co pro něj znamená dobrý obraz
naučí se porozumět podstatě média a definovat, co pro něj znamená dobrý obraz
Odborné dovednosti
schopnost hlubší autoreflexe své vlastní tvorby
schopnost hlubší autoreflexe své vlastní tvorby
vytvořit z kvalitních fotografií fungujíci soubor, zvolit vhodnou adjustaci a instalaci v prostoru
vytvořit z kvalitních fotografií fungujíci soubor, zvolit vhodnou adjustaci a instalaci v prostoru
navrhnout portfolio odpovídající kvalitě fotografií
navrhnout portfolio odpovídající kvalitě fotografií
získá elementární znalosti v komunikaci s výstavnými a vydavatelskými institucemi
získá elementární znalosti v komunikaci s výstavnými a vydavatelskými institucemi
nabyde kritické myšlení a schopnost zhodnotit výstavu nebo publikaci prostřednictvím recenze
nabyde kritické myšlení a schopnost zhodnotit výstavu nebo publikaci prostřednictvím recenze
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Týmová práce
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Týmová práce
Hodnotící metody
Esej
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Esej
Doporučená literatura
  • Barthes, Roland. Světlá komora. Agite/Fra, Praha, 2005.
  • BATCHEN, Geoffrey. Obraz a diseminace: Za novou historii pro fotografii. Praha, NAMU, 2016. ISBN 978-80-7331-409-5.
  • CÍSAŘ, Karel. Co je to fotografie?. Praha: Herrmann & synové, 2004. ISBN 80-239-5169-6.
  • Elkins, James. Proč lidé pláčou před obrazy : příběhy lidí, které obrazy dojaly k slzám. Vyd. 1. Praha : Academia, 2007. ISBN 978-80-200-1509-9.
  • FIŠEROVÁ, Lucia L.; POSPĚCH, Tomáš (ed.). Role fotografie. Rozhovory o různé fotografii. Praha: PositiF, 2019. ISBN 978-80-87407-27-1.
  • FREELANDOVÁ, Cynthia. Teorie umění. Praha: Dokořán, 2011. ISBN 978-90-7363-164-2.
  • Hájek, Václav. Jak rozpoznat odpadkový koš. Labyrint, 2012. ISBN 978-80-87260-31-9.
  • HEIFERMAN, Marvin, (ed.). Photography Changes Everything. New York: Aperture, 2012. ISBN 9781597111997.
  • SILVERIO, Robert. Nefotografie neslova. Praha: NAMU, 2016. ISBN 978-80-7331-420-0.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr