Předmět: Současné tendence v architektuře 2

« Zpět
Název předmětu Současné tendence v architektuře 2
Kód předmětu KKTS/STAR2
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Maňasová Hradská Helena, Mgr. Ph.D.
  • Ragulová Zuzana, Mgr.
Obsah předmětu
1. Rekonstrukce, revitalizace a konverze 2. Současné české architektonické skupiny 3. Zlínské novostavby 4. Brněnská architektura po roce 1989 5. Nové knihovny u nás 6. CZ EXPO po roce 1989 7. Josef Pleskot 8. Ladislav Lábus 9. Martin Rajniš 10. Eva Jiřičná

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 32 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
- Vyjmenovat nejznámější české architekty/architektky a charakterizovat jejich tvorbu
- Vyjmenovat nejznámější české architekty/architektky a charakterizovat jejich tvorbu
- Vyjmenovat brněnské stavby po roce 1989 a rozlišit dobré a špatné příklady
- Vyjmenovat brněnské stavby po roce 1989 a rozlišit dobré a špatné příklady
- Vyjmenovat a popsat zlínské novostavby, rekonstrukce a veřejné prostory
- Vyjmenovat a popsat zlínské novostavby, rekonstrukce a veřejné prostory
- Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady českých novostaveb a rekonstrukcí po roce 2000
- Definovat, co by měla obsahovat knihovna 21. století a vyjmenovat příklady českých novostaveb a rekonstrukcí po roce 2000
- Vyjmenovat a popsat všechny české pavilony EXPO po roce 1989 včetně jejich expozic
- Vyjmenovat a popsat všechny české pavilony EXPO po roce 1989 včetně jejich expozic
Odborné dovednosti
- Realizovat rešerši dané problematiky
- Realizovat rešerši dané problematiky
- Analyzovat zadané téma
- Analyzovat zadané téma
- Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek
- Identifikovat charakteristické prvky tvorby vybraných architektů a architektek
- Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou světovou architekturu
- Rozlišit kvalitní a nekvalitní současnou světovou architekturu
- Prezentovat zadané téma
- Prezentovat zadané téma
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Známkou
Známkou
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • CHING, Francis D. K.and JARZOMBEK, Mark M. and PRAKASH, Vikramaditya. A Global History of Architecture.. Wiley, 2017. ISBN 9781118981337.
  • Kratochvíl Petr. Současná česká architektura a její témata.. Praha, Paseka, 2011. ISBN 978-80-7432-110-8.
  • Sládeček Jaroslav. Architekti CZ: 20 rozhovorů. Praha, Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5404-8.
  • ŠVÁCHA, Rostislav. SRŠŇOVÁ, Milena. TICHÁ, Jana (eds.). Euroamerické architektonické myšlení 1936 - 2011. Praha, 2018. ISBN 9788088033035.
  • TICHÁ, Jana a kol. (ed.). Prostor a místo: architektonická tvorba na území České republiky 1989-2014. Praha ČVUT, 2016. ISBN 9788088033011.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr