Předmět: Společnost a média 2

« Zpět
Název předmětu Společnost a média 2
Kód předmětu KKTS/SPOM2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dvořáčková Markéta, Mgr.
Obsah předmětu
1. Média a čas 2. Média a paměť 3. Média a tělo 4. Média a etika 5. Média a gender 6. Média a reprezentace minulosti 7. Plus: Mediální síť ideálního průmyslového města Zlína

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 12 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 25 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
- orientuje se v základních teoriích společnosti a teoriích médií
- orientuje se v základních teoriích společnosti a teoriích médií
- popíše, co všechno můžeme vnímat jako médium
- popíše, co všechno můžeme vnímat jako médium
- dokáže analyzovat, jak užívání moderních technologií ovlivňovalo a ovlivňuje lidskou zkušenost
- dokáže analyzovat, jak užívání moderních technologií ovlivňovalo a ovlivňuje lidskou zkušenost
- vysvětlí pojem nová média
- vysvětlí pojem nová média
- popíše, jak nová média přispívají k transformaci publik
- popíše, jak nová média přispívají k transformaci publik
Odborné dovednosti
- objasní způsoby, kterými lze média a medialitu promýšlet ve vztahu k oboru, který studuje
- objasní způsoby, kterými lze média a medialitu promýšlet ve vztahu k oboru, který studuje
- formuluje vlastní výzkumné téma a s ním spojené problémy a výzkumné otázky
- formuluje vlastní výzkumné téma a s ním spojené problémy a výzkumné otázky
- argumentuje své teze před ostatními
- argumentuje své teze před ostatními
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Bendová, H., Strnad, M. Společenské vědy a audiovize. ISBN 978-80-7331-313-5.
  • BRIDLE, James. Temné zítřky: technologie a konec budoucnosti. Brno: Host, 2020. ISBN 978-80-275-0211-0.
  • DIJCK, José van. Mediated memories in the digital age.. Stanford University Press, xviii, 232 s. Cultural memory in the present. Stanford, 2007. ISBN 978-0-8047-5623-5.
  • DVOŘÁK, Tomáš et al. Temporalita (nových) médií. Praha: NAMU, 2016. ISBN 978-80-7331-494-1.
  • IVANOV, Nikola, ed. Odpočinek v neklidu: biopolitika spánku a bdění. Brno: Host, 2021. ISBN 978-80-275-0535-7.
  • SZCZEPANIK, Petr. Mediální výstavba Ideálního průmyslového města. Síť médií v Baťově Zlíně 30. let. In Kinematografie a město. Studie z dějin lokální filmové kultury. FF MU, s. 18-60. Brno, 2005.
  • ŠEBEŠ, Marek. Živě, okamžitě, nonstop: proměny temporality televizního zpravodajství. In: DVOŘÁK, Tomáš (ed.). Temporalita (nových) médií.. Nakladatelství AMU. s. 65-101. Praha, 2016. ISBN 978-80-7331-425-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr