Předmět: Projektové řízení

« Zpět
Název předmětu Projektové řízení
Kód předmětu KKTS/MP2PZ
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šviráková Eva, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Základní pojmy projektového managementu 2. Životní cyklus projektu (pojmy PM, vodopádový přístup, agilní přístup, produkty projektu). 3. Fáze designérského procesu (analogie s řízením projektu, rozdíly, problémy, iterativní přístup). 4. Předprojektová fáze, tj. vznik projektu (definiční fáze) a Mandát. 5. Správné formulování cíle projektu, designérská výzva. 6. Customer Journey, Persona/User Profiles. 7. Projektová fáze: Zahájení projektu, Define point of view. 8. Plánování projektu, Find Ideas. Plán řízení projektu, Plán řízení rizik, Harmonogram. 9. Project Backlog, User Story, WBS, Kritická cesta, odhadování času realizace aktivit. 10. Realizace projektu (včetně procesu monitorování a řízení projektu MaC (Monitoring and Controlling), Prototype 11. Metoda Earned Value Management, Milníková metoda, Stand-up Meeting, Retrospektiva, Sprint, Scrum proces, Kanban. 12. Ukončení projektu, Test. Zpráva o ukončení realizace projektu a dodání výstupů projektu, Kniha projektu. 13. Poprojektová fáze (vyhodnocení), Reflect! Poučení z projektu (pohled do budoucnosti). Zprávy o implementaci a přínosech.

Studijní aktivity a metody výuky
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Příprava na zápočet - 6 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Základní znalost řízení projektů a týmové práce. Praktická zkušenost s realizací projektů, znalost základních rozdílu v řízení každodenních aktivit a řízení projektů.
Základní znalost řízení projektů a týmové práce. Praktická zkušenost s realizací projektů, znalost základních rozdílu v řízení každodenních aktivit a řízení projektů.
Znalosti problematiky kulturních a kreativních průmyslů.
Znalosti problematiky kulturních a kreativních průmyslů.
Výsledky učení
Student umí jinak formulovat základní pojmy jako jsou projekt, trojimperativ, zainteresované strany, riziko, milník, cíl projektu, mandát, harmonogram projektu.
Student umí jinak formulovat základní pojmy jako jsou projekt, trojimperativ, zainteresované strany, riziko, milník, cíl projektu, mandát, harmonogram projektu.
Student umí objasnit smysl univerzálních agilních principů řízení projektů.
Student umí objasnit smysl univerzálních agilních principů řízení projektů.
Student umí vysvětlit rozdělení projektu na fáze řízení životního cyklu projektu a dovede je seřadit v posloupnosti a přiřadit k nim příslušné projekotvé dokumenty.
Student umí vysvětlit rozdělení projektu na fáze řízení životního cyklu projektu a dovede je seřadit v posloupnosti a přiřadit k nim příslušné projekotvé dokumenty.
Student objasňuje smysl a účel použití Ganttova diagramu, Kanban tabule, Scrum procesu, Standup meetingu, Retrospektivy a dalších prvků řízení projektů.
Student objasňuje smysl a účel použití Ganttova diagramu, Kanban tabule, Scrum procesu, Standup meetingu, Retrospektivy a dalších prvků řízení projektů.
Student na příkladech prokazuje porozumění pojmu hodnota pro zákazníka a umí zdůvodnit, proč je v projektu primárním zájmem uživatelská zkušenost.
Student na příkladech prokazuje porozumění pojmu hodnota pro zákazníka a umí zdůvodnit, proč je v projektu primárním zájmem uživatelská zkušenost.
Odborné dovednosti
Student vybírá klíčové informace ze zadání vedoucího organizace a sestavuje Business Case projektu.
Student vybírá klíčové informace ze zadání vedoucího organizace a sestavuje Business Case projektu.
Student analyzuje problém organizace a navrhuje varianty řešení problému, kterýmusí být řešen projektem.
Student analyzuje problém organizace a navrhuje varianty řešení problému, kterýmusí být řešen projektem.
Student navrhuje a vhodně formuluje designérskou výzvu pro projekt jako vstupní informaci pro stanovení cíle projektu.
Student navrhuje a vhodně formuluje designérskou výzvu pro projekt jako vstupní informaci pro stanovení cíle projektu.
Student vybírá klíčové informace ze zápisu ze schůzky projektového týmu a vytváří Project Summary, stanovuje projektové výstupy a specifikuje je pro harmonogram projektu.
Student vybírá klíčové informace ze zápisu ze schůzky projektového týmu a vytváří Project Summary, stanovuje projektové výstupy a specifikuje je pro harmonogram projektu.
Student plánuje postup prací na projektu jako projektový harmonogram a využívá k tomu samostatně Ganttův diagram.
Student plánuje postup prací na projektu jako projektový harmonogram a využívá k tomu samostatně Ganttův diagram.
Student kriticky sleduje skutečnou realizaci projektu oproti plánu a porovnává plánované a skutečné výsledky projektu. Samostatně tvoří zprávu o ukončení prjoektu a je schopen všechny rozdíly oproti plánu zapisovat.
Student kriticky sleduje skutečnou realizaci projektu oproti plánu a porovnává plánované a skutečné výsledky projektu. Samostatně tvoří zprávu o ukončení prjoektu a je schopen všechny rozdíly oproti plánu zapisovat.
Student oponuje dokumentaci jiného studenta a jeho přístupy k tvorbě projektových dokumentů z pozice projektového manažera.
Student oponuje dokumentaci jiného studenta a jeho přístupy k tvorbě projektových dokumentů z pozice projektového manažera.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Hodnotící metody
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Kolokvium
Kolokvium
Doporučená literatura
  • DOLEŽAL, J. a kol.. Projektový management komplexně, prakticky a podle světových standardů. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5620-2.
  • DOLEŽAL, Jan a Jiří KRÁTKÝ. Projektový management v praxi: naučte se řídit projekty!. Praha, 2017. ISBN 978-80-247-5693-6.
  • LEWRICK, Michael, Patrick LINK a Larry J. LEIFER. The design thinking toolbox: a guide to mastering the most popular and valuable innovation methods.. New Jersey, 2020. ISBN 978-1-119-62919-1.
  • Šviráková Eva. Kreativní projektový management. Zlín, 2014. ISBN 978-80-87500-58-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr