Předmět: Projektové řízení

« Zpět
Název předmětu Projektové řízení
Kód předmětu KKTS/MK2PZ
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šviráková Eva, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Životní cyklus projektu (pojmy PM, vodopádový přístup, agilní přístup, produkty projektu). 2. Fáze designérského procesu (analogie s řízením projektu, rozdíly, problémy, iterativní přístup). 3. Předprojektová fáze, tj. vznik projektu (definiční fáze) nebo Mandát, Designérská výzva, Understand, Observe. Nástroje Design thinking (dále DT): Customer Journey, Persona/User Profiles. 4. Projektová fáze: Zahájení, Define point of view. Nástroje PM: Gameplan, Logický rámec, Project Canvas. Nástroje DT: Storytelling. 5. Plánování projektu, Find Ideas; Nástroje PM: Plán řízení projektu, Plán řízení rizik, Harmonogram, Project Backlog, User Story, WBS, Kritická cesta, odhadování času realizace aktivit. Nástroje DT: Dot Voting 6. Realizace projektu(včetně procesu monitorování a řízení projektu MaC (Monitoring and Controlling viz PMI), Prototype; Nástroje PM: EVM, Milníková metoda, Review Meeting, Stand-up Meeting, Retrospektiva, Sprint, Scrum proces, Kanban. Nástroje DT: Minimum Viable Product. 7. Ukončení projektu, Test; Nástroje PM: Zpráva o ukončení realizace projektu a dodání výstupů projektu, Kniha projektu (pohled do minulosti). Nástroje DT: Experience Testing / Testování zkušeností 8. Poprojektová fáze (vyhodnocení), Reflect! Nástroje PM: Poučení z projektu (pohled do budoucnosti). Zprávy o implementaci výsledků projektu a přínosech projektu. Nástroje DT: Lessons Learned.

Studijní aktivity a metody výuky
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Příprava na zápočet - 6 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Znalosti problematiky kulturních a kreativních průmyslů.
Základní znalost řízení projektů a týmové práce. Praktická zkušenost s realizací projektů, znalost základních rozdílu v řízení každodenních aktivit a řízení projektů.
Základní znalost řízení projektů a týmové práce. Praktická zkušenost s realizací projektů, znalost základních rozdílu v řízení každodenních aktivit a řízení projektů.
Znalosti problematiky kulturních a kreativních průmyslů.
Výsledky učení
Student umí jinak formulovat základní pojmy jako jsou projekt, trojimperativ, zainteresované strany, riziko, milník, cíl projektu, mandát, harmonogram projektu.
Student umí jinak formulovat základní pojmy jako jsou projekt, trojimperativ, zainteresované strany, riziko, milník, cíl projektu, mandát, harmonogram projektu.
Student umí objasnit smysl univerzálních agilních principů řízení projektů.
Student umí objasnit smysl univerzálních agilních principů řízení projektů.
Student umí vysvětlit rozdělení projektu na fáze řízení životního cyklu projektu a dovede je seřadit v posloupnosti a přiřadit k nim příslušné projekotvé dokumenty.
Student umí vysvětlit rozdělení projektu na fáze řízení životního cyklu projektu a dovede je seřadit v posloupnosti a přiřadit k nim příslušné projekotvé dokumenty.
Student objasňuje smysl a účel použití Ganttova diagramu, Kanban tabule, Scrum procesu, Standup meetingu, Retrospektivy a dalších prvků řízení projektů.
Student objasňuje smysl a účel použití Ganttova diagramu, Kanban tabule, Scrum procesu, Standup meetingu, Retrospektivy a dalších prvků řízení projektů.
Student na příkladech prokazuje porozumění pojmu hodnota pro zákazníka a umí zdůvodnit, proč je v projektu primárním zájmem uživatelská zkušenost.
Student na příkladech prokazuje porozumění pojmu hodnota pro zákazníka a umí zdůvodnit, proč je v projektu primárním zájmem uživatelská zkušenost.
Odborné dovednosti
Student vybírá klíčové informace ze zadání vedoucího organizace a sestavuje Business Case projektu.
Student vybírá klíčové informace ze zadání vedoucího organizace a sestavuje Business Case projektu.
Student analyzuje problém organizace a navrhuje varianty řešení problému, kterýmusí být řešen projektem.
Student analyzuje problém organizace a navrhuje varianty řešení problému, kterýmusí být řešen projektem.
Student navrhuje a vhodně formuluje designérskou výzvu pro projekt jako vstupní informaci pro stanovení cíle projektu.
Student navrhuje a vhodně formuluje designérskou výzvu pro projekt jako vstupní informaci pro stanovení cíle projektu.
Student vybírá klíčové informace ze zápisu ze schůzky projektového týmu a vytváří Project Summary, stanovuje projektové výstupy a specifikuje je pro harmonogram projektu.
Student vybírá klíčové informace ze zápisu ze schůzky projektového týmu a vytváří Project Summary, stanovuje projektové výstupy a specifikuje je pro harmonogram projektu.
Student plánuje postup prací na projektu jako projektový harmonogram a využívá k tomu samostatně Ganttův diagram.
Student plánuje postup prací na projektu jako projektový harmonogram a využívá k tomu samostatně Ganttův diagram.
Student kriticky sleduje skutečnou realizaci projektu oproti plánu a porovnává plánované a skutečné výsledky projektu. Samostatně tvoří zprávu o ukončení prjoektu a je schopen všechny rozdíly oproti plánu zapisovat.
Student kriticky sleduje skutečnou realizaci projektu oproti plánu a porovnává plánované a skutečné výsledky projektu. Samostatně tvoří zprávu o ukončení prjoektu a je schopen všechny rozdíly oproti plánu zapisovat.
Student oponuje dokumentaci jiného studenta a jeho přístupy k tvorbě projektových dokumentů z pozice projektového manažera.
Student oponuje dokumentaci jiného studenta a jeho přístupy k tvorbě projektových dokumentů z pozice projektového manažera.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Kolokvium
Kolokvium
Ústní zkouška
Analýza jiné písem. práce studenta (kazuistika, deník, plán ...)
Doporučená literatura
  • DOLEŽAL, J. a kol.. Projektový management komplexně, prakticky a podle světových standardů. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5620-2.
  • DOLEŽAL, Jan a Jiří KRÁTKÝ. Projektový management v praxi: naučte se řídit projekty!. Praha, 2017. ISBN 978-80-247-5693-6.
  • LEWRICK, Michael, Patrick LINK a Larry J. LEIFER. The design thinking toolbox: a guide to mastering the most popular and valuable innovation methods.. New Jersey, 2020. ISBN 978-1-119-62919-1.
  • Šviráková Eva. Kreativní projektový management. Zlín, 2014. ISBN 978-80-87500-58-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr