Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Barevné cvičení na téma řád 2. Barevné cvičení na téma chaos 3. Barevné cvičení na téma rytmus 4. Cvičení na téma barevný prostor 5. Cvičení na téma komplementární barva 6. Cvičení na téma barevná parafráze obrazu 7. Cvičení na téma barevný akcent 8. Barevné cvičení na téma pozitivní emoce 9. Barevné cvičení na téma negativní emoce 10. Cvičení na téma barevný kontrast 11. Barevné cvičení na téma mollová barevná sestava 12. Cvičení na téma durová barevná sestava 13. Barevná kompozice na hudební skladbu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní znalost dějin umění, historie, fyziky. |
Základní znalost dějin umění, historie, fyziky. |
Výsledky učení |
---|
- definovat význam barvy z pohledu psychologického, symbolického a biofyzikálního |
- definovat význam barvy z pohledu psychologického, symbolického a biofyzikálního |
- vysvětlit co je to světlo a stavbu zrakového ústrojí |
- vysvětlit co je to světlo a stavbu zrakového ústrojí |
- definovat vývoj vnímání a práce s barvou od pravěku až po novověk |
- definovat vývoj vnímání a práce s barvou od pravěku až po novověk |
- vyjmenovat jednotlivé osobnosti nauky o barvě a jejich přínos od novověku po současnost |
- vyjmenovat jednotlivé osobnosti nauky o barvě a jejich přínos od novověku po současnost |
- vyjmenovat barevné teorie a koncepty výtvarných pedagogů působících na Bauhausu |
- vyjmenovat barevné teorie a koncepty výtvarných pedagogů působících na Bauhausu |
Odborné dovednosti |
---|
- aplikovat získané informace z oblasti barvy, světla, tvaru do řešení jednotlivých výtvarných úkolů |
- aplikovat získané informace z oblasti barvy, světla, tvaru do řešení jednotlivých výtvarných úkolů |
- aplikovat získané informace z oblasti barvy, světla, tvaru do svých studijních ateliérových výtvarných prací a do své soukromé tvorby |
- aplikovat získané informace z oblasti barvy, světla, tvaru do svých studijních ateliérových výtvarných prací a do své soukromé tvorby |
- realizovat výtvarná díla a výtvarné formy založené na symbolickém významu barvy |
- realizovat výtvarná díla a výtvarné formy založené na symbolickém významu barvy |
- realizovat výtvarné dílo barevným řešením tak, aby myšlenka tvůrcova byla přenositelná na diváka |
- realizovat výtvarné dílo barevným řešením tak, aby myšlenka tvůrcova byla přenositelná na diváka |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
BROZMAN, D. O barvě. Brno: Moravská galerie v Brně, 2009. ISBN 978-80-7027-204.
-
BROŽEK, J. Úvod do výtvarné teorie - barvy. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně2009, 2009. ISBN 978-80-7414-129-4.
-
BROŽKOVÁ, I. Dobrodružství barvy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1983. ISBN 14-217-83.
-
DANNHOFEROVÁ, J. Velká kniha barev - Kompletní průvodce pro grafiky, fotografy a designér [online]. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3.
-
KANDINSKY, W. O duchovnosti v umění. Praha: Triáda, 2009. ISBN 978-80-87256-08-4.
-
KLEE, P. Pedagogický náčrtník. Praha: Triáda, 1999. ISBN 80-86138-15-1.
-
PASTERAU, M. Modrá-Dějiny jedné barvy. Praha: Argo, 2013. ISBN 978-90-257-0886-6.
-
PRETTE, M. C. a CAPALDO, A. Tvorivosť, tvar, farba. Bratislava: Mladá léta, 1982. ISBN 66-051-82.
|