Předmět: Barva - světlo - tvar - ve výtvarné praxi 1

« Zpět
Název předmětu Barva - světlo - tvar - ve výtvarné praxi 1
Kód předmětu KKTS/MDBA1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Čada Martin, MgA.
Obsah předmětu
1. Barevné cvičení na téma řád 2. Barevné cvičení na téma chaos 3. Barevné cvičení na téma rytmus 4. Cvičení na téma barevný prostor 5. Cvičení na téma komplementární barva 6. Cvičení na téma barevná parafráze obrazu 7. Cvičení na téma barevný akcent 8. Barevné cvičení na téma pozitivní emoce 9. Barevné cvičení na téma negativní emoce 10. Cvičení na téma barevný kontrast 11. Barevné cvičení na téma mollová barevná sestava 12. Cvičení na téma durová barevná sestava 13. Barevná kompozice na hudební skladbu

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Základní znalost dějin umění, historie, fyziky.
Základní znalost dějin umění, historie, fyziky.
Výsledky učení
- definovat význam barvy z pohledu psychologického, symbolického a biofyzikálního
- definovat význam barvy z pohledu psychologického, symbolického a biofyzikálního
- vysvětlit co je to světlo a stavbu zrakového ústrojí
- vysvětlit co je to světlo a stavbu zrakového ústrojí
- definovat vývoj vnímání a práce s barvou od pravěku až po novověk
- definovat vývoj vnímání a práce s barvou od pravěku až po novověk
- vyjmenovat jednotlivé osobnosti nauky o barvě a jejich přínos od novověku po současnost
- vyjmenovat jednotlivé osobnosti nauky o barvě a jejich přínos od novověku po současnost
- vyjmenovat barevné teorie a koncepty výtvarných pedagogů působících na Bauhausu
- vyjmenovat barevné teorie a koncepty výtvarných pedagogů působících na Bauhausu
Odborné dovednosti
- aplikovat získané informace z oblasti barvy, světla, tvaru do řešení jednotlivých výtvarných úkolů
- aplikovat získané informace z oblasti barvy, světla, tvaru do řešení jednotlivých výtvarných úkolů
- aplikovat získané informace z oblasti barvy, světla, tvaru do svých studijních ateliérových výtvarných prací a do své soukromé tvorby
- aplikovat získané informace z oblasti barvy, světla, tvaru do svých studijních ateliérových výtvarných prací a do své soukromé tvorby
- realizovat výtvarná díla a výtvarné formy založené na symbolickém významu barvy
- realizovat výtvarná díla a výtvarné formy založené na symbolickém významu barvy
- realizovat výtvarné dílo barevným řešením tak, aby myšlenka tvůrcova byla přenositelná na diváka
- realizovat výtvarné dílo barevným řešením tak, aby myšlenka tvůrcova byla přenositelná na diváka
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • BROZMAN, D. O barvě. Brno: Moravská galerie v Brně, 2009. ISBN 978-80-7027-204.
  • BROŽEK, J. Úvod do výtvarné teorie - barvy. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně2009, 2009. ISBN 978-80-7414-129-4.
  • BROŽKOVÁ, I. Dobrodružství barvy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1983. ISBN 14-217-83.
  • DANNHOFEROVÁ, J. Velká kniha barev - Kompletní průvodce pro grafiky, fotografy a designér [online]. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3.
  • KANDINSKY, W. O duchovnosti v umění. Praha: Triáda, 2009. ISBN 978-80-87256-08-4.
  • KLEE, P. Pedagogický náčrtník. Praha: Triáda, 1999. ISBN 80-86138-15-1.
  • PASTERAU, M. Modrá-Dějiny jedné barvy. Praha: Argo, 2013. ISBN 978-90-257-0886-6.
  • PRETTE, M. C. a CAPALDO, A. Tvorivosť, tvar, farba. Bratislava: Mladá léta, 1982. ISBN 66-051-82.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr