Vyučující
|
-
Fišerová Lucia, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
KDO JE UMĚLEC? MUZEUM A GALERIE UMĚNÍ A EMOCE UMĚNÍ A PAMĚŤ UMĚNÍ A PROBLÉM IDENTITY
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Týmová práce
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 19 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokladem je základní orientace v terminologii teorie, dějin a technologie fotografie. Znalost vývoje fotografie 19. a 20. století. |
Předpokladem je základní orientace v terminologii teorie, dějin a technologie fotografie. Znalost vývoje fotografie 19. a 20. století. |
Výsledky učení |
---|
Študent získa základnú orientáciu v súčasnom vývoji a tendenciách fotografie. Bude schopný hlbšej autoreflexie svojej vlastnej tvorby, vytvoriť z kvalitných fotografií fungujúci súbor, zvoliť vhodnú adjustáciu, inštaláciu v priestore a kurátorsky zvládne pripraviť výstavu vrátane medializácie. Okrem toho bude oboznámený so základnými pravidlami tvorby a prezentácie portfólia, fungovania vo virtuálnom priestore (tvorba www) a zvládne komunikáciu s výstavnými a vydavateľskými inštitúciami. Naučí sa rozumieť jazyku výstavy a akúkoľvek výstavu kriticky zhodnotiť prostredníctvom recenzie. |
Študent získa základnú orientáciu v súčasnom vývoji a tendenciách fotografie. Bude schopný hlbšej autoreflexie svojej vlastnej tvorby, vytvoriť z kvalitných fotografií fungujúci súbor, zvoliť vhodnú adjustáciu, inštaláciu v priestore a kurátorsky zvládne pripraviť výstavu vrátane medializácie. Okrem toho bude oboznámený so základnými pravidlami tvorby a prezentácie portfólia, fungovania vo virtuálnom priestore (tvorba www) a zvládne komunikáciu s výstavnými a vydavateľskými inštitúciami. Naučí sa rozumieť jazyku výstavy a akúkoľvek výstavu kriticky zhodnotiť prostredníctvom recenzie. |
Vyučovací metody |
---|
Týmová práce |
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Týmová práce |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Hodnotící metody |
---|
Esej |
Esej |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
Anděl, Jaroslav. Česká fotografie 1840-1950 : příběh moderního média.. Praha, 2004.
-
Baatz, Willfried. Fotografie.. Praha, 2004.
-
Barthes, Roland. Světlá komora, Agite/Fra. Agite/Fra, Praha, 2005.
-
Barthes, Roland. Světlá komora. Agite/Fra, Praha, 2005.
-
Berger, John. O pohledu. Praha, 2009.
-
Birgus, Vladimír; Mlčoch, Jan. Česká fotografie 20. století: průvodce.. Praha, 2005.
-
Císař Karel . Co je to fotografie? . Herrmann & synové, Praha, 2004.
-
Císař Karel . Co je to fotografie? . Herrmann & synové, 2004.
-
Frizot, Michael. New History of Photography. Kolín nad Rýnem, 1998.
-
Grygar, Štěpán. Konceptuální umění a fotografie. AMU, Praha, 2004.
-
Grygar, Štěpán. Konceptuální umění a fotografie. AMU, Praha, 2004.
-
Hájek, Václav. Jak rozpoznat odpadkový koš. Praha, 2012.
-
Kuneš, A., Pospěch, T. (ed.). Čítanka z teorie fotografie.. Opava, 2003.
-
Láb Filip. Soumrak fotožurnalismu. Manipulace fotografie v digitální éře.. Praha, 2004.
-
Pospěch, Tomáš. Myslet fotografii. Bratislava, 2014.
-
Silverio, Robert. Postmoderní fotografie. AMU, Praha, 2007.
-
Silverio, Robert. Postmoderní fotografie. AMU, Praha, 2007.
-
Sontag Susan. O fotografii. Praha, 2002.
-
Sontag Susan. O fotografii. Praha, 2002.
-
Trnková, Petra. Podle přírody! Fotografie a umění v 19. století / příklady z českých a moravských sbírek. Brno, 2013.
-
Warnen Marien, Mary. Photography. A Cultural History. 2010.
|