|
Vyučující
|
-
Stanická Silvie, Mgr. Ph.D.
-
Ragulová Zuzana, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Neopalladianismus Evropské zahrady Revoluční architektura Klasicismus ve světě Klasicismus v ČR Romantismus, neogotika Nové technologie a konstrukční řešení Urbanismus velkých měst v druhé půlce 18. a v 19. století Historismy v ČR Eklektismus, Zahradní města, Chicago po roce 1871
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Předpoklady nejsou stanoveny |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - Vyjmenovat styly historismu a uvést příklady staveb |
| - Vyjmenovat styly historismu a uvést příklady staveb |
| - Charakterizovat jednotlivé styly |
| - Charakterizovat jednotlivé styly |
| - Vysvětlit koncepci vybraných evropských a českých zahrad a vyjmenovat stavební typy, jež se zde nacházely |
| - Vysvětlit koncepci vybraných evropských a českých zahrad a vyjmenovat stavební typy, jež se zde nacházely |
| - Definovat rozdíly ve stylu klasicismu jednotlivých států (Francie, Německo, Česko, Rusko, USA) |
| - Definovat rozdíly ve stylu klasicismu jednotlivých států (Francie, Německo, Česko, Rusko, USA) |
| - Vyjmenovat architekty tvořící vídeňskou a brněnskou okružní třídu |
| - Vyjmenovat architekty tvořící vídeňskou a brněnskou okružní třídu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Porozumění architektury v kontextu dějin 20. století |
| Porozumění architektury v kontextu dějin 20. století |
| - Rozlišit raný a přísný historismus |
| - Rozlišit raný a přísný historismus |
| - Identifkovat které stavební typy byly charakteristické pro který styl historismu |
| - Identifkovat které stavební typy byly charakteristické pro který styl historismu |
| - Analyzovat rozdílné druhy urbanismu různých českých i evropských měst |
| - Analyzovat rozdílné druhy urbanismu různých českých i evropských měst |
| - Identifikovat příklady revoluční architektury |
| - Identifikovat příklady revoluční architektury |
| - Analyzovat výhody a nevýhody nových konstrukčních řešení - např. použití litiny |
| - Analyzovat výhody a nevýhody nových konstrukčních řešení - např. použití litiny |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Exkurze |
| Exkurze |
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza uměleckého díla |
| Analýza uměleckého díla |
| Exkurze |
| Exkurze |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
Dějiny českého výtvarného umění. Vyd. 1. Praha : Academia, 2001. ISBN 8020007350.
-
HITCHCOCK, Henry-Russell. Architecture :nineteenth and twentieth centuries.. New Haven: Yale University Press, 1987.
-
Vybíral J. Česká architektura na prahu moderní doby. Devatenáct esejů o devatenáctém století. Praha: Argo, 2002. ISBN 8072034758.
-
Zatloukal, O. Příběhy z dlouhého století : architektura let 1750 - 1918 na Moravě a ve Slezsku. Olomouc : Muzeum umění Olomouc, 2002. ISBN 80-85227-49-5.
|