Vyučující
|
-
Stanická Silvie, Mgr. Ph.D.
-
Ragulová Zuzana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Neopalladianismus Evropské zahrady Revoluční architektura Klasicismus ve světě Klasicismus v ČR Romantismus, neogotika Nové technologie a konstrukční řešení Urbanismus velkých měst v druhé půlce 18. a v 19. století Historismy v ČR Eklektismus, Zahradní města, Chicago po roce 1871
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Obecná znalost dějin umění a základní orientace v dějinách. |
Obecná znalost dějin umění a základní orientace v dějinách. |
Výsledky učení |
---|
- Vyjmenovat styly historismu a uvést příklady staveb |
- Vyjmenovat styly historismu a uvést příklady staveb |
- Charakterizovat jednotlivé styly |
- Charakterizovat jednotlivé styly |
- Vysvětlit koncepci vybraných evropských a českých zahrad a vyjmenovat stavební typy, jež se zde nacházely |
- Vysvětlit koncepci vybraných evropských a českých zahrad a vyjmenovat stavební typy, jež se zde nacházely |
- Definovat rozdíly ve stylu klasicismu jednotlivých států (Francie, Německo, Česko, Rusko, USA) |
- Definovat rozdíly ve stylu klasicismu jednotlivých států (Francie, Německo, Česko, Rusko, USA) |
- Vyjmenovat architekty tvořící vídeňskou a brněnskou okružní třídu |
- Vyjmenovat architekty tvořící vídeňskou a brněnskou okružní třídu |
Odborné dovednosti |
---|
Porozumění architektury v kontextu dějin 20. století |
Porozumění architektury v kontextu dějin 20. století |
- Rozlišit raný a přísný historismus |
- Rozlišit raný a přísný historismus |
- Identifkovat které stavební typy byly charakteristické pro který styl historismu |
- Identifkovat které stavební typy byly charakteristické pro který styl historismu |
- Analyzovat rozdílné druhy urbanismu různých českých i evropských měst |
- Analyzovat rozdílné druhy urbanismu různých českých i evropských měst |
- Identifikovat příklady revoluční architektury |
- Identifikovat příklady revoluční architektury |
- Analyzovat výhody a nevýhody nových konstrukčních řešení - např. použití litiny |
- Analyzovat výhody a nevýhody nových konstrukčních řešení - např. použití litiny |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Exkurze |
Exkurze |
Odborné dovednosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Exkurze |
Exkurze |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Dějiny českého výtvarného umění. Vyd. 1. Praha : Academia, 2001. ISBN 8020007350.
-
HITCHCOCK, Henry-Russell. Architecture :nineteenth and twentieth centuries.. New Haven: Yale University Press, 1987.
-
Vybíral J. Česká architektura na prahu moderní doby. Devatenáct esejů o devatenáctém století. Praha: Argo, 2002. ISBN 8072034758.
-
Zatloukal, O. Příběhy z dlouhého století : architektura let 1750 - 1918 na Moravě a ve Slezsku. Olomouc : Muzeum umění Olomouc, 2002. ISBN 80-85227-49-5.
|