Předmět: Hudba ve filmu 1

« Zpět
Název předmětu Hudba ve filmu 1
Kód předmětu KKTS/HUF1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kudláč Jakub, prof. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Tento předmět byl inovován v rámci realizace projektu "Inovace studijních programů na Fakultě multimediálních komunikací", reg. č. CZ.1.07/2.2.00/28.0282 spolufinancovaného Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky formou tvorby odborných prezentací Music in Film 1 - 4 a e-learningem http://vyuka.fmk.utb.cz/course/view.php?id=108 - Přehled stylů filmové hudby před rokem 1945 - Hlavní probíraní režiséři: Pudovkin, Eisenstein, Fritz Lang, René Clair - Klasický hollywood jako líder v efektivite vyprávění

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Analýza uměleckého díla
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 13 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Žádné specielní předpoklady
Žádné specielní předpoklady
Výsledky učení
Student má povědomí o vývoji filmové hudby od 30-tých let do současnosti, o její nejdůležitejších trendech, jakož i o některých experimentálních přístupech. Rovněž má k dispozici jakýsi "katalog" různých dramaturgických způsobů užití hudbu s ohledem na filmové vyprávění.
Student má povědomí o vývoji filmové hudby od 30-tých let do současnosti, o její nejdůležitejších trendech, jakož i o některých experimentálních přístupech. Rovněž má k dispozici jakýsi "katalog" různých dramaturgických způsobů užití hudbu s ohledem na filmové vyprávění.
- má přehled o vývoji filmové hudby Do roku 1950
- má přehled o vývoji filmové hudby Do roku 1950
- rozumí různým dramaturgickým principům a ví kdy a kde vznikají
- rozumí různým dramaturgickým principům a ví kdy a kde vznikají
- rozumí sovětské škole montáže s ohledem na zvuk
- rozumí sovětské škole montáže s ohledem na zvuk
- rozumí klasickému hollywoodu a jeho přístupu k filmové hudbě
- rozumí klasickému hollywoodu a jeho přístupu k filmové hudbě
- umí jmenovat milníky ve vývoji filmové hudby
- umí jmenovat milníky ve vývoji filmové hudby
Odborné dovednosti
- zlepšujesi cit pro dramaturgické užití hudby ve filmu
- zlepšujesi cit pro dramaturgické užití hudby ve filmu
- dokáže rozlišit a dle situace volit vhodný dramturgický princip filmové hudby
- dokáže rozlišit a dle situace volit vhodný dramturgický princip filmové hudby
- má rozsáhlý katalog esteticky různorodých principů filmové hudby
- má rozsáhlý katalog esteticky různorodých principů filmové hudby
- dokáže jmenovat nejvýznamnější režiséry důležité pro vývoj použiyí hudby ve filmu
- dokáže jmenovat nejvýznamnější režiséry důležité pro vývoj použiyí hudby ve filmu
- dokáže myslet o hudbě ve filmu jako o narativním prostředku
- dokáže myslet o hudbě ve filmu jako o narativním prostředku
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza uměleckého díla
Přednášení
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Analýza uměleckého díla
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Doporučená literatura
  • Bláha, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění, 1995. ISBN 808588304X.
  • BROWN, ROYAL S. Overtones and undertones : reading film music. . Berkelery : University of California Press, 1994.
  • BURT, GEORGE . The art of film music: special amphasis on Hugo Friedhofer, Alex North, David Raksin, Leonard Roseman. Boston: Notrheastern University Press, 1994.
  • CLAIR, RENÉ. The Art of Sound. .
  • DODDS,E.R. Řekové a iracionálno. Praha : OIKOYMENH, 2000. ISBN 80-7298-011-4.
  • EISENSTEIN,S.M.,PUDOVKIN,V.I.,ALEXANDROV,G.V. A Statement. .
  • KRACAUER, SIEGFRIED. Dialogue and Sound. .
  • MANVELL ROGER. The Technique of Film Music. . London: Focal Press, 1967.
  • MATZNER,A., PILKA,J. Česká filmová hudba. . Praha: Dauphin, 2002. ISBN 80-7272-013-9.
  • PUDOVKIN, V.I. Asynchronism as a Principle of Sound Film. .


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr