Vyučující
|
-
Kudláč Jakub, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tento předmět byl inovován v rámci realizace projektu "Inovace studijních programů na Fakultě multimediálních komunikací", reg. č. CZ.1.07/2.2.00/28.0282 spolufinancovaného Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky formou tvorby odborných prezentací Music in Film 1 - 4 a e-learningem http://vyuka.fmk.utb.cz/course/view.php?id=108 - Přehled stylů filmové hudby před rokem 1945 - Hlavní probíraní režiséři: Pudovkin, Eisenstein, Fritz Lang, René Clair - Klasický hollywood jako líder v efektivite vyprávění
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Analýza uměleckého díla
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Žádné specielní předpoklady |
Žádné specielní předpoklady |
Výsledky učení |
---|
Student má povědomí o vývoji filmové hudby od 30-tých let do současnosti, o její nejdůležitejších trendech, jakož i o některých experimentálních přístupech. Rovněž má k dispozici jakýsi "katalog" různých dramaturgických způsobů užití hudbu s ohledem na filmové vyprávění. |
Student má povědomí o vývoji filmové hudby od 30-tých let do současnosti, o její nejdůležitejších trendech, jakož i o některých experimentálních přístupech. Rovněž má k dispozici jakýsi "katalog" různých dramaturgických způsobů užití hudbu s ohledem na filmové vyprávění. |
- má přehled o vývoji filmové hudby Do roku 1950 |
- má přehled o vývoji filmové hudby Do roku 1950 |
- rozumí různým dramaturgickým principům a ví kdy a kde vznikají |
- rozumí různým dramaturgickým principům a ví kdy a kde vznikají |
- rozumí sovětské škole montáže s ohledem na zvuk |
- rozumí sovětské škole montáže s ohledem na zvuk |
- rozumí klasickému hollywoodu a jeho přístupu k filmové hudbě |
- rozumí klasickému hollywoodu a jeho přístupu k filmové hudbě |
- umí jmenovat milníky ve vývoji filmové hudby |
- umí jmenovat milníky ve vývoji filmové hudby |
Odborné dovednosti |
---|
- zlepšujesi cit pro dramaturgické užití hudby ve filmu |
- zlepšujesi cit pro dramaturgické užití hudby ve filmu |
- dokáže rozlišit a dle situace volit vhodný dramturgický princip filmové hudby |
- dokáže rozlišit a dle situace volit vhodný dramturgický princip filmové hudby |
- má rozsáhlý katalog esteticky různorodých principů filmové hudby |
- má rozsáhlý katalog esteticky různorodých principů filmové hudby |
- dokáže jmenovat nejvýznamnější režiséry důležité pro vývoj použiyí hudby ve filmu |
- dokáže jmenovat nejvýznamnější režiséry důležité pro vývoj použiyí hudby ve filmu |
- dokáže myslet o hudbě ve filmu jako o narativním prostředku |
- dokáže myslet o hudbě ve filmu jako o narativním prostředku |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Přednášení |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Analýza uměleckého díla |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Bláha, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. 1. vyd. Praha : Akademie múzických umění, 1995. ISBN 808588304X.
-
BROWN, ROYAL S. Overtones and undertones : reading film music. . Berkelery : University of California Press, 1994.
-
BURT, GEORGE . The art of film music: special amphasis on Hugo Friedhofer, Alex North, David Raksin, Leonard Roseman. Boston: Notrheastern University Press, 1994.
-
CLAIR, RENÉ. The Art of Sound. .
-
DODDS,E.R. Řekové a iracionálno. Praha : OIKOYMENH, 2000. ISBN 80-7298-011-4.
-
EISENSTEIN,S.M.,PUDOVKIN,V.I.,ALEXANDROV,G.V. A Statement. .
-
KRACAUER, SIEGFRIED. Dialogue and Sound. .
-
MANVELL ROGER. The Technique of Film Music. . London: Focal Press, 1967.
-
MATZNER,A., PILKA,J. Česká filmová hudba. . Praha: Dauphin, 2002. ISBN 80-7272-013-9.
-
PUDOVKIN, V.I. Asynchronism as a Principle of Sound Film. .
|