Předmět: Dějiny designu 3

« Zpět
Název předmětu Dějiny designu 3
Kód předmětu KKTS/DD3
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kolesár Zdeno, prof. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět se zaměřuje na alternativy meziválečného modernizmu, dějiny grafického a průmyslového designu od druhé světové války po 60. léta 20. století. Dominantně je zaměřen na mechanizovaně množený obraz či výrobek, věnuje sa však i soliterní tvorbě a přesahům užitého a volného umění.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Projekce (statická, dynamická)
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 13 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
Na základě získaných historicko-teoretické poznatků je student schopen kvalifikovaně řešit praktické i teoretické úkoly.
Na základě získaných historicko-teoretické poznatků je student schopen kvalifikovaně řešit praktické i teoretické úkoly.
Dle obrazové předlohy identifikovat a interpretovat klíčová díla designu od 2. světové války po 60. leta 20. století.
Dle obrazové předlohy identifikovat a interpretovat klíčová díla designu od 2. světové války po 60. leta 20. století.
Definovat stylové charakteristiky jednotlivých proudů designu od 2. světové války po 60. leta 20. století.
Definovat stylové charakteristiky jednotlivých proudů designu od 2. světové války po 60. leta 20. století.
Charakterizovat základní principy poválečného modernismu.
Charakterizovat základní principy poválečného modernismu.
Identifikovat formující se strategie designu pro udržitelný rozvoj.
Identifikovat formující se strategie designu pro udržitelný rozvoj.
Odborné dovednosti
Kriticky využívat metodu "forma následuje funkci".
Kriticky využívat metodu "forma následuje funkci".
Integrovat sémantickou rovinu do designérské tvorby.
Integrovat sémantickou rovinu do designérské tvorby.
Fundovaně zhodnocovat potenciál stylových aspektů designérské tvorby.
Fundovaně zhodnocovat potenciál stylových aspektů designérské tvorby.
Vyhodnocovat technologický a materiálový potenciál vázaný na modernismus a formující se postmodernismus.
Vyhodnocovat technologický a materiálový potenciál vázaný na modernismus a formující se postmodernismus.
S ohledem na poučení z dějin designu přistupovat ke kombinaci industriálních a rukodělných postupů v designu.
S ohledem na poučení z dějin designu přistupovat ke kombinaci industriálních a rukodělných postupů v designu.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr