Vyučující
|
-
Kolesár Zdeno, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět se zaměřuje na alternativy meziválečného modernizmu, dějiny grafického a průmyslového designu od druhé světové války po 60. léta 20. století. Dominantně je zaměřen na mechanizovaně množený obraz či výrobek, věnuje sa však i soliterní tvorbě a přesahům užitého a volného umění.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická)
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Na základě získaných historicko-teoretické poznatků je student schopen kvalifikovaně řešit praktické i teoretické úkoly. |
Na základě získaných historicko-teoretické poznatků je student schopen kvalifikovaně řešit praktické i teoretické úkoly. |
Dle obrazové předlohy identifikovat a interpretovat klíčová díla designu od 2. světové války po 60. leta 20. století. |
Dle obrazové předlohy identifikovat a interpretovat klíčová díla designu od 2. světové války po 60. leta 20. století. |
Definovat stylové charakteristiky jednotlivých proudů designu od 2. světové války po 60. leta 20. století. |
Definovat stylové charakteristiky jednotlivých proudů designu od 2. světové války po 60. leta 20. století. |
Charakterizovat základní principy poválečného modernismu. |
Charakterizovat základní principy poválečného modernismu. |
Identifikovat formující se strategie designu pro udržitelný rozvoj. |
Identifikovat formující se strategie designu pro udržitelný rozvoj. |
Odborné dovednosti |
---|
Kriticky využívat metodu "forma následuje funkci". |
Kriticky využívat metodu "forma následuje funkci". |
Integrovat sémantickou rovinu do designérské tvorby. |
Integrovat sémantickou rovinu do designérské tvorby. |
Fundovaně zhodnocovat potenciál stylových aspektů designérské tvorby. |
Fundovaně zhodnocovat potenciál stylových aspektů designérské tvorby. |
Vyhodnocovat technologický a materiálový potenciál vázaný na modernismus a formující se postmodernismus. |
Vyhodnocovat technologický a materiálový potenciál vázaný na modernismus a formující se postmodernismus. |
S ohledem na poučení z dějin designu přistupovat ke kombinaci industriálních a rukodělných postupů v designu. |
S ohledem na poučení z dějin designu přistupovat ke kombinaci industriálních a rukodělných postupů v designu. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Přednášení |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
|