Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Obsahem předmětu jsou pravidelná setkávání ve fotografickém studiu, v rámci kterých studenti reagují na podněty plynoucí ze společných zadání v rámci předmětu KARF/ARF4. Společně pracujeme nad alternativními fotografickými řešeními dílčích cvičení, zároveň společně nalézáme nejefektivnější způsob fotografického zpracování fiktivní zakázky s důrazem na budoucí, praktická využití. V rámci teoretické roviny pak společně hledáme další využití pro již fungující světelná aranžmá v rámci dějin módní fotografie a současné produkce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokladem pro zahájení studia je zvládnutí počítačového programu Photoshop. Student zkoumá současné dění a trendy v žánru portrétní fotografie. Je technicky schopen samostatné práce ve fotografickém ateliéru, práce s softwarem Capture One i s ovládáním zábleskových světel. Chápe princip TS objektivů a dovede tato zařízení funkčně využít. |
Předpokladem pro zahájení studia je zvládnutí počítačového programu Photoshop. Student zkoumá současné dění a trendy v žánru portrétní fotografie. Je technicky schopen samostatné práce ve fotografickém ateliéru, práce s softwarem Capture One i s ovládáním zábleskových světel. Chápe princip TS objektivů a dovede tato zařízení funkčně využít. |
Výsledky učení |
---|
Student samostatně ovládá veškeré ateliérové vybavení s důrazem na digitální snímací zařízení a produkční a postprodukční software. Orientuje se v dějinách módní fotografie a sleduje její současné trendy. Chápe roli fotografa ve vztahu k architektovi či módnímu designérovi. |
Student samostatně ovládá veškeré ateliérové vybavení s důrazem na digitální snímací zařízení a produkční a postprodukční software. Orientuje se v dějinách módní fotografie a sleduje její současné trendy. Chápe roli fotografa ve vztahu k architektovi či módnímu designérovi. |
Student umí lokální a komplexní svícení. |
Student umí lokální a komplexní svícení. |
Student ovládá postupy ve fotografii módy. |
Student ovládá postupy ve fotografii módy. |
Student umí základy fotografování architektury. |
Student umí základy fotografování architektury. |
Student umí složitější postprodukční procesy. |
Student umí složitější postprodukční procesy. |
Student umí pracovat v kreativním teamu. |
Student umí pracovat v kreativním teamu. |
Odborné dovednosti |
---|
Student dovede komplexně ovládat světelnou techniku. |
Student dovede komplexně ovládat světelnou techniku. |
Student dovede fotografovat figuru v ateliéru. |
Student dovede fotografovat figuru v ateliéru. |
Student dovede realizovat zakázku na fotografování architektury. |
Student dovede realizovat zakázku na fotografování architektury. |
Student dovede aplikovat nové softwarové programy. |
Student dovede aplikovat nové softwarové programy. |
Student dovede navrhnout nekonvenční výtvarné řešení. |
Student dovede navrhnout nekonvenční výtvarné řešení. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
-
Lindbergh Peter. Assouline.
|