Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Seznámení se s tvorbou význačných osobností současné výtvarné scény, architektury, designu. Obohacení vlastní zkušenosti, vnímání nových materiálů, technologií a tvůrčích přístupů. Obsahem předmětu je týmový workshop, brainstorming a doprovodný program s vybranou přednášející osobností designera/architekta, případně dodavatelskou firmou, designérským studiem, řemeslníkem, atd.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Exkurze
- Účast na výuce
- 0 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- základní orientace v problematice tvorby prostoru |
- základní orientace v problematice tvorby prostoru |
Tvůrčí způsobilost pro zvládnutí zadaného praktického projektu. |
Tvůrčí způsobilost pro zvládnutí zadaného praktického projektu. |
Znalost základních výtvarných prostředků, materiálů. |
Znalost základních výtvarných prostředků, materiálů. |
Základní přehled, vhled do profese designera, architekta nebo výtvarníka. |
Základní přehled, vhled do profese designera, architekta nebo výtvarníka. |
Základy kompozice, tvorby interiéru, výstavnictví a scénografie. |
Základy kompozice, tvorby interiéru, výstavnictví a scénografie. |
Znalost tvůrčího procesu od myšlenky k návrhu. |
Znalost tvůrčího procesu od myšlenky k návrhu. |
Odborné dovednosti |
---|
- pracovat v týmu, vést dialog, brainstorming |
- pracovat v týmu, vést dialog, brainstorming |
Práce v kolektivu, spolupráce. |
Práce v kolektivu, spolupráce. |
Prostorová představivost a vnímání. |
Prostorová představivost a vnímání. |
Prezentační dovednosti. |
Prezentační dovednosti. |
Výtvarné dovednosti. |
Výtvarné dovednosti. |
Koncepční myšlení. |
Koncepční myšlení. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- znalosti získané v rámci týmové práce na projektu |
- znalosti získané v rámci týmové práce na projektu |
Přehled o nových materiálech a technologiích. |
Přehled o nových materiálech a technologiích. |
Obohacení znalostí o vnímání aktuálních výtvarných prostředků. |
Obohacení znalostí o vnímání aktuálních výtvarných prostředků. |
- analyzovat zadání a navrhnout řešení |
- analyzovat zadání a navrhnout řešení |
Informace k soudobým přístupům, výtvarným řemeslům a tvůrčím výstupům. |
Informace k soudobým přístupům, výtvarným řemeslům a tvůrčím výstupům. |
- vytvářet zápisy z jednání |
- vytvářet zápisy z jednání |
- znalost techniky ruční práce s materiálem a modelářství |
Vnímání práce odborníků různých výtvarných disciplín. |
- znalost techniky ruční práce s materiálem a modelářství |
Vnímání práce odborníků různých výtvarných disciplín. |
Přehled v aktuálních dodavatelích designových materiálů, prvků, vzorků. |
- znalost metod tvorby projektů |
- znalost metod tvorby projektů |
Přehled v aktuálních dodavatelích designových materiálů, prvků, vzorků. |
Odborné dovednosti |
---|
- aplikovat poznatky z workshopu, týmové práce a případně exkurzí |
- aplikovat poznatky z workshopu, týmové práce a případně exkurzí |
Aplikovat odborné poznatky ve své práci, profesi. |
Aplikovat odborné poznatky ve své práci, profesi. |
- pracovat v týmu, vést brainstorming |
- pracovat v týmu, vést brainstorming |
Spolupracovat na týmovém projektu. |
Spolupracovat na týmovém projektu. |
Rozvoj myšlení a praktických zkušeností. |
- vnímat souvislosti zadání workshopu a navrhnout postup řešení |
- vnímat souvislosti zadání workshopu a navrhnout postup řešení |
Rozvoj myšlení a praktických zkušeností. |
Organizovat tvůrčí proces a aplikovat nové výtvarné prostředky. |
Organizovat tvůrčí proces a aplikovat nové výtvarné prostředky. |
- dokumentovat proces a vytvořit projekt |
- dokumentovat proces a vytvořit projekt |
- vytvořit fyzický model, maketu |
- vytvořit fyzický model, maketu |
Vnímat pomyslné profesní prostředí jako v praxi. |
Vnímat pomyslné profesní prostředí jako v praxi. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Demonstrace |
Demonstrace |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Exkurze |
Exkurze |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Exkurze |
Exkurze |
Odborné dovednosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Individuální práce studentů |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Individuální práce studentů |
Exkurze |
Exkurze |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rešerše |
Rešerše |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Doporučená literatura
|
-
DANNHOFEROVÁ, Jana. Velká kniha barev: kompletní průvodce pro grafiky, fotografy a designéry.. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 9788025137857.
-
HAUSLADEN, Gerhard a Karsten TICHELMANN. Interiors construction manual: integrated planning, finishings and fitting-out, technical services.. Munich: Institut für Architektur-Dokumentation, 2010. ISBN 9783034602846.
-
Christian Norberg-Schulz. Genius loci - Krajina, místo, architektura. 2010. ISBN 978-80-7363-303-5.
-
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu.. V Praze: Vysoká škola umělecko-průmyslová, 2004. ISBN 8086863034.
-
LOU, Michel. Light: The Shape of Space: Designing with Space and Light.. New York: Wiley, 1996. ISBN 0471286184.
-
MORGANOVÁ, Pavlína, Terezie NEKVINDOVÁ a Dagmar SVATOŠOVÁ. Výstava jako médium: české umění 1957-1999.. Praha: VVP AVU, 2020. ISBN 978-80-88366-13-3.
-
NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' data. 4th ed.. Chichester: Wiley-Blackwell, 2013. ISBN 978-1405192538.
-
SIMITCH, Andrea, Val K. WARKE, I?aqui CARNICERO, et al. Jazyk architektury: 26 principů, které by měl každý architekt znát.. V Praze: Slovart, 2015. ISBN 978-80-7529-034-2.
|