Předmět: Prezentace 3

« Zpět
Název předmětu Prezentace 3
Kód předmětu KAPT/MD5PZ
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pavlíčková Monika, Ing.
Obsah předmětu
- Předmět se zaměřuje na získávání praktických dovedností z oblasti efektivní komunikace, umění prezentace a získání prezentačních dovedností. - Hlavní náplní výuky jsou temata asertivní komunikace, neurolingvistické programování, základy neverbální komunikace, základy rétoriky. - Předmět rozšiřuje znalosti prezentačních dovedností, jak pracovat s potřebnými materiály, jak efektivně zvládnout osobní přípravu. - Projev a jeho fáze, komunikace s publikem, zvládání kritický situací, vedení diskuse a vlastní vyhodnocení prezentace.

Studijní aktivity a metody výuky
Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student má znalosti a dovednosti z oblasti efektivní komunikace a zvládne využít získané dovednosti při tvorbě vlastní prezentace ? dokáže v praxi aplikovat znalosti rétoriky a neverbální komunikace ? dokáže připravit přesvědčivý projev ? kriticky hodnotí svoje vystoupení a k zlepšení svého výkonu je schopen využít zpětné vazby ? je schopný aplikovat své prezentační dovednosti při obhajobě diplomové práce
Student má znalosti a dovednosti z oblasti efektivní komunikace a zvládne využít získané dovednosti při tvorbě vlastní prezentace ? dokáže v praxi aplikovat znalosti rétoriky a neverbální komunikace ? dokáže připravit přesvědčivý projev ? kriticky hodnotí svoje vystoupení a k zlepšení svého výkonu je schopen využít zpětné vazby ? je schopný aplikovat své prezentační dovednosti při obhajobě diplomové práce
- Definovat základní managerské komunikační dovednosti a role v týmu
- Definovat základní managerské komunikační dovednosti a role v týmu
- Definovat pravidla týmové spolupráce
- Definovat pravidla týmové spolupráce
- Orientovat se v metodologii vyjednávání
- Orientovat se v metodologii vyjednávání
- Definovat metodologii analýzy osobního rozvoje
- Definovat metodologii analýzy osobního rozvoje
- Definovat prvky plánu osobního rozvoje
- Definovat prvky plánu osobního rozvoje
- Definovat strukturu prezentace pro různé typy cílových skupin
- Definovat strukturu prezentace pro různé typy cílových skupin
Odborné dovednosti
- Provést svoji osobní analýzu komunikačních dovedností
- Provést svoji osobní analýzu komunikačních dovedností
- Sestavit plán osobního rozvoje na základě výsledků svoji osobní analýzy
- Sestavit plán osobního rozvoje na základě výsledků svoji osobní analýzy
- Umět argumentovat v různých managerských situacích
- Umět argumentovat v různých managerských situacích
- Sestavit prezentaci svého portfolia
- Sestavit prezentaci svého portfolia
- Připravit veřejné vystoupení pro různé typy cílových skupin
- Připravit veřejné vystoupení pro různé typy cílových skupin
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Projekce (statická, dynamická)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Projekce (statická, dynamická)
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Známkou
Analýza výkonů studenta
Známkou
Doporučená literatura
  • Bradberry, T., Greavesová, J. Emoční inteligence v praxi. Columbus, 2007.
  • Buchtová, Božena. Rétorika. Praha, Grada, 2006.
  • Clayton, Peter. Řeč těla. Čtěte gesta, mluvte svými pohyby. Ottovo nakladatelství, 2004.
  • Gruber, David. Zlatá kniha komunikace. Repronis Ostrava, 2005.
  • Hartley, Mary. Řeč těla v praxi. Portál, 2004.
  • Hierhold, Emil. Rétorika a prezentace. Praha, Grada, 2005.
  • Nollke, Claudia. Umění prezentace. Praha, Grada, 2004.
  • Von Kanitz, Anja. Umění úspěšné komunikace. Praha, Grada, 2005.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr