Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Předmět se zaměřuje na získávání praktických dovedností z oblasti efektivní komunikace, umění prezentace a získání prezentačních dovedností. - Hlavní náplní výuky jsou temata asertivní komunikace, neurolingvistické programování, základy neverbální komunikace, základy rétoriky. - Předmět rozšiřuje znalosti prezentačních dovedností, jak pracovat s potřebnými materiály, jak efektivně zvládnout osobní přípravu. - Projev a jeho fáze, komunikace s publikem, zvládání kritický situací, vedení diskuse a vlastní vyhodnocení prezentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- vysvětlit proč je komunikace důležitá a definovat základní prostředky komunikace |
- vysvětlit proč je komunikace důležitá a definovat základní prostředky komunikace |
Student má znalosti a dovednosti z oblasti efektivní komunikace a zvládne využít získané dovednosti při tvorbě vlastní prezentace ? dokáže v praxi aplikovat znalosti rétoriky a neverbální komunikace ? dokáže připravit přesvědčivý projev ? kriticky hodnotí svoje vystoupení a k zlepšení svého výkonu je schopen využít zpětné vazby ? je schopný aplikovat své prezentační dovednosti při obhajobě diplomové práce |
Student má znalosti a dovednosti z oblasti efektivní komunikace a zvládne využít získané dovednosti při tvorbě vlastní prezentace ? dokáže v praxi aplikovat znalosti rétoriky a neverbální komunikace ? dokáže připravit přesvědčivý projev ? kriticky hodnotí svoje vystoupení a k zlepšení svého výkonu je schopen využít zpětné vazby ? je schopný aplikovat své prezentační dovednosti při obhajobě diplomové práce |
- definovat cílové skupiny a vysvětlit, které prostředky komunikace jsou pro ně vhodné, včetně určitých specifik |
- definovat cílové skupiny a vysvětlit, které prostředky komunikace jsou pro ně vhodné, včetně určitých specifik |
- rozdělit základní žádosti, se kterými se ve své praxi mohou setkávat (grant, dotace, žádost o spolupráci,....) a připravit je pro podání |
- rozdělit základní žádosti, se kterými se ve své praxi mohou setkávat (grant, dotace, žádost o spolupráci,....) a připravit je pro podání |
- stručně definovat svůj projekt a zpracovat jeho strukturu pro následnou prezentaci |
- stručně definovat svůj projekt a zpracovat jeho strukturu pro následnou prezentaci |
- formulovat argumenty pro podporu svého projektu ve vztahu k různým cílovým skupinám |
- formulovat argumenty pro podporu svého projektu ve vztahu k různým cílovým skupinám |
- definovat metodologii měření úspěchu |
- definovat metodologii měření úspěchu |
Odborné dovednosti |
---|
- připravit si vystoupení před publikem na dané téma |
- připravit si vystoupení před publikem na dané téma |
- připravit podklady pro poradu, napsat tiskovou zprávu |
- připravit podklady pro poradu, napsat tiskovou zprávu |
- připravit prezentaci svého projektu s přihlédnutím k hlavní cílové skupině - obhajoba |
- připravit prezentaci svého projektu s přihlédnutím k hlavní cílové skupině - obhajoba |
- vyplnit různé typy žádostí včetně přípravy potřebných příloh |
- vyplnit různé typy žádostí včetně přípravy potřebných příloh |
- napsat motivační dopis |
- napsat motivační dopis |
- define a methodology for measuring success |
- define a methodology for measuring success |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Známkou |
Známkou |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Bradberry, T., Greavesová, J. Emoční inteligence v praxi. Columbus, 2007.
-
Buchtová, Božena. Rétorika. Praha, Grada, 2006.
-
Clayton, Peter. Řeč těla. Čtěte gesta, mluvte svými pohyby. Ottovo nakladatelství, 2004.
-
Gruber, David. Zlatá kniha komunikace. Repronis Ostrava, 2005.
-
Hartley, Mary. Řeč těla v praxi. Portál, 2004.
-
Hierhold, Emil. Rétorika a prezentace. Praha, Grada, 2005.
-
Nollke, Claudia. Umění prezentace. Praha, Grada, 2004.
-
Von Kanitz, Anja. Umění úspěšné komunikace. Praha, Grada, 2005.
|