Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Zadání práce (autorský návrh) a dílčích úkolů (imaginární prostor, kompoziční principy, maketa). 2. Základy tvůrčího procesu, komplexní analýza zadání a zpracování návrhu adekvátními prostředky. 3. Individuální konzultace - konceptuální skica návrhu. 4. Individuální konzultace - koncept návrhu. 5. Individuální konzultace - pracovní makety návrhu. 6. Kritika konceptu, graficko-výtvarného zpracování a osobitosti projevu či prezentace. 7. Základy tvorby výkresové dokumentace (úroveň studie) a fyzického modelu. 8. Odborná konzultace - zápis z jednání. 9. Individuální konzultace - výkresová studie návrhu. 10. Individuální konzultace - finální řešení návrhu. 11. Individuální konzultace - fyzický model návrhu. 12. Odevzdání požadovaných úkolů a požadavky na dopracování. 13. Obhajoba výsledného autorského návrhu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti, Individuální práce studentů
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- základní kompoziční principy |
- základní kompoziční principy |
- základy symboliky barev |
- základy symboliky barev |
- lidské měřítko a perspektiva |
- lidské měřítko a perspektiva |
- působení světla a stínu |
- působení světla a stínu |
- základní modelářské materiály |
- základní modelářské materiály |
Odborné dovednosti |
---|
- základní výtvarné techniky |
- základní výtvarné techniky |
- modelářská zručnost |
- modelářská zručnost |
- vytvoření výkresové dokumentace (ruční rýsování) |
- vytvoření výkresové dokumentace (ruční rýsování) |
- prostorová představivost |
- prostorová představivost |
- koncepční myšlení |
- koncepční myšlení |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- vnímání oborových souvislostí a náležitostí |
- vnímání oborových souvislostí a náležitostí |
- definování rozsahu a obsahu dokumentace k navrhovanému projektu |
- definování rozsahu a obsahu dokumentace k navrhovanému projektu |
- přehled v použitých materiálech a barevnosti |
- přehled v použitých materiálech a barevnosti |
- vnímání práce se světlem a stínem |
- vnímání práce se světlem a stínem |
- vnímání vztahu vnitřního a vnějšího prostoru |
- vnímání vztahu vnitřního a vnějšího prostoru |
Odborné dovednosti |
---|
- logické ústní obhajoby a autorizace návrhu |
- logické ústní obhajoby a autorizace návrhu |
- tvorba základních výkresů, vizualizací a práce s měřítkem |
- tvorba základních výkresů, vizualizací a práce s měřítkem |
- tvorba fyzických modelů |
- tvorba fyzických modelů |
- přenos hlavní myšlenky a konceptu prostřednictvím prostorového návrhu |
- přenos hlavní myšlenky a konceptu prostřednictvím prostorového návrhu |
- autorská prezentace, vystavení práce |
- autorská prezentace, vystavení práce |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Pracovní činnosti (dílny) |
Pracovní činnosti (dílny) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Supervize na pracovišti |
Supervize na pracovišti |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
CRHÁK, František. Výtvarná geometrie plus: geometrická gramatika (nejen) pro designéry.. Brno: VUTIUM, 2012. ISBN 978-80-214-3767-8.
-
KAPLICKÝ, Jan, DVOŘÁK, Joachim, ed. Album.. Praha: Labyrint, 2005. ISBN 80-85935-64-3.
-
NORBERG-SCHULZ, Christian. Genius loci: Krajina, místo, architektura.. Praha: Dokořán, 2010. ISBN 978-80-7363.
-
SIMITCH, Andrea, Val K. WARKE, I?aqui CARNICERO, et al. Jazyk architektury: 26 principů, které by měl každý architekt znát.. V Praze: Slovart, 2015. ISBN 978-80-7529-034-2.
|