Předmět: Virtual Reality 2

« Zpět
Název předmětu Virtual Reality 2
Kód předmětu KAPD/XVR2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Hrdina Jakub, MgA. PhD.
Obsah předmětu
- Virtuální realita - Historie a současné vývojové trendy VR - Hardware: VR helmet, virtual gloves, stereoskopie - Princip CAVE systému a aplikace. - říprava dat pro tvorbu virtuální 3D prezentace. vytváření výstupů z 3D modelovacího programu. - Zpracování podkladů v programu WireFusion - Speciální nastavení výstupů programu - Interaktivní prezentace objektu - Začlenění do webové stránky.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Projekce (statická, dynamická), Cvičení na počítači
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 5 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student zvládne interaktivní počítačovou vizualizaci objektů nebo scén pomocí softwarových prostředků virtuální reality (VR) v programu WireFusion. Student připraví prezentace třírozměrných objektů a prostorů na základě 3D modelu, naučí se připravovat interaktivní obsah webové stránky k prohlížení trojrozměrných návrhů. Studnt zvládne začlenění výstupů VR do webové stránky, tvorbu interaktivní prezentace.
Student zvládne interaktivní počítačovou vizualizaci objektů nebo scén pomocí softwarových prostředků virtuální reality (VR) v programu WireFusion. Student připraví prezentace třírozměrných objektů a prostorů na základě 3D modelu, naučí se připravovat interaktivní obsah webové stránky k prohlížení trojrozměrných návrhů. Studnt zvládne začlenění výstupů VR do webové stránky, tvorbu interaktivní prezentace.
definovat 3d zobrazovací technologie
definovat 3d zobrazovací technologie
vysvětlit principy virtuální reality
vysvětlit principy virtuální reality
definovat proces tvorby 3d modelů do prostředí virtuální reality
definovat proces tvorby 3d modelů do prostředí virtuální reality
vysvětlit způsoby fotogrammetrie a 3d skenování
vysvětlit způsoby fotogrammetrie a 3d skenování
vysvětlit způsoby interakce vo virtuální realitě
vysvětlit způsoby interakce vo virtuální realitě
Odborné dovednosti
analyzovat vývojové procesy a nástroje používané při tvorbě virtuální reality
analyzovat vývojové procesy a nástroje používané při tvorbě virtuální reality
realizovat 3d model pro VR
realizovat 3d model pro VR
realizovat 3d model pro VR ve webovém prohlížeči
realizovat 3d model pro VR ve webovém prohlížeči
realizovat 3d model pomocí fotogrammetrie a 3d skenování
realizovat 3d model pomocí fotogrammetrie a 3d skenování
realizovat návrh / prototyp VR prezentace designerského řešení
realizovat návrh / prototyp VR prezentace designerského řešení
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Cvičení na počítači
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Cvičení na počítači
Hodnotící metody
Zpracování prezentace
Známkou
Známkou
Zpracování prezentace
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr