Předmět: Virtual Reality 1

« Zpět
Název předmětu Virtual Reality 1
Kód předmětu KAPD/XVR1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Hrdina Jakub, MgA. PhD.
Obsah předmětu
- Virtuální realita obecně a její aplikace na webu - Teoretický základ vytváření počítačem generovaných pohledů na základě 2D obrazového záznamu. - Příprava grafických dat pro virtuální interaktivní prezentaci. - Vytváření grafických výstupů z 3D modelovacího programu - Animace jednoduchého pohybu na webové stránce - Interaktivní prezentace objektu na webové stránce - Interaktivní panorama válcové a kulové, začlenění do webové stránky - Umístění prezentace na veřejně přístupném webovém serveru

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Cvičení na počítači, Praktické procvičování
  • Domácí příprava na výuku - 5 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Pracovat s počítačem a mít základní znalosti práce s operačním systémem
Pracovat s počítačem a mít základní znalosti práce s operačním systémem
Ovládat základní principy práce s grafickým softwarem, jako je například Adobe Photoshop nebo podobné programy pro úpravu obrazu
Ovládat základní principy práce s grafickým softwarem, jako je například Adobe Photoshop nebo podobné programy pro úpravu obrazu
Odborné dovednosti
Vytvářet 3D modely objektů a prostorů pomocí CAD software, jako je Rhinoceros, AutoCAD nebo SolidWorks atď.
Vytvářet 3D modely objektů a prostorů pomocí CAD software, jako je Rhinoceros, AutoCAD nebo SolidWorks atď.
Výsledky učení
Odborné znalosti
definovat 3D zobrazovací technologie
Student bude schopen vytvořit interaktivní prezentaci a vložit ji do webové stánky. Zvládne spojování jednotlivých snímků do spojitého panoramatického obrazu. Jednoduchá animace s ovládáním myší Virtuální interaktivní prezentace produktu Virtuální interaktivní panorama (kulové nebo válcové)
Student bude schopen vytvořit interaktivní prezentaci a vložit ji do webové stánky. Zvládne spojování jednotlivých snímků do spojitého panoramatického obrazu. Jednoduchá animace s ovládáním myší Virtuální interaktivní prezentace produktu Virtuální interaktivní panorama (kulové nebo válcové)
definovat 3D zobrazovací technologie
vysvětlit principy virtuální reality
vysvětlit principy virtuální reality
definovat proces tvorby 3d modelů do prostředí virtuální reality
definovat proces tvorby 3d modelů do prostředí virtuální reality
vysvětlit způsoby fotogrammetrie a 3d skenování
vysvětlit způsoby fotogrammetrie a 3d skenování
vysvětlit způsoby interakce vo virtuální realitě
vysvětlit způsoby interakce vo virtuální realitě
Odborné dovednosti
analyzovat vývojové procesy a nástroje používané při tvorbě virtuální reality
analyzovat vývojové procesy a nástroje používané při tvorbě virtuální reality
realizovat 3d model pro VR
realizovat 3d model pro VR
realizovat 3d model pro VR ve webovém prohlížeči
realizovat 3d model pro VR ve webovém prohlížeči
realizovat 3d model pomocí fotogrammetrie a 3d skenování
realizovat 3d model pomocí fotogrammetrie a 3d skenování
realizovat návrh / prototyp VR prezentace designerského řešení
realizovat návrh / prototyp VR prezentace designerského řešení
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Praktické procvičování
Přednášení
Přednášení
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Praktické procvičování
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Známkou
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Didaktický test
Didaktický test
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Známkou
Doporučená literatura
  • Danny Goodman, Michael Morrison. Javascript bible. Hoboken, N.J, 2010. ISBN 0130130567.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr