Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Virtuální realita obecně a její aplikace na webu - Teoretický základ vytváření počítačem generovaných pohledů na základě 2D obrazového záznamu. - Příprava grafických dat pro virtuální interaktivní prezentaci. - Vytváření grafických výstupů z 3D modelovacího programu - Animace jednoduchého pohybu na webové stránce - Interaktivní prezentace objektu na webové stránce - Interaktivní panorama válcové a kulové, začlenění do webové stránky - Umístění prezentace na veřejně přístupném webovém serveru
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Pracovat s počítačem a mít základní znalosti práce s operačním systémem |
Pracovat s počítačem a mít základní znalosti práce s operačním systémem |
Ovládat základní principy práce s grafickým softwarem, jako je například Adobe Photoshop nebo podobné programy pro úpravu obrazu |
Ovládat základní principy práce s grafickým softwarem, jako je například Adobe Photoshop nebo podobné programy pro úpravu obrazu |
Odborné dovednosti |
---|
Vytvářet 3D modely objektů a prostorů pomocí CAD software, jako je Rhinoceros, AutoCAD nebo SolidWorks atď. |
Vytvářet 3D modely objektů a prostorů pomocí CAD software, jako je Rhinoceros, AutoCAD nebo SolidWorks atď. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
definovat 3D zobrazovací technologie |
Student bude schopen vytvořit interaktivní prezentaci a vložit ji do webové stánky. Zvládne spojování jednotlivých snímků do spojitého panoramatického obrazu. Jednoduchá animace s ovládáním myší Virtuální interaktivní prezentace produktu Virtuální interaktivní panorama (kulové nebo válcové) |
Student bude schopen vytvořit interaktivní prezentaci a vložit ji do webové stánky. Zvládne spojování jednotlivých snímků do spojitého panoramatického obrazu. Jednoduchá animace s ovládáním myší Virtuální interaktivní prezentace produktu Virtuální interaktivní panorama (kulové nebo válcové) |
definovat 3D zobrazovací technologie |
vysvětlit principy virtuální reality |
vysvětlit principy virtuální reality |
definovat proces tvorby 3d modelů do prostředí virtuální reality |
definovat proces tvorby 3d modelů do prostředí virtuální reality |
vysvětlit způsoby fotogrammetrie a 3d skenování |
vysvětlit způsoby fotogrammetrie a 3d skenování |
vysvětlit způsoby interakce vo virtuální realitě |
vysvětlit způsoby interakce vo virtuální realitě |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat vývojové procesy a nástroje používané při tvorbě virtuální reality |
analyzovat vývojové procesy a nástroje používané při tvorbě virtuální reality |
realizovat 3d model pro VR |
realizovat 3d model pro VR |
realizovat 3d model pro VR ve webovém prohlížeči |
realizovat 3d model pro VR ve webovém prohlížeči |
realizovat 3d model pomocí fotogrammetrie a 3d skenování |
realizovat 3d model pomocí fotogrammetrie a 3d skenování |
realizovat návrh / prototyp VR prezentace designerského řešení |
realizovat návrh / prototyp VR prezentace designerského řešení |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Přednášení |
Přednášení |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Praktické procvičování |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Známkou |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Didaktický test |
Didaktický test |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Danny Goodman, Michael Morrison. Javascript bible. Hoboken, N.J, 2010. ISBN 0130130567.
|