Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Geometrická tělesa - Jejich vlastnosti a vzájemné tvarové vazby - Platonská tělesa, jejich symbolika v minulosti - Archimedovská tělesa - Johnsonova tělesa a další typy těles - Užití těles v volném umění, designu a architektuře - Geodetické kopule, příklady užití v architektuře
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 5 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientovat se v oblasti výtvárného umění a designu |
orientovat se v oblasti výtvárného umění a designu |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat s různými výtvarnými médii a materiály, jako je kresba, malba, koláž, digitální grafika |
pracovat s různými výtvarnými médii a materiály, jako je kresba, malba, koláž, digitální grafika |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit základní pojmy vizuální kompozice |
vysvětlit základní pojmy vizuální kompozice |
Student bude znát přehled těles geometrických, platonských, archimedovských, Johnsonových a jejich odvozeniny. Pozná zákonitosti prostorové skladby těles a jejich vlastnosti využitelné v designu a architektuře. |
Student bude znát přehled těles geometrických, platonských, archimedovských, Johnsonových a jejich odvozeniny. Pozná zákonitosti prostorové skladby těles a jejich vlastnosti využitelné v designu a architektuře. |
popsat základní principy vizuální kompozice a jejich vlivu na vnímání obrazu |
popsat základní principy vizuální kompozice a jejich vlivu na vnímání obrazu |
analyzovat a interpretovat význam a funkci vizuálních prvků a kompozičních schémat |
analyzovat a interpretovat význam a funkci vizuálních prvků a kompozičních schémat |
zdůvodnit kompoziční řešení na základě specifických požadavků a účelů |
zdůvodnit kompoziční řešení na základě specifických požadavků a účelů |
hodnotit vizuálních kompozičních řešeních a jejich účinnosti v různých kontextech |
hodnotit vizuálních kompozičních řešeních a jejich účinnosti v různých kontextech |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat problémy související s prostorovou tvorbou a geometrickými tělesy a definovat je pomocí odborného jazyka |
analyzovat problémy související s prostorovou tvorbou a geometrickými tělesy a definovat je pomocí odborného jazyka |
analyzovat vlastnosti geometrických těles a jejich vzájemné vazby, jakož i způsoby jejich využití v různých oborech tvůrčí činnosti |
analyzovat vlastnosti geometrických těles a jejich vzájemné vazby, jakož i způsoby jejich využití v různých oborech tvůrčí činnosti |
aplikovat základní principy kompozice, matematické a geometrické principy při tvorbě 3D objektů |
aplikovat základní principy kompozice, matematické a geometrické principy při tvorbě 3D objektů |
zhodnotit různé návrhy a zvolit optimální řešení v závislosti na cílovém prostředí a požadovaných vlastnostech |
zhodnotit různé návrhy a zvolit optimální řešení v závislosti na cílovém prostředí a požadovaných vlastnostech |
vytvořit prototypy nebo modely geometrických těles v různých materiálech a prezentovat své projekty pomocí vizuálních a komunikačních nástrojů |
vytvořit prototypy nebo modely geometrických těles v různých materiálech a prezentovat své projekty pomocí vizuálních a komunikačních nástrojů |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Přednášení |
Přednášení |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Známkou |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Zpracování prezentace |
Didaktický test |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Známkou |
Zpracování prezentace |
Didaktický test |
Doporučená literatura
|
-
Holden , A. Shapes, Space, and Symmetry.
-
Parker, J. The Platonic Solids and Some Others.
-
Quinlan, C. N. The Platonic Solids.
-
Sutton, A. Ruler and Compass: Practical Geometric Constructions.
-
Sutton, D. Platonic & Archimedean Solids.
-
Zorzos, G. Johnson solids: Cosmic Dices.
|