Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Základní orientace v prostoru, souřadné systémy, princip zadávání bodů a linií v prostoru. - Kreslení bodů, linií, ploch a prostorových těles v 3D prostoru - Tvorba geometrických těles a jejich úpravy - Booleovské operace nad tělesy - Kreslení základních plošných entit (linie otevřené a uzavřené, geometrické vztahy mezi nimi) - Tvorba ploch speciálními způsoby (Patch, NetworkSurf, Sweep, Revolve atd.) - Polohování objektů v 3D prostoru, objecy snap - Barevné a materiálové vlastnosti objektů, efekty (textura, průhlednost, environment) - Osvětlení scény - Vizualizace scény a konečný výstup ve formátu 2D bitmapy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Projekce (statická, dynamická), Cvičení na počítači, Praktické procvičování
- Příprava na zápočet
- 4 hodiny za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předmět nemá žádné speciální předpoklady. |
Předmět nemá žádné speciální předpoklady. |
Odborné dovednosti |
---|
Předmět nemá žádné speciální předpoklady. |
Předmět nemá žádné speciální předpoklady. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit jednotlivé nástroje softwaru rhinoceros |
vysvětlit jednotlivé nástroje softwaru rhinoceros |
Student si osvojí základní postupy v prostorovém počítačovém modelování, vytváření objektů skládáním geometrických těles, úprava ploch pomocí polygonové sítě, přiřazení barev a vlastností povrchů. Student aplikuje získané znalosti ve vytváření 3D modelů, umí používat Booleovské operace nad tělesy. Má základní znalosti prezentace (vizualizace modelu, osvětlení, materiál, efekty, výstupní 2D bitmapa). |
Student si osvojí základní postupy v prostorovém počítačovém modelování, vytváření objektů skládáním geometrických těles, úprava ploch pomocí polygonové sítě, přiřazení barev a vlastností povrchů. Student aplikuje získané znalosti ve vytváření 3D modelů, umí používat Booleovské operace nad tělesy. Má základní znalosti prezentace (vizualizace modelu, osvětlení, materiál, efekty, výstupní 2D bitmapa). |
popsat proces tvorby 3d modelu |
popsat proces tvorby 3d modelu |
popsat metody použité při tvorbě vizualizací |
popsat metody použité při tvorbě vizualizací |
definovat NURBS modelování |
definovat NURBS modelování |
vysvětlit polygonální modelování |
vysvětlit polygonální modelování |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat 3d data |
analyzovat 3d data |
realizovat základní 3d modely |
realizovat základní 3d modely |
modifikovat 3d modely a vytvářet variantní řešení |
modifikovat 3d modely a vytvářet variantní řešení |
prezentovat výsledný návrh s využitím základních vizualizací |
prezentovat výsledný návrh s využitím základních vizualizací |
tvorby základní technické dokumentace |
tvorby základní technické dokumentace |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení na počítači |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Projekce (statická, dynamická) |
Projekce (statická, dynamická) |
Cvičení na počítači |
Odborné dovednosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
Cheng, Ron K. C. Inside Rhinoceros. ISBN 076685437X .
-
Rhino User's Manual.
-
Becker, Margaret. Rhino NURBS 3D Modeling. ISBN 0735709254.
-
Kutscherauer, André. 3D Car Modeling with Rhinoceros EN. ISBN 97830003.
|