Předmět: Progresivní technologie v PD 1

« Zpět
Název předmětu Progresivní technologie v PD 1
Kód předmětu KAPD/PTPD1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hrdina Jakub, MgA. PhD.
Obsah předmětu
1. Virtuální realita 2. Virtuální realita II 3. Rozšířená realita 4. Mixed reality 5. Umělá inteligence 6. Generatívní nástroje 7. Teoretický základ vytváření počítačem generovaných pohledů na základě 2D obrazového záznamu. 8. Příprava grafických dat pro virtuální interaktivní prezentaci. 9. Vytváření grafických výstupů z 3D modelovacího programu 10. Animace jednoduchého pohybu na webové stránce 11. Interaktivní prezentace objektu na webové stránce 12. Interaktivní panorama válcové a kulové, začlenění do webové stránky 13. Umístění prezentace na veřejně přístupném webovém serveru

Studijní aktivity a metody výuky
  • Příprava na zápočet - 25 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 24 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpokladem je znalost anglického jazyka.
Předpokladem je znalost anglického jazyka.
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
Odborné znalosti
definovat 3D zobrazovací technologie.
definovat 3D zobrazovací technologie.
vysvětlit principy virtuální reality
vysvětlit principy virtuální reality
definovat proces tvorby 3D modelů do prostředí virtuální reality.
definovat proces tvorby 3D modelů do prostředí virtuální reality.
vysvětlit způsoby fotogrammetrie a 3D skenování
vysvětlit způsoby fotogrammetrie a 3D skenování
vysvětlit možnosti interakce ve virtuální realitě
vysvětlit možnosti interakce ve virtuální realitě
Odborné dovednosti
analyzovat vývojové procesy a nástroje
analyzovat vývojové procesy a nástroje
realizovat 3D model pro VR
realizovat 3D model pro VR
realizovat 3D model pro VR ve webovém prohlížeči
realizovat 3D model pro VR ve webovém prohlížeči
realizovat 3D model pomocí fotogrammetrie
realizovat 3D model pomocí fotogrammetrie
realizovat návrh / prototyp VR prezentace designerského řešení
realizovat návrh / prototyp VR prezentace designerského řešení
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Demonstrace
Demonstrace
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Týmová práce
Týmová práce
Odborné dovednosti
Přednášení
Přednášení
Demonstrace
Demonstrace
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor portfolia studenta
Rozbor portfolia studenta
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • Design: the definitive visual guide. London: DK, 2021. ISBN 978-0-2414-1295-4.
  • Getting Started: Volume I - WireFusion 5. .
  • Starting with VRML (D.K.S.). .
  • WireFusion Free Edition. .
  • CUEVAS, D. Diego Garcia. Advanced 3D Printing with Grasshopper: Clay and FDM. Nezávisle vydáno, 2020. ISBN 979-8635379011.
  • SACHIDANAND, Jha. Rhinoceros 3D Exercises: 200 3D Practice Exercises For RHINOCEROS 3D and Other Feature-Based 3D Modeling Software. Independently Published, 2019. ISBN 9781071167403.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr