Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Virtuální realita 2. Virtuální realita II 3. Rozšířená realita 4. Mixed reality 5. Umělá inteligence 6. Generatívní nástroje 7. Teoretický základ vytváření počítačem generovaných pohledů na základě 2D obrazového záznamu. 8. Příprava grafických dat pro virtuální interaktivní prezentaci. 9. Vytváření grafických výstupů z 3D modelovacího programu 10. Animace jednoduchého pohybu na webové stránce 11. Interaktivní prezentace objektu na webové stránce 12. Interaktivní panorama válcové a kulové, začlenění do webové stránky 13. Umístění prezentace na veřejně přístupném webovém serveru
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokladem je znalost anglického jazyka. |
Předpokladem je znalost anglického jazyka. |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
definovat 3D zobrazovací technologie. |
definovat 3D zobrazovací technologie. |
vysvětlit principy virtuální reality |
vysvětlit principy virtuální reality |
definovat proces tvorby 3D modelů do prostředí virtuální reality. |
definovat proces tvorby 3D modelů do prostředí virtuální reality. |
vysvětlit způsoby fotogrammetrie a 3D skenování |
vysvětlit způsoby fotogrammetrie a 3D skenování |
vysvětlit možnosti interakce ve virtuální realitě |
vysvětlit možnosti interakce ve virtuální realitě |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat vývojové procesy a nástroje |
analyzovat vývojové procesy a nástroje |
realizovat 3D model pro VR |
realizovat 3D model pro VR |
realizovat 3D model pro VR ve webovém prohlížeči |
realizovat 3D model pro VR ve webovém prohlížeči |
realizovat 3D model pomocí fotogrammetrie |
realizovat 3D model pomocí fotogrammetrie |
realizovat návrh / prototyp VR prezentace designerského řešení |
realizovat návrh / prototyp VR prezentace designerského řešení |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Demonstrace |
Demonstrace |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Týmová práce |
Týmová práce |
Odborné dovednosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Demonstrace |
Demonstrace |
Analýza uměleckého díla |
Analýza uměleckého díla |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Grafické a výtvarné činnosti |
Grafické a výtvarné činnosti |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
Design: the definitive visual guide. London: DK, 2021. ISBN 978-0-2414-1295-4.
-
Getting Started: Volume I - WireFusion 5. .
-
Starting with VRML (D.K.S.). .
-
WireFusion Free Edition. .
-
CUEVAS, D. Diego Garcia. Advanced 3D Printing with Grasshopper: Clay and FDM. Nezávisle vydáno, 2020. ISBN 979-8635379011.
-
SACHIDANAND, Jha. Rhinoceros 3D Exercises: 200 3D Practice Exercises For RHINOCEROS 3D and Other Feature-Based 3D Modeling Software. Independently Published, 2019. ISBN 9781071167403.
|