Předmět: Ateliér Design oděvu 6

« Zpět
Název předmětu Ateliér Design oděvu 6
Kód předmětu KAOD/MD6AT
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 10
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Petříčková Kristýna, doc. MgA. Ph.D.
  • Mičolová Lenka, MgA.
Obsah předmětu
- příprava projektu bakalářské práce (koncept, výskum, storyboard, moodboard, siluety, skici) - grafické zpracování návrhů oděvního designu - materiál(jako nositel myšlenky,účinek barvyv DO ,grafika a oděvní design) - tvorba vlastní značky - design oděvu jako prostředek reklamy - využití designu oděvu v oblasti průmyslové výroby - fotografie jako neodmyslitelná součást oděvního designu a jeho prezentace - prezentace bakalářského projektu v podobě módní přehlídky nebo výstavy

Studijní aktivity a metody výuky
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza prezentace
  • Domácí příprava na výuku - 36 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 24 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Technická způsobilost, kresebná zručnost, hledání osobního výrazu.
Technická způsobilost, kresebná zručnost, hledání osobního výrazu.
Výsledky učení
- Student je schopen kreativne myslet a je způsobilý použít získané znalosti-teoretické i praktické v praxi - Je schopen realizovat svou bakalárskou práci od tvůrčí myšlenky formou skici, modelace až k finální podobě kolekce (5-7 modelů) či oděvních doplňků - Student je oboznámen s tvůrčími potenciály mimoodborové spolupráce
- Student je schopen kreativne myslet a je způsobilý použít získané znalosti-teoretické i praktické v praxi - Je schopen realizovat svou bakalárskou práci od tvůrčí myšlenky formou skici, modelace až k finální podobě kolekce (5-7 modelů) či oděvních doplňků - Student je oboznámen s tvůrčími potenciály mimoodborové spolupráce
- technická znalost
- technická znalost
- výzkumné dovednosti - analytické myšlení - metodika - designové dovednosti - technické dovednosti
- výzkumné dovednosti - analytické myšlení - metodika - designové dovednosti - technické dovednosti
- výzkumné dovednosti - analytické myšlení - metodika - designové dovednosti - technické dovednosti
- materiálová znalost
- materiálová znalost
- výzkumné dovednosti - analytické myšlení - metodika - designové dovednosti - technické dovednosti
- realizace vize a nápadů
- realizace vize a nápadů
- znalost oborové terminologie
- znalost oborové terminologie
Odborné dovednosti
- výzkumné dovednosti,
- výzkumné dovednosti,
- analytické myšlení,
- analytické myšlení,
- metodika,
- metodika,
- designové dovednosti,
- designové dovednosti,
- technické dovednosti
- technické dovednosti
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Analýza prezentace
Hodnotící metody
Systematické pozorování studenta
Systematické pozorování studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Doporučená literatura
  • Businessoffashion.com [online]. The Business of Fashion, 2019.
  • Individuální výběr literatury dle zvoleného tématu bakalářské práce..
  • Nowfashion.com. Nowfashion.com, 2019.
  • Fashionary International Ltd. The fashion business manual. Hong Kong: Fashionary International Ltd, 2017. ISBN 9789887710974.
  • LAPŠANSKÁ, Dana. Kapitoly z módného marketingu. Zlín: UTB, 2014. ISBN 978-80-7454-470-5.
  • LIPOVETSKY, Gilles. Říše pomíjivosti. Móda a její úděl v moderních společnostech. Praha: Prostor, 2010. ISBN 9788072602292.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr