Předmět: Ateliér Design oděvu 1

« Zpět
Název předmětu Ateliér Design oděvu 1
Kód předmětu KAOD/MD1AT
Organizační forma výuky Ateliér
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
Tento předmět byl inovován v rámci realizace projektu "Inovace studijních programů na Fakultě multimediálních komunikací", reg. č. CZ.1.07/2.2.00/28.0282 spolufinancovaného Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky formou realizací workshopů, exkurzí na světových i domácích módních přehlídkách, realizací vlastní přehlídky a vytvořením audiovizuální vzdělávací pomůckou zachycující produkci módní přehlídky. - Předmět se zaměřuje na zlepšení vizuální invence studentů - Zaměřuje se na zvýšení technických dovedností v oboru - Formuje studenty a jejich vnímání k estetické kvalitě výrobku či návrhu - Další oblastí je reklama a její působení v oblasti oděvního designu, prostorové oděvní kompozice, účinek barvy v oděvním designu a barevná oděvní kompozice

Studijní aktivity a metody výuky
Grafické a výtvarné činnosti, Praktické procvičování
  • Účast na výuce - 24 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 36 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Základní znalosti z oboru odívání. Kresebná dovednost. Tvůrčí invence.
Základní znalosti z oboru odívání. Kresebná dovednost. Tvůrčí invence.
Výsledky učení
Student je schopen realizovat tvůrčí myšlenku formou skici až k finálnímu oděvu či oděvnímu doplňku.
Student je schopen realizovat tvůrčí myšlenku formou skici až k finálnímu oděvu či oděvnímu doplňku.
- technická znalost
- technická znalost
- materiálová znalost
- materiálová znalost
- realizace vize a nápadů
- realizace vize a nápadů
- obchodní komunikace
- obchodní komunikace
- finalizace návrhu
- finalizace návrhu
Odborné dovednosti
- výzkumné dovednosti
- výzkumné dovednosti
- analytické myšlení
- analytické myšlení
- metodika
- metodika
- designové dovednosti
- designové dovednosti
- technické dovednosti
- technické dovednosti
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Analýza výkonů studenta
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza edukačního materiálu
Analýza edukačního materiálu
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Časopisy. Amica,Dona,Elle,Harper´s Bazaar,Glamour,Vogue,Grazia.
  • Lapšanská Dana. Kapitoly z módného marketingu.
  • Máchalová, Jana. Módou posedlí : [čtení o módě 20.století]. Břeclav : Moraviapress, 2002. ISBN 80-86181-47-2.
  • Seeling, Charlotte. Století módy 1900-1999. 1. vyd. Praha : Slovart, 2000. ISBN 8072092472.
  • Terry Jones. Fashion now ( volume 1, 2 ). Taschen, 2002. ISBN 3822840750 .


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr